Lelki kényelem

Mivel egyre több időt töltünk az autónkba, a lelki kényelem növelése érdekében elengedhetetlenné válik a stressz és a fáradtság elleni küzdelem. Éppen ezért a Citroën olyan csendes és kifinomult tereket tervez, melyeknek az ergonómiai és funkcionális jellemzői kiszűrik a külső környezeti hatásokat. A leli kényelem garantált, amint a vezetést segítő intelligens rendszereknek, valamint a világos és tágas utastérnek köszönhetően csökken a vezető mentális terhelése.

A Citroënnél mindig kiemelt hangsúlyt kapott az autótulajdonosok számára biztosított lelki nyugalom. A Citroën gépkocsikhoz elsőként adtak kezelési útmutatót: a Citroën, mint az első európai szériaautó gyártó, azt szerette volna, hogy a járműtulajdonosok megfelelően tudják kezelni és karbantartani gépjárműveiket.

Mivel a vezetés gyakran stresszes vagy unalmas lehet, megnyugtató érzés, hogy jó kezekben tudhatjuk magunkat.
A vezető és az utasok mentális jó közérzetének biztosítása már évtizedek óta a kényelem globális megközelítésének központi kérdése a Citroënnél: nem csupán arról van szó, hogy elkerüljük a volánnál a stresszt vagy az unalmat, hanem arról is, hogy két kézzel ragadjuk meg a vezetés élményét, hogy mindig tovább fokozzuk azt.

A VILÁGOSSÁG ELSŐDLEGES FONTOSSÁGA

Az utastér világossága és hangulata járul hozzá leginkább a lelki kényelemhez, mivel a belső tereket úgy tervezték meg, hogy csökkentsék a vezető mentális terhelését. A világosság javítja a színérzékelést az utastérben, megváltoztatja az ember hangulatát, és fokozza nyugalomérzetét. Mind a tervező, mind a vezető számára nagy előnyökkel jár, különösen a zsúfolt utakon. A Citroën már régebb óta foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy minél több fény jusson be az utasterekbe, mint gondolnánk. A 2CV lehajtható vászontetőjétől kezdve, a Berlingo Modutop rendszerének üvegtetőjén át, a Citroënekre gyakran volt jellemző, hogy szinte fürödtek a fényben.

Hogy elárassza a fény az utasteret,  a DS 1955-ben a keskeny oszlopokat nagy üvegfelülettel kombinálta, míg a GS és a CX modelleken a hátsó oszlopok mögött is volt egy ablak. Később, az XM-en tizenhárom ablak volt, hogy minél több fény jusson be az utastérbe.

Az 1994-es Xanae tanulmányautó egy radikálisan új gépkocsi volt, amely már a közepes méretű családi egyterűek érkezését jelezte. A Xanae túlméretezett szélvédője és üvegtetője fénnyel árasztotta el az utasteret.

Ma, a C4 Picasso 5,3 m²-es üvegfelülete a lehető legtöbb fényt engedi be az utastérbe. A panoráma üvegtetők szintén megváltoztatják a jelenlegi C3, C4 Picasso és C4 Cactus modellek belső hangulatát. A C1 Airscape vászontetője a Citroën 2CV és a Dyane modelleken alkalmazott első vászontetők élményét és funkcionalitását idézi fel. A nagy üvegfelületekkel és széles ajtókkal ellátott legmodernebb Citroën utasterek rendkívül világosak és tágasak.

A fényben fürdő utastér mellett a Citroën finom, meleg színű anyagok széles választékát és elegáns kiviteleket kínál az autótulajdonosoknak, hogy a márka modelljei még jobban kitűnjenek a többi autó közül. A versenytársait jóval megelőző, forradalmian új DS elsőként vezette be a fröccsöntött műanyag műszerfalat, új élénk színeket és korszerű anyagokat használva a belső design kialakításánál. Abban az időben a többi nagy autógyártó még a fém-, fa- és bőrborítással ellátott, párnázott ülésekkel felszerelt, kisméretű ablakokkal rendelkező utasterek és a laprugós felfüggesztési rendszerek korszakánál tartott.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!