Tales from the Paddock

:A játék megváltoztatása Spa-ban

A Forma-1 visszatér nyári szünetéről Spa-Francorchampsban, miközben a Mercedes-AMG különleges évfordulót ünnepel.

ADAC GT Masters: Daniel Juncadella és Raffaele Marciello dobogós helyezése a Lausitzring 2. futamában
GT World Challenge America: Philip Ellis és Russell Ward mindkét futamot megnyeri a Road America-n
GT America: Győzelem és P2 a Mercedes-AMG GT3-nak a Road America két versenyén
Brit Endurance Championship: Mercedes-AMG GT3 egy-kettő a Donington Parkban
Hírrészletek

Spa, itt vagyunk: A kötelező nyári szünet után folytatódik az F1-es szezon. A szezon 14. fordulójára ezen a hétvégén kerül sor a legendás Circuit de Spa-Francorchamps-ban. 55. alkalommal ad otthont a Belga Nagydíjnak az Ardennek-erdőben fészkelt pálya. A versenyt Zolderben (10 futam) és Nivellesben (kétszer) is megrendezték. Az esemény rekordgyőztese Michael Schumacher (hat győzelem), őt követi Ayrton Senna (öt), Jim Clark, Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton (négy-négy). A Ferrari a legeredményesebb csapat 18 győzelemmel, megelőzve a McLarent (14) és a Lotust (8). A Mercedes eddig öt futamot nyert Belgiumban, az elsőt 1955-ben a felejthetetlen Juan Manuel Fangio jóvoltából, a másik négyen pedig Lewis (3 győzelem) és Nico Rosberg (1) a pilótafülkében. Mercedes-motoros autók tizenegy alkalommal nyertek Belgiumban. Az abszolút körrekord 1:41.252 perc, amelyet Lewis állított fel 2020-ban, míg a leggyorsabb versenykört Valtteri Bottas írta 2018-ban 1:46.286 perccel.

A játék megváltoztatása: 55 éve az AMG három betű a siker és az innováció szinonimája volt a versenypályán. A versenyzés a cég DNS-ének része, ezért az AMG aligha választhatott volna jobb helyet, mint a legendás Circuit de Spa-Francorchamps, hogy megünnepelje fennállásának 55. évfordulóját. Az alkalom részeként a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team különleges megjelenéssel indul a Belga Nagydíjon, beleértve a Mercedes-AMG F1 W13 E Performance-t is. Az „E PERFORMANCE” jelölést minden Mercedes-AMG teljesítményű hibrid autón is használják, amelyek az F1-től származó közvetlen kaszkádtechnológiát tartalmazzák, és különösen a brixworthi Mercedes AMG High Performance Powertrains munkája.

Lewis Hamilton és George Russell versenyautói egy különleges AMG logóval, az 55. évfordulós pecséttel, valamint a legendás 300 SEL-re emlékeztető nagy vintage rajtszámmal a sidepodokon fognak versenyezni Spa-ban. A biztonsági autón az 55 éves pecsét is megjelenik. A W13 különleges színezésű másolatát a Fan Zone-ban állítják ki. A már említett festésmódosítások mellett különleges dizájn is lesz, melyben az ismert háromágú csillag és a vörös AMG minta keveréke jelenik meg a vázon és a motorburkolaton. A dizájn a 300 SEL 6.8 AMG-re, az úgynevezett „Red Pig”-re nyúlik vissza, amely egy egészen különleges fejezetet írt az AMG motorsport történetében. Az autó osztálygyőzelmet ért el a Spa 24 órás versenyen 1971-ben, és összetettben a második helyen végzett.

Emellett egy AMG ONE, a 300 SEL és a vadonatúj GT3 EDITION 55, az 55. évfordulóját ünneplő gyűjteményi darab lesz látható a Mercedes-AMG színpadán a Fan Zone-ban. Csütörtökön és szombaton is ezekre az autókra gyönyörködhetnek a nézők a versenypályán megrendezett show-futás keretében. Csütörtökön Lewis (AMG ONE), George (GT3) és csapatfőnök, Toto Wolff (“Red Pig”) ül az autók volánja mögé.

55 éves az AMG: 1967. június 1-jén a motorsport iránti elsöprő szenvedély egy egyedülálló céget hozott létre, amely fennállásának 55 éve alatt azóta is többször mércét állított fel a teljesítmény- és sportautó-piacon, nevezetesen az AMG-t. A Mercedes-AMG egy kétfős indításból a legmodernebb affalterbachi fejlesztői helyszínig fejlődött, és lenyűgöző sikertörténetet írt le a versenypályán és azon kívül is. Azóta a márka olyan legendás autókat gyártott, mint a „Red Pig” névre keresztelt 300 SEL 6.8 AMG versenyautó, a CLK DTM és az SLS AMG Electric Drive, amelyek többször is megerősítették a Mercedes-AMG játékváltó hírnevét. . Ennek legújabb példája a Mercedes-AMG ONE, amely az F1-es hibrid technológiát a versenypályáról az utakra hozza – és a következő hétvégén visszatér a legendás ardenneki Spa-Francorchamps versenypályára.

Kettős világbajnokként távozik a sorozatból: Három szezon és 42 futam után a Mercedes-EQ Formula E Team búcsút vett a teljesen elektromos versenysorozattól az ABB FIA Formula E világbajnokság szezonzáróján Szöulban, miután sikeresen megvédte a bajnoki címét. két címet. A hét győzelemből, 23 dobogós helyezésből és két világbajnoki párosból álló végső összesítéssel az egymást követő kampányokban a csapat versenyzett az utolsó versenyen. Dél-Korea versenyhelyszínként való debütálása során Stoffel Vandoorne megszerezte magának a versenyzői címet, és csapattársával, Nyck de Vries-szel együtt a csapatbajnokságot is. A csapattáblázat második helyét a Venturi Racing szerezte meg, amelynek autóit szintén Mercedes gyártású hajtáslánca hajtotta. Pilótájuk, Edoardo Mortara megnyerte a szezon utolsó futamát, így a 2021/22-es szezonban a Mercedes-EQ Silver Arrow 02 nyolcadik helyezettje lett, többet, mint bármely más autó a rajtrácson. Az előző 7. szezont (2021-22) is a gyári csapat és a Venturi Racing uralta, akik öt futamot nyertek közöttük.

Raffaele Marciello megvédi az ADAC GT Masters összesített vezetését a Lausitzringen: A Mercedes-AMG Customer Racing csapatai arra törekedtek, hogy a nürburgringi két győzelmük lendületét továbbvigyék a lausitzringi versenyhétvégére. Feladatukat azonban jelentősen megnehezítették az esős és időnként kiszámíthatatlan körülmények. A Mercedes-AMG GT3 kontingens legjobb helyezettje a szombati versenyen a MANN-FILTER Team LANDGRAF 48-as autója volt. A bajnokságot vezető Raffaele Marciello (SUI) és új csapattársa, Daniel Juncadella (ESP) az ötödik helyen végzett. Vasárnap valamivel jobban ment a helyzet, a pálya egyik napról a másikra kiszáradt. A két körrel a vége előtt a hetedik helyen álló Marciello és Juncadella haszonélvezői a kockás zászlóhoz való kaotikus nekifutásnak, amelyben több autó is egymásnak ütközött. A #48 ügyesen elkerülte a bajt, és a harmadik hellyel nem várt dobogós helyezést tudott elérni. A hét versenyhétvégéből ötöt követően Marciello továbbra is tízpontos előnnyel vezeti az összesített tabellát.

A WINWARD Racing győzelme mindkét futamon a Road America-n: Philip Ellis (SUI) és Russell Ward (USA) maximális pontot szereztek a GT World Challenge America ötödik versenyhétvégéjén nyújtott kiemelkedő teljesítményükért. Az egyesült államokbeli Wisconsin államban, a történelmi 6,5 km-es Road America pályán a kvalifikáción és a két 90 perces versenyen a WINWARD Racing páros a 33-as Mercedes-AMG GT3-mal a nyomában hagyta el az ellenfelet. A profi pilóták a szezon kilencedik és tizedik fordulóját pole pozícióból kezdték, ahonnan soha nem forgott veszélyben az előnyük. A WINWARD Racing két meggyőző győzelmet aratott a „lights to-flag” között, amivel a csapat összesen 50 bajnoki pontot szerzett.

A támogató program két versenyt is tartalmazott a GT America és a GT4 America sorozatban. George Kurtz (USA) a 04-es Mercedes-AMG GT3-as CrowdStrike Racing by Riley Motorsports versenyzője a második helyen végzett az első GT America futamon, amelyet vasárnap összesített győzelmével követett. Eközben a GT4 America-ban Gavin Sanders (CAN) és Michai Stephens (USA) a Conquest Racing/JMF Motorsports #34 Mercedes-AMG GT4-ében két osztály dobogós helyezése – egy P2 és egy P3 az ezüst kategóriában.

Szintmeghatározás a GT World Challenge Asia szezonzáró előtt: a Sportsland SUGO volt a helyszíne a hétvégén a GT World Challenge Asia szezon hetedik és nyolcadik fordulójának. A Triple Eight JMR játékosa, Nick Foster (AUS) és Jefri Ibrahim herceg (MAS) a japán Muratába utazott bajnokság éllovasaként, de ebben a szezonban nem tudták folytatni a remek teljesítményt. A 99-es Mercedes-AMG GT3 párosa a két egyórás futamon legfeljebb kilencedik és negyedik helyen végezhetett, ami azt jelentette, hogy elveszítették a vezetést, és most a szeptemberi, okajamai szezonzárón indulnak a pontokért. ellenfelek.

A hétvége sikeresebbnek bizonyult Brian Lee (TPE) és Hideto Yasuoka (JPN) számára a GTO Racing 14. számú autójában. Mindkét futamot megnyerték a GT4-es kategóriában, ezzel átvették a vezetést a csapat- és a versenyzői bajnokságban.

Siker a Donington Parkban és a Slovakia Ringen: A Donington Parkban zajló British Endurance Championship utolsó előtti hétvégéjén Tom Jackson és Wayne Marrs (mindketten GBR) visszatért az összetett élére. A 160-as Mercedes-AMG GT3 pilótafülkéjét megosztva a pole pozícióból nyerték meg a kétórás versenyt. Hugo Cook és Sacha Kakad (mindketten GBR) a második helyen végzett a Simpsons Motorsport 92-es számú autójában, így emlékezetes 1-2 győzelmet arattak a Mercedes-AMG Customer Racing számára.

A múlt hétvégén a Slovakia Ringen vívott ESET Cup sorozatban a GT2 Motorsport #2 Mercedes-AMG GT3-át vezető Libor Milota (CZE) két győzelmet aratott a D4 GT3 osztályban. Predrag Šainovic (SLO) a LEMA Racing 99-es Mercedes-AMG GT4-esével újabb osztálygyőzelmet ért el az egyórás Endurance versenyen a D4 GT4 kategória győzelmével.