Ja, a BMW is ott járt a 2019-es Mobil Világkongresszuson

A BMW Natural Interaction névre keresztelt mesterséges intelligencia a 2019-es Mobil Világkongresszuson tartotta világpremierjét.

A BMW Group ismét forradalmasítja a vezető és a gépkocsi közötti interaktív kapcsolatot: a 2019. február 25-28. között megrendezett, barcelonai Mobil Világkongresszuson a vállalatcsoport a gépkocsi és a külvilág közötti természetes kölcsönhatást kiépítő BMW Natural Interaction világpremierjét ünnepli. A vadonatúj fejlesztésű mesterséges intelligencia a legfejlettebb hangvezérlő technológia és a kiterjesztett gesztusvezérlés innovációit a tekintetfelismerés lehetőségeivel egyesíti, létrehozva ezzel a világ első, teljes mértékben multimodális járművezérlő rendszerét. A BMW Natural Interaction első funkciói 2021-ben mutatkoznak be sorozatgyártásban, a BMW iNEXT fedélzetén.

Akárcsak az élő párbeszédek esetében, a BMW Natural Interaction lehetőséget teremt arra, hogy a gépkocsi vezetője az élőbeszéd, a gesztusok és a pillantások természetes kombinációjával kommunikáljon a járművel. A kívánt csatorna előzetes beállítások nélkül, ösztönösen használható, a vezetési szituációhoz és a kommunikációs környezethez alkalmazkodva. A gépkocsi megbízhatóan érti az élőbeszéd útján adott utasításokat, látja a vezető gesztusait és folyamatosan figyeli a tekintetét, amelyeket egybevetve, minden pillanatban az adott szituáció szerint jár el. A gépkocsi, a vezető és a külvilág közötti természetes, teljes mértékben multimodális kölcsönhatást a tökéletes beszédfelismerés, az optimalizált szenzortechnológia és a környezetfüggő gesztuselemzés hármas egysége teszi lehetővé. Az úttörő technológia mellett most először mutatkozik be gépkocsiba építve a mesterséges intelligencia minden korábbinál fejlettebb gesztuselemző funkciója, amely tökéletesen meg tudja különböztetni egymástól a vezető ujj- és kézfej-mozdulatait, valamint a gesztusok irányát és típusát, működési területe pedig immár nem csupán a műszerfal környékére korlátozódik, hanem a vezető teljes mozgástartományát felöleli. Az élőbeszéd útján érkező utasításokat az élőbeszéd-felismerésre kifejlesztett Natural Language Understanding rögzíti és értelmezi: a program magja egy folyamatosan fejlődő, intelligens tanuló algoritmus, amely még az összetett élőbeszédbe rejtett és bonyolult utasításokat is képes kiszűrni, majd eszerint vezérelni a járművet. Mindez egy teljes mértékben multimodális kölcsönhatást eredményez, amelynek középpontjában a bajor prémiumgyártó ügyfelének kívánságai állnak.

A különböző járművezérlő megoldások kombinálásának köszönhetően a jármű funkciói számos módon aktiválhatók. A vezető személyes preferenciái, hangulata és az adott szituáció adottságai szerint dönthet arról, hogy milyen módon kíván kapcsolatba lépni a járművel. Ha például telefonbeszélgetést folytat, jó eséllyel a gesztusvezérlés és a tekintetfelismerés útján kíván kommunikálni a gépkocsival, ellenben, ha az útvonal minden figyelmét leköti, az autóval inkább élőbeszéd és gesztusvezérlés útján lépne kapcsolatba. Utóbbi esetben a vezető többek között a jármű ablakait, a panoráma üvegtetőt és a szellőzőrostélyokat is képes élőbeszéddel, illetve gesztusvezérléssel működtetni, sőt mi több, a központi kijelzőn megjelenített tartalmakat is beállíthatja. Amennyiben a vezető mélyebbre ásna a gépkocsi egy adott funkciójában, csak rá kell mutatnia az adott gombra és hangutasítást adni.

A továbbfejlesztett gesztusvezérlés és a rendkívül magas fokú járműkapcsolat kettősének köszönhetően a vezető és a gépkocsi közötti interakció nem csupán az utastérre korlátozódik: az utasoknak most először arra is lehetőségük nyílik, hogy a jármű közvetlen környezetével, így például az egyes épületekkel és parkokkal is kölcsönhatásba lépjenek. A mesterséges intelligencia gyorsan és könnyedén ad válaszokat még a legösszetettebb kérdésekre is, a vezetőnek csupán rá kell mutatnia egy adott témára és élőbeszédben kezdeményezni: „Mi ez az épület? Meddig van nyitva az az üzlet? Hogy hívják ezt az éttermet? Megállhatok itt autóval? Mennyibe kerül a parkolás?”

„Ügyfeleink tökéletesen természetes úton léphetnek majd kapcsolatba mesterséges intelligenciával felszerelt járműveikkel” – fogalmazott Christoph Grote, a BMW Group Electronics alelnöke. „A jövőben az embereknek nem kell azon gondolkodniuk, hogy milyen úton-módon aktiválják a gépkocsi egyes funkcióit. Minderről szabadon dönthetnek, az autó pedig megérti őket és alkalmazkodik hozzájuk. A BMW Natural Interaction világpremierje egy rendkívül fontos lépést jelent az automatizált járművezetés korszakának eljövetele felé vezető úton. Az utastéri lehetőségek többé nem csupán a vezető közvetlen környezetére koncentrálódnak, az utasok pedig nagyobb szabadságot élveznek, mint eddig bármikor” – tette hozzá Christoph Grote.

BMW Natural Interaction: újabb lépés a természetes járművezérlés felé

A BMW mindig is élen járt az intuitív járművezérlő megoldások kifejlesztése terén. 2001-ben a BMW Group lett a világ első olyan autógyártó vállalata, amely az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájának világpremierjével újfajta logika szerint építette fel a gépkocsi központi menürendszerét. A középkonzolra helyezett tárcsa és a multifunkciós központi kijelző párosa számos kapcsolótól és gombtól szabadította meg az utasteret, az ötletre pedig mind a mai napig úttörő innovációként tekintenek az autóiparban. 2015 óta a BMW Gesztusvezérlés háromdimenziós kamerák segítségével képes felismerni a vezető ujj- és kézfej-mozdulatait, amellyel a jármű érintésmentes vezérlése is valósággá vált. 2018-ban a bajor prémiumgyártó bemutatta a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verzióját, amellyel a személyre szabható járművezérlés vadonatúj szintre lépett – a teljes mértékben digitális kijelzőknek, az optimalizált élőbeszéd-felismerésnek és a továbbfejlesztett gesztusvezérlésnek köszönhetően. A vezetési szituáció függvényében a bajor prémiumgyártó ügyfelei szabadon dönthetnek arról, hogy az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsájával, a multifunkciós kormánykerék gombjaival, az érintőképernyőn keresztül, hangutasításokkal vagy gesztusvezérléssel kívánják aktiválni az egyes funkciókat. A vezető és a gépkocsi közötti interakció legtermészetesebb formáját kínáló hangvezérlés ezzel párhuzamosan a BMW Intelligens Személyi Asszisztens világpremierjével gazdagodott. A digitális útitárs minden pillanatban a BMW ügyfelének rendelkezésére áll, folyamatosan alkalmazkodik a vezetőhöz és megtanulja szokásait, illetve napi rutinját. A technológia bemutatkozásával a gépkocsi és a járműfunkciók hangvezérlése minden korábbinál egyszerűbbé vált, a bajor prémiumgyártó ügyfelei ráadásul információkat is kérhetnek a mesterséges intelligenciától. A következő logikus lépést a BMW Natural Interaction jelenti, amely most először mindezt a tekintetfelismerés és a kiterjesztett gesztusvezérlés lehetőségeivel bővíti, a vezetőnek a szükséges információkért így nem kell mást tennie, mint rámutatnia az adott tárgyra.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Oldalak: 1 2 3