Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja

Posted on 2019-05-092019-05-08 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Egyetlen példány készült a Peugeot 402 Pourtout Cabriolet-ből. Az 1937-es gyártású, meseszép klasszikus a közelmúltban 390 ezer dollárért talált gazdára az Egyesült Államokban.

A Peugeot 402 (1935-1942) két korszak határán született. Az autógyártó saját formatervezői az akkoriban egyeduralkodóvá váló style paquebot-t, az Art Déco mechanikus ihletésű irányzatát követve különösen áramvonalas, előremutató karosszériát terveztek a három különböző tengelytávval kínált, eleinte 2,0, majd 2,2 literes, soros négyhengeres benzinmotorral épített, kifejezetten gazdagon felszerelt modellhez. Ugyanakkor a független karosszériaépítő műhelyek csillaga sem áldozott még le, és számos ünnepelt mester álmodott látványos idomokat a modern technika köré.

A kor két legnevesebb karosszériaépítő művésze, a Peugeot hivatalos megbízottjaként tevékenykedő Émile Darl’mat és a kor legfényűzőbb luxusautóit presztízsükhöz méltó karosszériába öltöztető Marcel Pourtout közös munkáikkal érték el pályájuk csúcsát. Örökké emlékezetes marad például az Eclipse lenyitható keménytető, amelyet a Peugeot számos típusához elkészítettek, de sikeres Le Mans-i versenyautókat is terveztek együtt, alapvetően mégis külön utakon jártak. Míg a ma is népszerű 402 Darl’mat roadsterek kompakt, sportos hangvétele a típus dinamizmusára helyezte a hangsúlyt, Marcel Pourtout légies eleganciájú kabrióként értelmezte újra a harmincas évek megkerülhetetlen doktrináját: az aerodinamikát.

A Carrosserie Pourtout alkotása a 402-es leghosszabb alvázát vette alapul. A fényszórókat kiemelte a hűtőmaszk fogságából, és torpedó alakú foglalatban helyezte el azokat. Az autó lekerekített orrát büszke, meredek rácsra cserélte, a sárvédőknek pedig nagyobb hangsúlyt adott, így azok szinte kiáltványként hirdetik az Art Déco elveit. A hátsó kerekek hosszan elnyúló burkolata főúri arányokkal ruházta fel az autót, amelynél Marcel Pourtout jó érzékkel lemondott az Eclipse tetőről, és feszes szabású vásznat borított a rövid utastér és a kifejezetten alacsony szélvédő fölé.

A Peugeot 402 Pourtout Cabriolet túlzás nélkül a kor egyik legharmonikusabb autódizájnja volt, amely ma a gyűjtők féltett kincse lehetne, ha sorozatgyártásba kerül. Nem került, ki tudja miért, csupán egyetlen példány készült ebből a mestermunkából. Nem kevésbé rejtélyes, hogy vajon miért a széria kisebbik, 55 lóerős motorját építették be a 333 centiméteres tengelytávon nyugvó közúti luxusjachtba, ám a fekete-szürke fényezésű, krómmal gazdagon díszített autó ezzel is 110 kilométer/órát meghaladó sebességre volt képes. Az autó sebességváltója egy négyfokozatú Cotal egység volt, amit nem csupán automata kuplungja tett különlegessé, hanem az is, hogy külön irányváltó tartozott hozzá, így hátramenetben is négy áttétel között választhatott a vezető, aki vastagon párnázott ülésen, fával berakott környezetben irányította járművét.

Már az kisebbfajta csoda, hogy a világháború nem sodorta el a Peugeot 402 Pourtout Cabriolet egyetlen példányát, az pedig egyenesen hihetetlen, hogy az utána következő évtizedeket is viszonylagos épségben átvészelte. A nyolcvanas években egy tehetős észak-amerikai gyűjtő kollekciójába került, majd következő tulajdonosa 2007-ben teljes körű helyreállításba fogott. A képeken látható állapotát három év megfeszített munka után nyerte el az ismeretlen legenda. Azóta számos veteránautós szépségversenyen aratott diadalt a 797280 alvázszámú, kétszemélyes cabriolet, amely utoljára tavaly tűnt fel: ekkor 389 ezer dollárért, azaz mintegy 110 millió forintért cserélt gazdát az autó.

Egy ilyen ritka automobil története elképzelhetetlen kételyek és ellentmondások nélkül. Vannak, akik szerint nem a Carrosserie Pourtout, hanem a szintén Párizsban tevékenykedő Ateliers de Carrosserie de Becon (A.C.B.) alkotása a remekbe szabott karosszéria. Az autó élettörténetében számos gyűjtő neve felbukkant, egyes források szerint nem a nyolcvanas években, hanem az azt megelőző évtizedben utazott át a tengerentúlra az autó. Annyi azonban bizonyosnak tűnik, hogy bár legutóbbi restaurálása óta alig több mint húsz mérföldet futott a kabrió, a legutóbbi, 2016-os beszámolók szerint tökéletesen üzemkész állapotban volt: motorja könnyen indult, korához képest erőteljesen húzott, a négyfokozatú váltó finoman és késlekedés nélkül kapcsolt, a fékek pedig határozottan és viszonylag egyenletesen fogtak.

Illusztrációk: mecum.com, volocars.com

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Peugeot 402 Pourtout Cabriolet

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Hatodik alkalommal nyűgözték le a közönséget a klasszikus járműkülönlegességek a Balaton parton
Next Post: Ez se vicc! A Toyota és a Lexus újabb lépéseket tesz az önvezető autók térnyerése érdekében

kapcsolódó

  • Felsőkategóriás vitorlás a Peugeot Design Lab-től Nyúz
  • Rekord forgalmat ért el a BUD Cargo City novemberben Nyúz
  • A légiközlekedési hatóság segíti a COVID-19 vakcinák szállítását Nyúz
  • Lexusokra vált a MOL-Pick Szeged Kézilabdacsapata Nyúz
  • Újabb nyolc koronavírus-fertőzöttet szűrtek ki a Török Nagydíj előtt Nyúz
  • Bátor vállalás! Hazai pályán verné meg a Google-t a Toyota Nyúz
2019. május
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« ápr   jún »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A WAE Technologies új szerkezeti akkumulátor bevezetése
  • A tej segít az Indi 500 diadalhoz?
  • Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak
  • Fotókon a MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás
  • A WAE Technologies a The Electric Mine-on járt
  • Szórakoztató kalóriaégetés
  • A krisztusi korba lépett Magneoton előadóit ünnepelte
  • Eredményes pénzosztás a haveroknak
  • Összeverekedtek a külföldről érkező szurkolók
  • Pánikhangulat uralkodott el a gazdálkodókon
  • Második alkalommal tesztelnek elektromos buszt Békéscsabán a Zöld Busz Programban
  • UV-C fertőtlenítő robotot teszteének
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Tavaly 9 százalékkal emelkedhetett az élelmiszeripari beruházások összértéke
  • Az élelmiszeripar fejlesztésére a kormány 750 milliárd forint uniós forrást fordít
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Második alkalommal tesztelnek elektromos buszt Békéscsabán a Zöld Busz Programban 2023-05-31
  • UV-C fertőtlenítő robotot teszteének 2023-05-31
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken 2023-05-30
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent 2023-05-30
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben 2023-05-29

RSS PodCars RSS

  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • A WAE Technologies új szerkezeti akkumulátor bevezetése 2023-05-31
  • A tej segít az Indi 500 diadalhoz? 2023-05-31
  • Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak 2023-05-31
  • Fotókon a MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás 2023-05-30
  • A WAE Technologies a The Electric Mine-on járt 2023-05-30

RSS Gasztroll RSS

  • Tavaly 9 százalékkal emelkedhetett az élelmiszeripari beruházások összértéke 2023-05-31
  • Az élelmiszeripar fejlesztésére a kormány 750 milliárd forint uniós forrást fordít 2023-05-31
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack 2023-05-30
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint 2023-05-30
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon 2023-05-29

RSS Mi az a blogger RSS

  • Szórakoztató kalóriaégetés 2023-05-31
  • A krisztusi korba lépett Magneoton előadóit ünnepelte 2023-05-31
  • Eredményes pénzosztás a haveroknak 2023-05-31
  • Összeverekedtek a külföldről érkező szurkolók 2023-05-31
  • Pánikhangulat uralkodott el a gazdálkodókon 2023-05-31

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.