Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Hálózatról tölthető hibridmodellek quattro összkerékhajtással

Posted on 2019-10-182019-10-16 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Kedvezőtlen út- és időjárási viszonyok közepette is a lehető leghatékonyabb vonóerőátadási képességek, sportos vezetési stílus mellett is magasfokú agilitás – az Audira jellemző módon a hálózatról tölthető hibridmodellekből (Plug-in Hybrid) sem hiányozhat a quattro összkerékhajtás. Mindegyik Plug-in Hybrid újdonság erőátviteli rendszere már alapkivitelében mind a négy kerékre kiterjed, a hathengeres modellek esetében a quattro állandó összkerékhajtás, míg négyhengeresekben a quattro ultra technikája formájában. Utóbbi alapesetben az első kerekeket hajtja, a hátsó tengely hajtását a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően és előretekintő módon tengelykapcsoló aktiválja, ami a normál menethelyzetekben különösen gazdaságos megoldás, miközben kellően biztonságos és dinamikus is, mivel szükség esetén azonnal rendelkezésre áll az összkerékhajtás. A további PHEV-modellek tisztán mechanikus szabályzású quattro központi differenciálművel készülnek, amely alapesetben 40:60 arányban osztja el forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, s szükség szerint túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező tengelyre irányítja.

Az Audi minden új, hálózatról tölthető hibridmodelljében a hibrid hajtásrendszer elektromos motorja a sebességváltóba integráltan működik és a belsőégésű erőforrás, illetve a sebességváltó között kap helyet. A hibridmodul az elektromos gépből és a TFSI-erőforrást a hajtásrendszerrel összekötő tengelykapcsolóból áll. Utóbbi közvetlenül a sebességváltó előtt működik, amelynek szerepét a Q5 és az A7 sorozatban hétfokozatú S tronic, a további modellekben pedig nyolcfokozatú tiptronic váltómű tölti be.

Akkumulátor-menedzsment – rekuperáció, “vitorlázás” és boost-üzemmód

A hajtásrendszer-stratégiát úgy alakították ki a tervezők, hogy a vezetés sokrétű élményét tegye lehetővé a vezető számára, mégpedig egyfelől az elektromos hajtás magas részarányával a lehető leggazdaságosabb módon, másfelől azonban a boost-üzemmód és a nyomatékos elektromos motor révén – igény szerint – kimondottan sportos stílusban.

A mindennapos közlekedés során az elektromos gép veszi át a legtöbb lassítás feladatát, a közepesen intenzív fékezési folyamatoktól – 0,3 g lassulás felett – pedig az elektromos gép együttműködik a hidraulikus kerékfékekkel. Különösen igényes járműhangolás gondoskodik arról, hogy a generátor- és a hagyományos kerékfékezés közötti átmenet (blending) alig érzékelhető, illetve, hogy a jó fékerő igen pontosan adagolható a fékpedállal. A hajtásrendszer-menedzsment akár 80 kW rekuperációs teljesítményt is lehetővé tesz a lassítások során.

Az elektromos gép a boost-funkción keresztül támogatja a belsőégésű motort, a rásegítés karakterisztikája pedig a választott menetprogram szerint alakul. Modell- és motorváltozattól függően ekkor összesen 500 (Q5, A7), illetve 700 newtonméter (Q7, A8) állhat rendelkezésre, azaz akár 200 newtonméterrel több, mint amennyit a TFSI-erőforrás önállóan produkálna.

Amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, a hajtásrendszer-menedzsment a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően három lehetőség közül választ. Az új PHEV-modellek az egészen a 180 kilométer/óráig terjedő sebességtartományban leállított belsőégésű erőforrással szabadon is gördülhetnek (“vitorlázás”), a belsőégésű motor gyors és csaknem észrevétlen újraindításáról kizárólag az elektromos motor gondoskodik.

A sebességváltó S-üzemmódjában, amely az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer dynamic menetprofiljának előválasztott beállítása, az elektromos gép motorféküzemben is tovább működik és energiát táplál vissza (rekuperáció). A további beállítások során – az előretekintő gazdaságossági asszisztenssel együttműködve – a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) csak akkor lép működésbe, ha energetikai szempontból előnyösebb a szabad gördülésnél (“vitorlázás”). A rekuperáció ekkor 0,1 g lassulásig terjed, s akár 25 kW teljesítménnyel töltheti a lítiumion-akkumulátort.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Audi, Audi A7 55 TFSI e quattro, Audi A8 L 60 TFSI e quattro, Audi Q5 55 TFSI e quattro, bla-bla-bla, e quattro, mobilitás, mobilitási stratégia, stratégia, TFSI, TFSI e quattro

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (19.10.18.) – Porsche Exclusive 959 in Gold Built for Arab Prince
Next Post: A csomagkezelésen kell a legtöbbet fejleszteni a légi közlekedésben

kapcsolódó

  • Közel 700 futó állt rajthoz a Budapest Airport kilencedik jótékonysági futóversenyén Nyúz
  • A Wizz Air július 1-ig nem hárítja át az extraprofit-adót Nyúz
  • Több mint tizenegyezer kérelem érkezett autóvásárlási támogatásra Nyúz
  • Madár- és vadvédekezés a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren Nyúz
  • Több mint 50 000 gyerek utazott már ingyen a „Hol, vagy Kajla?” program segítségével Nyúz
  • Kihagyhatatlan program Kenesén Nyúz
2019. október
hKscpsv
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
« szept   nov »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Közelíti a havi kétszázezres utazásszámot a vasútvillamos forgalma
  • Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit
  • Eredeti alkatrészek gyors és öreg Toyotákhoz
  • Így változik a parkolási rend a PENNY egyes áruházainál!
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.