Ezúttal Yoshikazu Saeki mesél a vadonatúj RAV4-ről
Az elmúlt hetekben számos anyagot közölt az Egyszer már láttam autót blog a megújult Toyota Rav4-ről.
Meséljen a a főmérnök.
Yoshikazu Saeki 1987 óta dolgozik a Toyotánál, és kulcsfontosságú szerepet játszott a Toyota Avalon és Camry modellek, valamint a Lexus márka fejlesztésében. A közelmúltban részt vett a Toyota globális terjeszkedési programjában, ahol tapasztalatával segítette az új technológiák, platformok és modellek fejlesztését. Most elárulja, az új RAV4 projekt főmérnökeként milyen várakozásokat támasztott az autóval szemben.
„A RAV4 25 évvel ezelőtti bevezetése óta erőteljes piaci jelenlétnek örvend. Világszerte hűséges követőkre tett szert, miközben folyamatosan fejlődve alkalmazkodott a változó ügyféligényekhez. Az új RAV4 tervezésekor arra törekedtünk, hogy egy olyan terméket hozzunk létre, amely új generációs ügyfeleink számára lehet vonzó. Először azt vizsgáltuk meg, hogyan tudnánk újraalkotni a RAV4 termékértékét. Megnéztük, miért is hozzuk létre a modellt, és átgondoltuk, hogyan teremthetnénk egy olyan szabadidőjárművet, amely kiállja az idők próbáját, és újabb 25 éven át sikeresen a piacon maradhat. Egy ilyen szigorúan szegmentált, egyre zsúfoltabb piacon nem egyszerű feladat új koncepciót teremteni. A meglepetés erejével kellett megszólítanunk ügyfeleinket, egy kivételes kiállású, ihletadó járművel eléjük állni, és rá kellett világítanunk a termék előnyeire. Ezekre az alapokra építettük fel az ötödik generációs RAV4-et.Az első generációs modell óta két általános, átfogó nézet uralkodik a RAV4-gyel kapcsolatban: az egyik a ‘minden úttípusra megfelelő menetdinamika’, a másik a ‘minden helyzethez alkalmazkodó, felhasználóbarát belső tér.’ Rám hárult a feladat, hogy ezeket a szemléleteket továbbfejlesszem.
Az új RAV4-nek is erőteljes kiállásúnak, minden úton megbízhatóan robusztusnak kellett lennie, ugyanakkor stresszmentes utazási élményt kellett nyújtania vezetőjének és utasainak egyaránt.
A tervezési folyamat kezdetén átgondoltuk, hogyan tudnánk a legjobban továbbfejleszteni az eredeti koncepciót. Így jutottunk el a ‘Kaland és Kifinomultság’ új koncepciójához. A ‘Kaland’ egy egyszerű, mégis erőteljes üzenetet közvetít: az autóval bárhová eljuthatunk. Ez a ’szívdobogtató izgalom’, japánul waku-doki megvalósulása. A ‘Kifinomultság’ a városi környezetbe illő, kifinomult kialakításra és formatervre utal. Ezeknek az egymásnak ellentmondó elemeknek a kombinációja különleges értékekkel ruházza fel az új RAV4-et. Emellett a modell széles kiállása, nagyméretű abroncsai és emelt hasmagassága olyan erőteljes arculatot teremtenek, amelyet még inkább kihangsúlyoz a sokszögletű formanyelv, illetve a jármű többcélú képességei. Elég rápillantani az új RAV4-re, és az embert máris elfogja a vágy, hogy útnak induljon vele. Ami a jármű teljesítményét, vezethetőségét és stabilitását illeti, a ’Magabiztos és természetes’ célkoncepciót határoztuk meg, amely a vezető érzékszerveit és észleléseit helyezi mindennek a középpontjába. A csapat komoly erőfeszítéseket tett a vezetési élmény tökéletesítése érdekében: kiemelt figyelmet szenteltek az abroncsok és az útfelület közötti kapcsolatnak, a stabil, természetes ívmeneti jellemzőknek, valamint a zökkenőmentes, visszajelzésekben gazdag vezethetőségnek.
Tökéletesítettük a RAV4 teljesítményét, így az autó az úttól és körülményektől függetlenül minden elvárásnak megfelel. Miközben egy tradicionális szabadidőjármű kényelmetlen, visszajelzésekben szegény vezethetőséget mutat terepen, a RAV4 a szedánokhoz mérhető komfortot és élvezetes vezethetőséget kínál.”