Az Audi Sport bemutatja az F1-es versenyautója festését
Tavaly májusban a VW-csoport megerősítette, hogy az Audi és a Porsche is csatlakozik a Forma-1-hez, kihasználva a 2026-os szezonra vonatkozó szabályozások közelgő változását, de nem számítottunk arra, hogy ilyen korai szakaszban látványt fogunk látni. Ma az Audi Sport meglepett minket egy együléses koncepció bemutatásával, valamint hivatalos bejelentéssel az F1-es indulásáról, amely betekintést enged a hibrid hajtáslánc fejlesztésébe. Az Audi az év végéig elárulja, melyik F1-es csapattal áll fel.
A koncepcióból kiindulva, ez egy makett, amely bemutatja az „indítófestéket”, mivel a 2026-os szezon együléses tervezése még nem végleges. Az Audi Sport színeire festett piros, fekete, ezüst és fehér grafikával, a hattyúnyakú hátsó szárnyon a négygyűrűs emblémával. A kiterjedt aero hasonlít a jelenlegi szezon együléseseihez, szépen integrált haloval és Pirelli gumikkal. A leírás szerint „A bemutatott jármű egy koncepcióautó, amely sorozatgyártásban nem kapható”, egyértelművé téve, hogy nem forgatja dühében a kerekeit.
Az Audi Sport által kifejlesztett F1 hibrid hajtáslánc
Ennél is fontosabb, hogy az Audi bejelentése tartalmazott néhány új információt az F1-es belépéssel kapcsolatban. A versenyautó új hibrid hajtásláncát az Audi Sport a németországi Neuburg a der Donau-ban, az ingolstadti központ közelében található létesítményben fejleszti. Adam Baker, az FIA ex-mérnöke lesz az Audi F1-es projektjéhez létrehozandó új entitás vezérigazgatója. Amint azt Oliver Hoffman, az igazgatótanács műszaki fejlesztésért felelős tagja feltárta, szoros kapcsolat lesz a Forma-1 projekt és az Audi AG műszaki fejlesztési részlege között, ami szinergiákat tesz lehetővé.
Amellett, hogy erősen támaszkodik az elektromosságra, az új hajtáslánc fenntartható üzemanyagokat is használ majd az F1 felé vezető úton, hogy 2030-ra szén-dioxid-semleges sportággá váljon. Az egység elektromos motorból, akkumulátorból, vezérlőelektronikából és egy turbófeltöltésű, 1,6 literes motorból áll majd. A belső égésű motor közel 536 LE (400 kW / 544 LE) teljesít, az elektromos motor pedig „majdnem olyan erős”. Az Audi Sportnak meg kell felelnie a 2023-ban bevezetett erőforrás-gyártókra vonatkozó költségplafonnak, az F1-es csapatok jelenlegi költségplafonja mellett. Ez az új szabály a kapcsolódó K+F költségek csökkentésével megkönnyíti a vállalatok számára az F1-be való belépést.
A Spa-Francorchamps-i Forma-1-es Belga Nagydíj sajtótájékoztatóján Markus Duesmann, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a következőket mondta: „A motorsport az Audi DNS-ének szerves része. A Forma-1 márkánk globális színtere és egy nagy kihívást jelentő fejlesztési laboratórium is. A nagy teljesítmény és a verseny kombinációja mindig az innováció és a technológiatranszfer motorja iparágunkban. Az új szabályoknak köszönhetően itt az ideje, hogy bekapcsolódjunk. Végül is a Forma-1 és az Audi is világos fenntarthatósági célokat követ.”
Végül az Audi bejelentette motorsport részlegének átalakítását: szeptember 1-jétől Rolf Michl váltja Julius Seebachot az Audi Sport vezérigazgatói posztján. Michlt előléptetik korábbi operatív igazgatói pozíciójából, míg Seebachot, aki 2020 óta volt ebben a pozícióban. , „a műszaki fejlesztés új stratégiai üzletágába” költözik.
A legfrissebb hírek szerint az Audi a McLarennel kötött megállapodás felbomlása után a tervek megváltozását követően a Sauberrel tárgyal, a Porsche pedig a Red Bull Racing 50 százalékos részesedésének megvásárlását tervezi. Meglátjuk, igazak-e ezek a pletykák 2022 vége előtt, amikor az Audi Sport hivatalosan is bejelenti új partnerét. Miután kiesett a Formula E-ből és az LMDh-ból, az Audi Sport most a sikeres Dakar-ralire és az ambiciózus F1-es projektjére összpontosít.