Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Ja, a BMW is ott járt a 2019-es Mobil Világkongresszuson

Posted on 2019-02-272022-05-23 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A BMW Natural Interaction névre keresztelt mesterséges intelligencia a 2019-es Mobil Világkongresszuson tartotta világpremierjét.

A BMW Group ismét forradalmasítja a vezető és a gépkocsi közötti interaktív kapcsolatot: a 2019. február 25-28. között megrendezett, barcelonai Mobil Világkongresszuson a vállalatcsoport a gépkocsi és a külvilág közötti természetes kölcsönhatást kiépítő BMW Natural Interaction világpremierjét ünnepli. A vadonatúj fejlesztésű mesterséges intelligencia a legfejlettebb hangvezérlő technológia és a kiterjesztett gesztusvezérlés innovációit a tekintetfelismerés lehetőségeivel egyesíti, létrehozva ezzel a világ első, teljes mértékben multimodális járművezérlő rendszerét. A BMW Natural Interaction első funkciói 2021-ben mutatkoznak be sorozatgyártásban, a BMW iNEXT fedélzetén.

Akárcsak az élő párbeszédek esetében, a BMW Natural Interaction lehetőséget teremt arra, hogy a gépkocsi vezetője az élőbeszéd, a gesztusok és a pillantások természetes kombinációjával kommunikáljon a járművel. A kívánt csatorna előzetes beállítások nélkül, ösztönösen használható, a vezetési szituációhoz és a kommunikációs környezethez alkalmazkodva. A gépkocsi megbízhatóan érti az élőbeszéd útján adott utasításokat, látja a vezető gesztusait és folyamatosan figyeli a tekintetét, amelyeket egybevetve, minden pillanatban az adott szituáció szerint jár el. A gépkocsi, a vezető és a külvilág közötti természetes, teljes mértékben multimodális kölcsönhatást a tökéletes beszédfelismerés, az optimalizált szenzortechnológia és a környezetfüggő gesztuselemzés hármas egysége teszi lehetővé. Az úttörő technológia mellett most először mutatkozik be gépkocsiba építve a mesterséges intelligencia minden korábbinál fejlettebb gesztuselemző funkciója, amely tökéletesen meg tudja különböztetni egymástól a vezető ujj- és kézfej-mozdulatait, valamint a gesztusok irányát és típusát, működési területe pedig immár nem csupán a műszerfal környékére korlátozódik, hanem a vezető teljes mozgástartományát felöleli. Az élőbeszéd útján érkező utasításokat az élőbeszéd-felismerésre kifejlesztett Natural Language Understanding rögzíti és értelmezi: a program magja egy folyamatosan fejlődő, intelligens tanuló algoritmus, amely még az összetett élőbeszédbe rejtett és bonyolult utasításokat is képes kiszűrni, majd eszerint vezérelni a járművet. Mindez egy teljes mértékben multimodális kölcsönhatást eredményez, amelynek középpontjában a bajor prémiumgyártó ügyfelének kívánságai állnak.

A különböző járművezérlő megoldások kombinálásának köszönhetően a jármű funkciói számos módon aktiválhatók. A vezető személyes preferenciái, hangulata és az adott szituáció adottságai szerint dönthet arról, hogy milyen módon kíván kapcsolatba lépni a járművel. Ha például telefonbeszélgetést folytat, jó eséllyel a gesztusvezérlés és a tekintetfelismerés útján kíván kommunikálni a gépkocsival, ellenben, ha az útvonal minden figyelmét leköti, az autóval inkább élőbeszéd és gesztusvezérlés útján lépne kapcsolatba. Utóbbi esetben a vezető többek között a jármű ablakait, a panoráma üvegtetőt és a szellőzőrostélyokat is képes élőbeszéddel, illetve gesztusvezérléssel működtetni, sőt mi több, a központi kijelzőn megjelenített tartalmakat is beállíthatja. Amennyiben a vezető mélyebbre ásna a gépkocsi egy adott funkciójában, csak rá kell mutatnia az adott gombra és hangutasítást adni.

A továbbfejlesztett gesztusvezérlés és a rendkívül magas fokú járműkapcsolat kettősének köszönhetően a vezető és a gépkocsi közötti interakció nem csupán az utastérre korlátozódik: az utasoknak most először arra is lehetőségük nyílik, hogy a jármű közvetlen környezetével, így például az egyes épületekkel és parkokkal is kölcsönhatásba lépjenek. A mesterséges intelligencia gyorsan és könnyedén ad válaszokat még a legösszetettebb kérdésekre is, a vezetőnek csupán rá kell mutatnia egy adott témára és élőbeszédben kezdeményezni: „Mi ez az épület? Meddig van nyitva az az üzlet? Hogy hívják ezt az éttermet? Megállhatok itt autóval? Mennyibe kerül a parkolás?”

„Ügyfeleink tökéletesen természetes úton léphetnek majd kapcsolatba mesterséges intelligenciával felszerelt járműveikkel” – fogalmazott Christoph Grote, a BMW Group Electronics alelnöke. „A jövőben az embereknek nem kell azon gondolkodniuk, hogy milyen úton-módon aktiválják a gépkocsi egyes funkcióit. Minderről szabadon dönthetnek, az autó pedig megérti őket és alkalmazkodik hozzájuk. A BMW Natural Interaction világpremierje egy rendkívül fontos lépést jelent az automatizált járművezetés korszakának eljövetele felé vezető úton. Az utastéri lehetőségek többé nem csupán a vezető közvetlen környezetére koncentrálódnak, az utasok pedig nagyobb szabadságot élveznek, mint eddig bármikor” – tette hozzá Christoph Grote.

BMW Natural Interaction: újabb lépés a természetes járművezérlés felé

A BMW mindig is élen járt az intuitív járművezérlő megoldások kifejlesztése terén. 2001-ben a BMW Group lett a világ első olyan autógyártó vállalata, amely az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájának világpremierjével újfajta logika szerint építette fel a gépkocsi központi menürendszerét. A középkonzolra helyezett tárcsa és a multifunkciós központi kijelző párosa számos kapcsolótól és gombtól szabadította meg az utasteret, az ötletre pedig mind a mai napig úttörő innovációként tekintenek az autóiparban. 2015 óta a BMW Gesztusvezérlés háromdimenziós kamerák segítségével képes felismerni a vezető ujj- és kézfej-mozdulatait, amellyel a jármű érintésmentes vezérlése is valósággá vált. 2018-ban a bajor prémiumgyártó bemutatta a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verzióját, amellyel a személyre szabható járművezérlés vadonatúj szintre lépett – a teljes mértékben digitális kijelzőknek, az optimalizált élőbeszéd-felismerésnek és a továbbfejlesztett gesztusvezérlésnek köszönhetően. A vezetési szituáció függvényében a bajor prémiumgyártó ügyfelei szabadon dönthetnek arról, hogy az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, az érintőképernyőn keresztül, hangutasításokkal vagy gesztusvezérléssel kívánják aktiválni az egyes funkciókat. A vezető és a gépkocsi közötti interakció legtermészetesebb formáját kínáló hangvezérlés ezzel párhuzamosan a BMW Intelligens Személyi Asszisztens világpremierjével gazdagodott. A digitális útitárs minden pillanatban a BMW ügyfelének rendelkezésére áll, folyamatosan alkalmazkodik a vezetőhöz és megtanulja szokásait, illetve napi rutinját. A technológia bemutatkozásával a gépkocsi és a járműfunkciók hangvezérlése minden korábbinál egyszerűbbé vált, a bajor prémiumgyártó ügyfelei ráadásul információkat is kérhetnek a mesterséges intelligenciától. A következő logikus lépést a BMW Natural Interaction jelenti, amely most először mindezt a tekintetfelismerés és a kiterjesztett gesztusvezérlés lehetőségeivel bővíti, a vezetőnek a szükséges információkért így nem kell mást tennie, mint rámutatnia az adott tárgyra.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Pages: 1 2 3
Nyúz Tags:BMW, Mobil Világkongresszus, Mobil World Congress, MWC

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Tappancs Állatotthon lakóinak oltását támogatja a Bridgestone
Next Post: Csillagjós (19.02.28.)

kapcsolódó

  • Cars of instagram – A #fordmustang a legnépszerűbb, az első 30-ban nincs #mercedes! Nyúz
  • Kedves Magyar Posta! HAHÓÓÓÓ!!! Nyúz
  • Új kategóriával bővült a 2020-as Concorso d’Eleganza Villa d’Este szépségversenye Nyúz
  • Felszállás előtt visszafordult egy repülőgép Budapesten Nyúz
  • A Daimler a román vasúthálózat fejlesztését sürgeti Nyúz
  • 10 rossz autós szokás, amik nem biztonságosak vagy ártanak az autónak Nyúz
2019. február
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728 
« jan   márc »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • “Budapesten nincs és nem is volt autósüldözés”
  • Az MAN együttműködésével születnek az új TORSUS PRAETORIANok
  • Sportos szépség dinamikus hátsó kialakítással
  • Képeken a vadonatúj Kona Electric
  • Tevva gondolatvezetés
  • Immár teljes a 12. Szemrevaló Filmfesztivál programja
  • Idiopátiás tüdőbetegség – ritka, mégis sokakat érint Magyarországon is
  • A szerelem legédesebb pillanatait hozza el Bella Poarch és Lauv közöse
  • Innováció az optikai szemüvegek területén
  • Újra keresettek a klasszikus képzések
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Határon túl is keresik a legokosabb fiatal agrártudóst a teszteken
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Szeptemberben 34 termékkategóriában csökkent az árfigyelőben megfigyelt élelmiszerek átlagára
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.