Szó szerint nincs ennél az UX-nél édesebb szabadidőjármű
Nyolcvan kilogramm első osztályú csokoládé felhasználásával, 160 munkaóra alatt készült el a világ legfinomabb crossovere – vagy ha úgy nézzük, a világ legdinamikusabb édessége.
A Lexus 2018 áprilisában nyitotta meg üzleti váróját a brüsszeli repülőtéren, és a World Travel Awards idén máris Európa legjobbjának választotta meg a The Loft néven működő, sokoldalú márkaélményt nyújtó business lounge-t. A rangos díj tiszteletére a Lexus és partnere, a 2002-ben alapított Brussels Airlines, Belgium első számú légitársasága egyedülálló élménnyel kedveskedett a váró vendégeinek: megépítették a legbelgább Lexust – egy 80 kilós csokoládé autómodellt!
A legkiválóbb belga csokoládéból készített, egyméteres makettet teljes egészében kézi munkával, nem kevesebb mint 160 munkaóra alatt készítette el az 1857-ben alapított Neuhaus manufaktúra két csokoládémestere. Stílusos a témaválasztás, hiszen a Lexus UX250h előremutató hibrid hajtásláncával ugyanúgy szívén viseli a környezet sorsát, mint a kizárólag fenntartható gazdálkodásból származó (UTZ) nyersanyagokkal dolgozó Neuhaus. Ráadásul mindkét márka feledhetetlen innovációval tette szebb hellyé a világot: a Lexus a világ első hibrid luxusmárkájaként honosította meg a felelősségteljes fényűzés fogalmát, míg a Neuhaus alapítójának unokája 1912-ben a világon elsőként készített krémmel töltött csokoládéfalatkát, amelyet ma pralinéként ismerünk és imádunk.
A The Loft vendégei egész nyáron megcsodálhatják a közel egymázsás csokoládé-crossovert, ám nem az édes hibrid az egyetlen különlegesség a Lexus díjnyertes várójában. A 700 négyzetméteres tér a Lexustól megszokott különleges márkaélménnyel kedveskedik vendégeinek. Egyszerre akár 175-en élvezhetik a bár gondosan megtervezett menü- és italválasztékát, a shiatsu masszázsfotelek élénkítő kényelmét, a funkcionalitás és az exkluzív dizájn metszéspontjában pedig a Lexus Design Awards korábbi díjazottjainak munkáin alapuló mennyezeti és állólámpák teremtenek különleges hangulatot. Ha elvonulnánk a nemzetközi légiközlekedés szükségszerűen nyüzsgő valóságától, speciálisan kialakított alvófülkék, illetve egyedi akusztikájú Mark Levinson audioszoba biztosít feledhetetlen kikapcsolódást. Nem véletlen, hogy a The Loft mindössze egy év működés után elnyerte az idén 26. alkalommal átadott World Travel Awards zsűrijének elismerését.
Habár a csokoládé UX kétségtelenül az eddigi legédesebb Lexus alkotás, a márka régóta otthonosan mozog a szobrászat, a térplasztika világában. 2009-ben a japán építészet fenegyereke, Sou Fujimoto akrilpanelekből formált meg egy átlátszó, belül is tökéletesen kidolgozott Lexus LF-A szupersportkocsit. 2015 októberében 1700 darab, speciálisan kialakított kartonpapírlapból állítottak össze egy életnagyságú Lexus IS szedánt, majd ugyanazon év decemberében jégszobrászok készítettek 144 munkaóra ráfordításával teljesen működőképes jégkerekeket egy NX crossover számára. 2018-ban pedig a Lexus hálás ügyfelei által írt, több ezer köszönőlevélből készítettek olyan, térbeli installációt, amely egyszerre rajzolta ki a Lexus LS zászlóshajó sziluettjét és a márka emblémáját.
A brüsszeli üzleti váró vendégei a csokiterepjáró távozása után sem maradnak szobrászati élmény nélkül. A The Loft egyik tárgyalótermének falát Lexus gépkocsik hófehérre festett alkatrészeiből készített kompozíció borítja, így emlékeztetve a látogatókat arra, hogy a Lexus világában szorosan összefonódik egymással a technológia és a művészet.
Fotók: Lexus