Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Visszaszámlálás az új Golfhoz (2.)

Posted on 2019-10-222019-10-22 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Golf II – a tökéletesített koncepció

A Volkswagen 1983-ban vezette be a második Golf-generációt a piacra. A “Golf generáció”, mint ahogy a legnépszerűbb német író, Florian Illies elnevezte kortársait, ebben az autóban tanult meg vezetni. A helyzet az, hogy ez a Golf szintén világszerte sikeres lett: az 1991-es kivezetéséig a Volkswagen 6,3 millió Golf II-est gyártott.

A “Golf generáció” -nak határozottan több hely állt a rendelkezésére az új Golfban. Idézet az 1983-as sajtómappából: “A teljes hossz 170 mm-rel (3,99 m) nőtt, és a jármű 55 mm-rel szélesebb lett (1,42 m).” Annak ellenére, hogy az új Golf generáció jelentősen nagyobb lett, a Volkswagen képes volt javítani a jármű aerodinamikáját: a Cd érték 0,42-ről 0,34-re csökkent.

Az is tény, hogy a Golf II új műszaki referencia értékeket határozott meg a kompakt jármű kategóriájában. Ennél a jármű generációnál vezették be a katalizátort (1984), a blokkolásgátló fékrendszert (ABS, 1986) és a szervokormányt. A Golf elsőként volt elérhető négykerék-hajtással (synco, 1986). Ezenkívül a GTI motorja volt az első négyszelepes technológiájú Golf motor (1986).

A sorozat sportos fénypontját az 1988-ban bemutatkozott Rallye Golf G60 jelentette, amely 160 lóerőt teljesített és G-Lader töltőt tartalmazott. Ugyanebben az évben a Golf gyártása elérte a komoly volument jelentő 10 milliós határt. 1990-ben a négykerék-hajtású Golf Country a modern szabadidő autók (SUV) első ízét is megmutatta nekünk. 1991-től a Golf  II-t nem csak Wolfsburgban, hanem a Zwickau (Szászország) melletti új Mosel-i gyárban is gyártották.


Golf II éves adatok

1983: A második Golf generáció bemutatkozása

1984: Az első Golf katalizátorral

                A második Golf GTI generáció debütálása

1985: 7.000.000. Golf márciusban

1986: Az első Golf (GTI) négyszelepes benzinmotorral

                Első Golf szinkron viszkózus tengelykapcsolóval (összkerék hajtás)

                A Golf Syncro az első modell melyben megjelenik az ABS

1987: Az ABS elérhető minden GT és GTI modellhez

                Katalizátor kisebb motorokhoz is kapható

                Facelift

                A Golf GT syncro lesz az első modell, melyben széria felszereltség az ABS

1988: A Rallye Golf G60 bemutatkozása

                A Golf Limited G60 bemutatkozása

                10.000.000. Golf júniusban

1989: 11.000.000. Golf októberben

                A Golf City Stromer és a Golf Hybrid bemutatása

1990: Minden benzinmotoros Golf-modell február óta katalizátorral rendelkezik

                A Golf Country debütálása

                1.000.000. Golf GTI novemberben

                12.000.000. Golf novemberben

 1991: Márciusban elkészül az első Golf, a Zwickau közelében található Mosel-i gyárban

                A második generáció Nyugat-Európában fokozatosan megszűnt

                6,3 millió egységet gyártottak

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Golf, Golf II., volkswagen, Volkswagen Golf, VW, VW Golf

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A traktornak nincs gyűrődő zónája
Next Post: Közvélemény-kutatást végez a BKK a Budapest környéki utazási szokásokról

kapcsolódó

  • Az EHang 5G repülési központot nyitott a kínai Kantonban Nyúz
  • Meredeken zuhan az autógyártás és a beruházási érték Angliában a Brexit miatt Nyúz
  • Nesze semmi! Nyúz
  • Lexus V8-as hajtja az újabb elmebeteg tuningot Nyúz
  • “Játék a betűkkel” – RCTA/RCCW Nyúz
  • A drónközlekedés lehet a jövő megoldása a dugókra Nyúz
2019. október
hKscpsv
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
« szept   nov »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Szabálytalankodó autósokat bírságoltak civil járműből ellenőrző rendőrök Budapesten
  • A Volvo Trucks és a Boliden közösen állítanak forgalomba elektromos teherautókat a földalatti bányamunkák elvégzésére
  • 27 új Siemens Desiro ML motorvonat érkezik az ÖBB-hez
  • Újabb közlekedésrendészeti ellenőrzések
  • További funkciók és továbbfejlesztett technológia a Mercedes-AMG GLA és GLB számára
Hiba történt: a hírcsatorna nem elérhető. Később próbálkozzunk újra.
  • Az internetes csalásokra is felhívja a figyelmet az országos pénzügyi teszt
  • A távoli északon teszteli az Audi a Q6 e-tron szériaközeli prototípusát
  • A gyári BMW-csapattal tesztelt Kovács Bálint
  • A Mazda CX-9 gyengén teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • Fogyasszunk több rostot, a szervezetünk hálás lesz érte!
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.