Az új Corolla valósággal berobbant az európai autópiacra
A mértékadó JATO közzétette az áprilisi európai újautópiacra vonatkozó elemzését, amelyből kiderül, hogy értékesítésének első hónapjában a vadonatúj Toyota Corolla gyakorlatilag felrobbantotta az európai piacot. A mindjárt három karosszériaváltozatban (az ötajtós Hatchback, a limuzin Sedan és a kombi Touring Sports) és elsőként a világon két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető vadonatúj Corolla ugyanis nem csupán azonnal Európa legnépszerűbb zöld autója, de egyben a piac legnagyobb, 25%-os növekedést produkáló modellje lett.
Az európai autópiac 7 hónapnyi visszaesés után áprilisra végre stabilizálódni látszik, és miközben a dízel értékesítések áprilisban ismét drasztikusan, újabb 12%-al zuhantak, a részben vagy teljesen elektromos autók (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) kétszámjegyű növekedést produkáltak. Mindez megágyazott a világ legnépszerűbb autója, a vadonatúj generációval visszatérő Toyota Corolla sikerének, amely az első autó a világon, amelyhez két eltérő teljesítményű környezetbarát hibrid elektromos hajtás is elérhető. Míg a Corolla Sedan a 132 lóerős 1,6-os szívó benzinmotor mellett 1,8-as, 122 lóőerős hibrid elektromos hajtáslánccal is rendelhető, addig a Corolla Hatchback és a Corolla Touring Sports a 112 lóerős 1,2-es turbó benzines erőforrás mellett elérhető az 1,8-as 122 lóerős hibrid és a 2,0-as 180 lóerős hibrid elektromos hajtással egyaránt.
Sok elemző előre borítékolta, hogy azzal, hogy az új Corolla révén megjelenik a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid elektromos hajtáslánca az európai piac nagyságrendileg 17%-át kitevő kompakt szegmensben, erősen felkavarja majd az állóvizet a piacon. Már csak azért is lehetett számítani erre, mert ez a szegmens is erősen flottaértékesítés dominált, a dízelektől tömegével elforduló vállalati flották számára pedig ideális alternatívát jelent a nagyteljesítményű környezetbarát hajtás amely semmilyen tekintetben nem jelent kompromisszumot a korábban használt nyomatékos dízelekkel szemben. Nem véletlen tehát, hogy a vadonatúj modell az értékesítés megkezdésének hónapjában azonnal az európai piac legnagyobb növekedését produkáló modellje lett. Az ugyanakkor még meggyőzőbb adat, hogy ezzel egyidejűleg az új Corolla lett Európa legnépszerűbb részben vagy teljesen elektromos autója.
A Toyota idei zöld modellinváziója nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az év első négy hónapját tekintve történelmi magasságot, 6,9%-os részesedést értek el az európai piacon a részben vagy teljesen elektromos autók. A környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert, mára Európában közel 50%-ban hibrideket értékesítő japán autógyártó ugyanis három világszinten is legfontosabb modellje esetében jelentkezett vadonatúj generációval, ráadásul mindhárom modell megkapta a világ legfejlettebb, negyedik generációs öntöltő hibrid hajtását. A világ legnépszerűbb SUV-ja, a Toyota RAV4 legújabb generációja januárban debütált, és azonnal a Toyota C-HR után a legnépszerűbb elektromos SUV-vá vált Európában, áprilisban egyébiránt 7.016 darab (ebből 5.481 hibrid) talált gazdára a modellből. A világ legnépszerűbb személyautója, a Toyota Corolla áprilisban debütált új generációval, és rögtön el is kelt belőle 11.381 darab (ebből 8.520 hibrid). A világ legnépszerűbb felső-közép-kategóriás autója, a Toyota Camry kizárólag hibrid hajtással elérhető legújabb generációja április legvégén érkezett, abból ugyanakkor, hogy még így elkelt belőle 475 darab már most látszik, hogy a környezettudatos európai flották favoritja lesz. Mindezeknek köszönhetően Európa TOP5 zöld autójából 4 áprilisban is Toyota volt: a hibrid Corollát (8.520 db) a hibrid C-HR (8.485 db), a hibrid Yaris (7.956) és a hibrid RAV4 (5.481) követte.