Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Ez se vicc! A Toyota és a Lexus újabb lépéseket tesz az önvezető autók térnyerése érdekében

Posted on 2019-05-092019-05-08 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A Toyota jövő autózásáért felelős kutatórészlege, a Toyota Research Institute-Advanced Development Inc. (TRI-AD) és a CARMERA Inc. (CARMERA) bejelentette, hogy egy olyan kísérleti projekt megvalósításáért fognak össze, amely nagy felbontású (HD), automatizált térképeket készít kamera-alapú adatok felhasználásával. Ez az első lépés a TRI-AD Automatizált Térképezési Platform (AMP) néven ismert, nyílt forráskódú szoftver-platformjának létrehozására. A platform célja a magas fokú önvezető rendszerek támogatása, méghozzá a résztvevő cégek járműveiből begyűjtött adatok alapján elkészült HD térképek segítségével.

A Toyota esetében a Toyota Safety Sense, a vállalat prémium márkája, a Lexus esetében pedig a Lexus Safety System által csokorba fogott, és immáron a világ leginnovatívabb autógyártójának valamennyi modelljében helyet kapó mai aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák az autonóm autózás előhírnökei. Az önvezetéshez ugyanakkor HD térképadatokon alapuló, nagyon megbízható útinformációk is szükségesek. Az országúti HD térképek azonban csupán a világ úthálózatának alig egy százalékát fedik le. Feltételezve, ugyanis, hogy léteznek HD térképek az egész országúthálózatról az USA-ban, Kínában, Németországban, és Japánban ami együtt 0,23 millió km, ez kevesebb, mint egy százalékát jelenti a világ jelenleg 39,5 millió kilométeres úthálózatának. A következő kihívás tehát az országutakon kívüli, városi utcákat és kisebb úthálózatokat megjelenítő térképek létrehozása és üzemeltetése.
E kísérleti projekt során a két cég tokiói tesztjárművekben helyez el kamerákat, amelyek hónapokon keresztül rögzítik majd az adatokat Tokió belső kerületeiben. A tesztjárművekben elhelyezett kamerák a Toyota által a járműveikbe világszerte beépített Toyota Safety Sense (TSS) rendszer alapján működnek. A TSS révén begyűjtött képeket és egyéb információkat a CARMERA valós idejű platformja dolgozza fel, automatikusan generálva a további HD térképadatokat. Emellett a Toyota járművekbe szerelt, kereskedelmi forgalomban beszerezhető “műszerfali” autós kamerák segítségével a projekt azt is demonstrálja majd, hogy a TSS rendszer hiányában hogyan működik a más forrásokból származó automatizált térképezés. A CARMERA birtokában lévő, több millió kilométernyi autózásból származó videóanyag strukturálását és kiegészítését – olyan környezetekben, mint például New York – a városokban üzemelő flottajárművek biztonsági követőrendszere által rögzített adatok segítségével végzik majd.
A projekt során alkalmazott technikákkal automatikusan generált térképek és a jelenleg elérhető digitális térképek ötvözése révén lehetségessé válik egy még megbízhatóbb útinformációkat tartalmazó adatbázis a jövő önvezető járművei számára. Emellett a világszerte forgalmazott járművekből származó adatok felhasználásával történő HD térképezés mindenütt lehetővé teszi majd az önvezetés alkalmazását.

„Az önvezetéshez használt térképek elkészítéséhez jelenleg igen drága, ráadásul csekély számban rendelkezésre álló különleges térképező járműveket használnak, a HD térképek megrajzolásához pedig egy igen hosszadalmas manuális eljárás szükséges. Éppen ezért nagy örömmel dolgozunk együtt a CARMERA-val a HD térképezés automatizálásán, és azon, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük az önvezetésen alapuló mobilitást.” – mutat rá Mandali Khalesi, a TRI-AD önvezető autókért felelős alelnöke.

„A CARMERA-t azért alapították, hogy mérsékelt költségek mellett, gyorsan és megbízhatóan alkalmazza a következő generációs közúti információkat, s ezzel globális léptékben demokratizálja az önvezető mobilitást. Platformunk rugalmasságának és modularitásának növelése érdekében nagy örömmel dolgozunk együtt a TRI-AD-dal, így a HD térképezés fejlesztését a világ egyik legnagyobb és legdinamikusabb városi környezetében kezdjük majd el.” – avat be Ro Gupta, a CARMERA vezérigazgatója.

A TRI-AD
A Toyota Research Institute-Advanced Development Inc. az önvezetést kiszolgáló szoftverek fejlesztésével foglalkozik. Az intézet feladata a világ legbiztonságosabb önvezető autójának létrehozása, illetve a Toyota Kutatóintézet (TRI) kutatási eredményeinek, és a Toyota Csoporton belüli kutatás-fejlesztési tevékenység eredményeinek magas szintű összehangolása. Az intézet tevékenységei közé tartozik az önvezető szoftverek fejlesztése, az adatkezelő kapacitások alkalmazása és a kutatási eredmények legközvetlenebb úton történő továbbítása az üzleti felhasználás érdekében.

A CARMERA
A CARMERA egy nagyléptékű, „élő”, önvezető járműveknek szánt HD térképezést szolgáló, utcai információs platform. Amellett, hogy a CARMERA felhasználja a magánjárművekből származó információkat, céges flottáknak is nyújt vizuális telematikai szolgáltatásokat a nagy kihasználtságú járművek biztonságosabb és gazdaságosabb üzemeltetése érdekében. A szolgáltatás mindemellett segít valós időben azonosítani az utakon kialakult változásokat, a navigáció szempontjából meghatározó eseményeket, s ezzel folyamatosan frissíti a járműipari gyártók és a „mobilitás, mint szolgáltatás” szlogent valló vállalatok számára készített 3D térképeket. A CARMERA PPP formában a városi önkormányzatokkal is együttműködik olyan tervezési adatok terén, mint például a gyalogossűrűség vagy a folyamatban lévő építkezési munkálatok, hogy mindenhol garantálhassák az önvezető mobilitás magas szintű működését. További információk:

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:önvezető

Bejegyzés navigáció

Previous Post: 110 millió forintot ér a világ legritkább Peugeot-ja
Next Post: Van képünk hozzá (19.05.09.) – Renault Sandero Concept

kapcsolódó

  • Ittasan tanított egy gépjárművezető-oktató, elítélték Nyúz
  • Többet vásárolnak az emberek, ha kisebb a gépjárműforgalom Nyúz
  • Júniustól újraindul a LOT lengyel légitársaság közvetlen Budapest-New York járata Nyúz
  • Az Audi A3 Sportback Nagy Britannia legjobb használt autója Nyúz
  • Speciális betegszállító járművel küzd a koronavírus ellen a Toyota Nyúz
  • Korlátozások a Nyugati pályaudvar pénztárcsarnokában Nyúz
2019. május
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« ápr   jún »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Áprilistól több ügyet lehet intézni a BKK Deák Ferenc tér és Kelenföld ügyfélközpontjaiban
  • A BILSTEIN értékes tippeket ad a tökéletes járműtuninghoz
  • Mire figyeljünk a tavaszi abroncscsere előtt?
  • Az Opel GSe modellek futóműve
  • Baleset miatt torlódásra kell számítani az M0-s autóúton Diósdnál
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • A Generációk harca folytatódik…
  • Rambo – Digitálisan felújított 4K
  • A felhő gyors és kényelmes, de hogyan lesz biztonságos?
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • A Honda Pilot gyengén teljesítette IIHS töréstesztet
  • Nyári SUV-abroncs teszt
  • A Hyundai Palisade gyengén szerepelt az IIHS törésteszten
  • Az internetes csalásokra is felhívja a figyelmet az országos pénzügyi teszt
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Szatmár keserű likőrt hívtak vissza a forgalomból
  • NEM ZÖRÖG A HARASZT…
  • Magyarország az EU legjelentősebb tormatermelője
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.