Ez se vicc! A Toyota és a Lexus újabb lépéseket tesz az önvezető autók térnyerése érdekében
A Toyota jövő autózásáért felelős kutatórészlege, a Toyota Research Institute-Advanced Development Inc. (TRI-AD) és a CARMERA Inc. (CARMERA) bejelentette, hogy egy olyan kísérleti projekt megvalósításáért fognak össze, amely nagy felbontású (HD), automatizált térképeket készít kamera-alapú adatok felhasználásával. Ez az első lépés a TRI-AD Automatizált Térképezési Platform (AMP) néven ismert, nyílt forráskódú szoftver-platformjának létrehozására. A platform célja a magas fokú önvezető rendszerek támogatása, méghozzá a résztvevő cégek járműveiből begyűjtött adatok alapján elkészült HD térképek segítségével.
A Toyota esetében a Toyota Safety Sense, a vállalat prémium márkája, a Lexus esetében pedig a Lexus Safety System által csokorba fogott, és immáron a világ leginnovatívabb autógyártójának valamennyi modelljében helyet kapó mai aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák az autonóm autózás előhírnökei. Az önvezetéshez ugyanakkor HD térképadatokon alapuló, nagyon megbízható útinformációk is szükségesek. Az országúti HD térképek azonban csupán a világ úthálózatának alig egy százalékát fedik le. Feltételezve, ugyanis, hogy léteznek HD térképek az egész országúthálózatról az USA-ban, Kínában, Németországban, és Japánban ami együtt 0,23 millió km, ez kevesebb, mint egy százalékát jelenti a világ jelenleg 39,5 millió kilométeres úthálózatának. A következő kihívás tehát az országutakon kívüli, városi utcákat és kisebb úthálózatokat megjelenítő térképek létrehozása és üzemeltetése.
E kísérleti projekt során a két cég tokiói tesztjárművekben helyez el kamerákat, amelyek hónapokon keresztül rögzítik majd az adatokat Tokió belső kerületeiben. A tesztjárművekben elhelyezett kamerák a Toyota által a járműveikbe világszerte beépített Toyota Safety Sense (TSS) rendszer alapján működnek. A TSS révén begyűjtött képeket és egyéb információkat a CARMERA valós idejű platformja dolgozza fel, automatikusan generálva a további HD térképadatokat. Emellett a Toyota járművekbe szerelt, kereskedelmi forgalomban beszerezhető „műszerfali” autós kamerák segítségével a projekt azt is demonstrálja majd, hogy a TSS rendszer hiányában hogyan működik a más forrásokból származó automatizált térképezés. A CARMERA birtokában lévő, több millió kilométernyi autózásból származó videóanyag strukturálását és kiegészítését – olyan környezetekben, mint például New York – a városokban üzemelő flottajárművek biztonsági követőrendszere által rögzített adatok segítségével végzik majd.
A projekt során alkalmazott technikákkal automatikusan generált térképek és a jelenleg elérhető digitális térképek ötvözése révén lehetségessé válik egy még megbízhatóbb útinformációkat tartalmazó adatbázis a jövő önvezető járművei számára. Emellett a világszerte forgalmazott járművekből származó adatok felhasználásával történő HD térképezés mindenütt lehetővé teszi majd az önvezetés alkalmazását.
„Az önvezetéshez használt térképek elkészítéséhez jelenleg igen drága, ráadásul csekély számban rendelkezésre álló különleges térképező járműveket használnak, a HD térképek megrajzolásához pedig egy igen hosszadalmas manuális eljárás szükséges. Éppen ezért nagy örömmel dolgozunk együtt a CARMERA-val a HD térképezés automatizálásán, és azon, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük az önvezetésen alapuló mobilitást.” – mutat rá Mandali Khalesi, a TRI-AD önvezető autókért felelős alelnöke.
„A CARMERA-t azért alapították, hogy mérsékelt költségek mellett, gyorsan és megbízhatóan alkalmazza a következő generációs közúti információkat, s ezzel globális léptékben demokratizálja az önvezető mobilitást. Platformunk rugalmasságának és modularitásának növelése érdekében nagy örömmel dolgozunk együtt a TRI-AD-dal, így a HD térképezés fejlesztését a világ egyik legnagyobb és legdinamikusabb városi környezetében kezdjük majd el.” – avat be Ro Gupta, a CARMERA vezérigazgatója.
A TRI-AD
A Toyota Research Institute-Advanced Development Inc. az önvezetést kiszolgáló szoftverek fejlesztésével foglalkozik. Az intézet feladata a világ legbiztonságosabb önvezető autójának létrehozása, illetve a Toyota Kutatóintézet (TRI) kutatási eredményeinek, és a Toyota Csoporton belüli kutatás-fejlesztési tevékenység eredményeinek magas szintű összehangolása. Az intézet tevékenységei közé tartozik az önvezető szoftverek fejlesztése, az adatkezelő kapacitások alkalmazása és a kutatási eredmények legközvetlenebb úton történő továbbítása az üzleti felhasználás érdekében.
A CARMERA
A CARMERA egy nagyléptékű, „élő”, önvezető járműveknek szánt HD térképezést szolgáló, utcai információs platform. Amellett, hogy a CARMERA felhasználja a magánjárművekből származó információkat, céges flottáknak is nyújt vizuális telematikai szolgáltatásokat a nagy kihasználtságú járművek biztonságosabb és gazdaságosabb üzemeltetése érdekében. A szolgáltatás mindemellett segít valós időben azonosítani az utakon kialakult változásokat, a navigáció szempontjából meghatározó eseményeket, s ezzel folyamatosan frissíti a járműipari gyártók és a „mobilitás, mint szolgáltatás” szlogent valló vállalatok számára készített 3D térképeket. A CARMERA PPP formában a városi önkormányzatokkal is együttműködik olyan tervezési adatok terén, mint például a gyalogossűrűség vagy a folyamatban lévő építkezési munkálatok, hogy mindenhol garantálhassák az önvezető mobilitás magas szintű működését. További információk: