Jön a GR Supra GT4
A Toyota sikert sikerre halmozó versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing bejelentette, hogy 2020-tól elérhetővé teszi az ügyfélcsapatok számára fejlesztett GR Supra GT4 versenyautót1. A rajongók világszerte egyre növekvő számban vártak erre a hírre, amióta a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozott a GR Supra GT4 tanulmány, majd júniusban a Nürburgringi 24 órás futamon rajthoz állt a GR Supra.
A gyári csapattal a tavalyi Rally Világbajnokságon (WRC), az idei Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) és az idei Dakaron is diadalt arató TOYOTA GAZOO Racing nagyobb figyelmet kíván szentelni az ügyfélmotorsportnak, hogy ezzel lehetővé tegye a világ motorsport-rajongói számára a versenyzést, és az ezen keresztül nyert tapasztalatokat felhasználva hozzájárulhasson a mind jobb autók fejlesztéséhez.
A GR Supra GT42 a TOYOTA GAZOO Racing legelső globális típusának, az idén bemutatott GR Supra kupénak az alapjaira épülő versenyautó, amelyet a Toyota Motorsport GmbH fejleszt és gyárt. A GT4 géposztály a kedvező költségek és az egyszerű csatlakozás miatt világszerte igen népszerű a privát csapatok körében. A GT4-es versenyautók a legkülönfélébb nemzetközi versenyeken vehetnek részt, a japán Super Taikyu szériától az európai GT4 szérián és a nürburgringi VLN Endurance bajnokságon át az USA-ban megrendezett Michelin Pilot Challenge bajnokságig. A GR Supra már jelenleg is versenyez az észak-amerikai NASCAR Xfinity szériában, 2020-tól pedig a japán Super GT GT500 géposztályában is rajthoz áll. A GR Supra GT4 érkezésével a rajongók a világ legkülönbözőbb versenypályáin találkozhatnak majd a GR Suprával.
A GR Supra GT4 fejlesztése során a TOYOTA GAZOO Racing három technikai partnerrel (Akrapovič, Pirelli és Ravenol) dolgozott együtt. Az Akrapovič a motorsport-specifikus kipufogórendszer kifejlesztésében működik közre, a Pirelli az abroncsfejlesztésben dolgozik együtt a vállalattal, míg a Ravenol a kenőanyagokat biztosítja. A GR Supra GT4 részletes adatait – a műszaki információkat, a vételárat, az értékesítési területet és a bevezetés pontos dátumát – az év vége előtt hozza nyilvánosságra a Toyota.
1 Az ügyfélcsapatok (más néven privát csapatok) szériatípusok módosított kivitelét vásárolják meg a gyártótól, és azokkal neveznek be a versenyekre.
2 A GT4 az SRO által szabályozott Grand Touring járművekre épülő, sorozatgyártású versenyautók géposztálya; besorolását tekintve közvetlenül a GT3 alatt helyezkedik el.
Toyota GR Supra GT4 előzetes műszaki adatok
Futómű | |
Hosszúság | 4460 mm |
Szélesség | 1855 mm |
Magasság | 1250 mm |
Vázszerkezet | Acél karosszéria nagyszilárdságú bukókerettel |
Első diffúzor | Természetes rost kompozit |
Hátsó szárny | Természetes rost kompozit |
Üzemanyagtartály | Motorsport specifikációjú, gyorstankoló rendszerrel |
Vezetőülés | FIA szabvány szerinti versenyülés |
Motor és erőátvitel | |
Típus | Soros hathengeres, kettős megfúvású turbófeltöltő |
Lökettérfogat | 2998 cm3 |
Erőátvitel | Automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás |
Kenőanyagok | Ravenol |
Kipufogórendszer | Akrapovič |
Felfüggesztés, kormánymű és fékrendszer | |
Első felfüggesztés | MacPherson rugóstag |
Hátsó felfüggesztés | Multilink |
Kormánymű | Elektromos, fogasléces |
Abroncsok | Pirelli |
Keréktárcsák | Ötlyukú, 11 x 18 colos |