Jön a GR Supra GT4

A Toyota sikert sikerre halmozó versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing bejelentette, hogy 2020-tól elérhetővé teszi az ügyfélcsapatok számára fejlesztett GR Supra GT4 versenyautót1. A rajongók világszerte egyre növekvő számban vártak erre a hírre, amióta a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozott a GR Supra GT4 tanulmány, majd júniusban a Nürburgringi 24 órás futamon rajthoz állt a GR Supra.

A gyári csapattal a tavalyi Rally Világbajnokságon (WRC), az idei Hosszútávú Világbajnokságon (WEC) és az idei Dakaron is diadalt arató TOYOTA GAZOO Racing nagyobb figyelmet kíván szentelni az ügyfélmotorsportnak, hogy ezzel lehetővé tegye a világ motorsport-rajongói számára a versenyzést, és az ezen keresztül nyert tapasztalatokat felhasználva hozzájárulhasson a mind jobb autók fejlesztéséhez.

A GR Supra GT42 a TOYOTA GAZOO Racing legelső globális típusának, az idén bemutatott GR Supra kupénak az alapjaira épülő versenyautó, amelyet a Toyota Motorsport GmbH fejleszt és gyárt. A GT4 géposztály a kedvező költségek és az egyszerű csatlakozás miatt világszerte igen népszerű a privát csapatok körében. A GT4-es versenyautók a legkülönfélébb nemzetközi versenyeken vehetnek részt, a japán Super Taikyu szériától az európai GT4 szérián és a nürburgringi VLN Endurance bajnokságon át az USA-ban megrendezett Michelin Pilot Challenge bajnokságig. A GR Supra már jelenleg is versenyez az észak-amerikai NASCAR Xfinity szériában, 2020-tól pedig a japán Super GT GT500 géposztályában is rajthoz áll. A GR Supra GT4 érkezésével a rajongók a világ legkülönbözőbb versenypályáin találkozhatnak majd a GR Suprával.

A GR Supra GT4 fejlesztése során a TOYOTA GAZOO Racing három technikai partnerrel (Akrapovič, Pirelli és Ravenol) dolgozott együtt. Az Akrapovič a motorsport-specifikus kipufogórendszer kifejlesztésében működik közre, a Pirelli az abroncsfejlesztésben dolgozik együtt a vállalattal, míg a Ravenol a kenőanyagokat biztosítja. A GR Supra GT4 részletes adatait – a műszaki információkat, a vételárat, az értékesítési területet és a bevezetés pontos dátumát – az év vége előtt hozza nyilvánosságra a Toyota.

1 Az ügyfélcsapatok (más néven privát csapatok) szériatípusok módosított kivitelét vásárolják meg a gyártótól, és azokkal neveznek be a versenyekre.

2 A GT4 az SRO által szabályozott Grand Touring járművekre épülő, sorozatgyártású versenyautók géposztálya; besorolását tekintve közvetlenül a GT3 alatt helyezkedik el.

Toyota GR Supra GT4 előzetes műszaki adatok

Futómű  
Hosszúság 4460 mm
Szélesség 1855 mm
Magasság 1250 mm
Vázszerkezet Acél karosszéria nagyszilárdságú bukókerettel
Első diffúzor Természetes rost kompozit
Hátsó szárny Természetes rost kompozit
Üzemanyagtartály Motorsport specifikációjú, gyorstankoló rendszerrel
Vezetőülés FIA szabvány szerinti versenyülés
Motor és erőátvitel  
Típus Soros hathengeres, kettős megfúvású turbófeltöltő
Lökettérfogat 2998 cm3
Erőátvitel Automata sebességváltó, hátsókerék-hajtás
Kenőanyagok Ravenol
Kipufogórendszer Akrapovič
Felfüggesztés, kormánymű és fékrendszer  
Első felfüggesztés MacPherson rugóstag
Hátsó felfüggesztés Multilink
Kormánymű Elektromos, fogasléces
Abroncsok Pirelli
Keréktárcsák Ötlyukú, 11 x 18 colos