A csomagkezelésen kell a legtöbbet fejleszteni a légi közlekedésben

Körtvélyes Tivadar, az MTI különtudósítója jelenti
    A légi közlekedésben az utasok szerint a csomagkezelési folyamatokat kell a leginkább fejleszteni, de az országba beléptetés és az utasbiztonsági ellenőrzés minősége is kifogásolható – derül ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) friss utaselégedettségi felméréséből.

    Pierre Charbonneau, az IATA utasélményért felelős vezetője a szervezet varsói, Global Airport and Passenger Symposium elnevezésű, háromnapos szakmai konferenciáján számolt be a 2019-es kutatás eredményeiről. A mintegy 11 ezer utas körében végzett felmérés adatai szerint a megkérdezettek 75 százaléka inkább elégedett volt a szolgáltatás színvonalával, és a repülőjegy foglalásának folyamatát leszámítva minden területen javult a repülőterek, légitársaságok teljesítménye az utasok szerint.


    A szakember hangsúlyozta, hogy a legfőbb probléma továbbra is az utasbiztonsági ellenőrzéssel, a határellenőrzéssel és beléptetéssel, valamint a csomagkezeléssel van, az utasok ezeket az elemeket értékelték a legrosszabbra.


    A felmérésből kiderült, hogy az utasok között egyre népszerűbbek az okos eszközök, 51 százalék már online végzi el az utasfelvételt (tavaly arányuk 47 százalék volt), és 50 százalék  SMS helyett a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül szeretne információhoz jutni.


    Kis mértékben, 1 százalékponttal nőtt tavalyhoz képest a biometrikus adatok támogatottsága, a megkérdezettek 46 százaléka szeretné, ha személyi igazolványát, útlevelét és beszállókártyáját biometrikus adattal helyettesíthetné. Pierre Charbonneau szerint elsősorban biztonsági és a magánélet védelmével kapcsolatos fenntartások miatt alacsony a technológia támogatottsága.


    Az IATA felmérte azt is, hogy az utasok mennyi időt szánnának bizonyos ügyek intézésére. E szerint 80 százalék 3 percnél kevesebbet akar foglalkozni a csomag feladásával, és 10-10 percet szánna az utasbiztonsági ellenőrzésre, valamint a csomagok felvételére. A valóság ettől messze van, ezért is kell ezekre a területekre fókuszálniuk a társaságoknak – tette hozzá Pierre Charbonneau.


    Ezzel kapcsolatban az IATA azt is kiderítette, hogy az utasok 52 százaléka nem adná fel csomagját, elsősorban azért, mert nem akar várni rá az érkező repülőtéren, illetve fél a megrongálódástól, lopástól. Az utasok 47 százaléka viszont mindenképpen feladná a csomagját, ha tudja, hogy útját folyamatosan nyomon követheti.