Az új Camry főmérnöke mesélt a cég egyik legfontosabb modelljéről
A közel négy évtizedes múltra visszatekintő Toyota Camry, a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás autója igazi legenda: kevés olyan modell született az autógyártás egyetemes története során, amely még azokban az országokban is valóságos ikonná tudott válni, ahol egyáltalán, vagy hosszú időn keresztül nem forgalmazták azokat. A Toyota Prius környezettudatos gondolkodásra és zöld autózásra, valamint az öntöltő hibrid elektromos hajtás globális népszerűségére gyakorolt hatásához csak a Toyota Camryé, és legutóbb a Toyota C-HR-é fogható. A Camry most, 15 év után a világ legfejlettebb hibrid hajtásával tért vissza Európába, amely kétségkívül alaposan felkavarja majd az állóvizet a flottapiacon és a magánvásárlók körében egyaránt. A Camryról, és a modell jelentőségéről Masato Katsumata, a modell főmérnöke mesél.
A Toyota Camry nem csupán a világ legnépszerűbb felső-középkategóriás autója, de évi 700.000 darabot meghaladó eladásával rendre a világ tíz legnépszerűbb autójának egyike is. A Toyota ugyanis az egyetlen autógyártó a világon ami a világ tíz legnépszerűbb autójából hármat is magáénak tudhat: az idén szintén új generációval jelentkező Corolla a világ legnépszerűbb személyautója, míg az ugyancsak új generációval debütáló RAV4 a világ legkelendőbb SUV-ja, melléjük zárkózik fel a Camry a legkedveltebb felső-középkategóriás szedánként. A legújabb generációról és a Carmy hagyományairól Masato Katsumata az alábbiakban foglalja össze gondolatait.
„Camry rendkívül fontos globális modell a Toyota számára. A típus 1982-es bevezetése óta több mint 19 millió Camry talált gazdára világszerte. A Toyotára hagyományosan jellemző minőség, tartósság és megbízhatóság (QDR) mellett a Camry mindig is kiváló üzemanyag-fogyasztást és jó menetdinamikai jellemzőket kínált. És akkor még nem beszéltünk a kategória legjobbjának számító, alacsony zajszintről, illetve rugózási kényelemről. A piac azonban folyamatosan fejlődik, így ha meg szeretnénk őrizni a Camry globális vonzerejét, nem ülhetünk a múltban megszerzett babérjainkon. Folyamatosan új kihívásokat kell keresnünk, és az új kor elvárásainak megfelelő, vonzó autót kell fejlesztenünk. Éppen ezért a korábbi modellváltásokkal ellentétben az új, nyolcadik generációs Camryt a nulláról kiindulva, az alapoktól kezdve fejlesztettük ki.” – avat be Katsumata.
„Az ‘Előzmények nélküli átalakulás’ fejlesztési koncepcióján belül a ‘Teljesítmény’ és az ‘Intelligencia’ optimalizálásával teremtettük meg, így létrehozva a fokozott vezetési és utazási élményt nyújtó limuzint.A teljesítmény fogalma az autó alapvető műszaki jellemzőire utal: a menetdinamikára, a tágas helykínálatra, valamint a takarékosságra. Az intelligencia ezzel szemben azokat az innovációkat és eredeti elképzeléseket fogja össze, amelyek praktikussá és élvezetessé teszik az autó használatát. Az új Camry fejlesztését a Toyota új globális architektúra (TNGA) filozófia tette lehetővé. A TNGA koncepció a ‘mind kiválóbb autók’ létrehozását célozza meg, kiaknázva a Toyota fő erősségeinek előnyeit, melyek a kaizen, azaz a folytonos fejlődés és az innováció. A TNGA alapú, vadonatúj karosszéria és padlólemez soha nem tapasztalt mértékű szabadságot biztosított a tervezéshez, beleértve a divatos és sportos formatervet eredményező hosszú tengelytávot és széles kiállást. A mérnökök emellett a padló és a csípőpont magasságát egyaránt csökkentették, így egyszerre valósították meg a látványos, érzelmekben bővelkedő sziluettet és az optimális vezetői üléshelyzetet. Az új, 2,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánc lenyűgözően kedvező üzemanyag-fogyasztást és a vezető szándékaihoz igazodó menetdinamikai jellemzőket biztosít. A TNGA-val új mércét állíthatunk autóink számára. Meggyőződésem, hogy amint megpillantják, megtapintják és kipróbálják az új Camry-t, Önök is megértik a különbséget. Ugyanebből az okból kifolyólag biztos vagyok abban, hogy a modell mosolyt varázsol minden leendő tulajdonos és felhasználó arcára.” – teszi hozzá a főmérnök.