Az elmúlt napok fészbuk poztjai alapján az audi PR-os lesz az év…
Az Audi azzal búcsúzik a V10-es motortól, hogy azonnal a dobozból visszahozza az R8 GT-t, szuperautójuk limitált szériás, könnyített és csiszolt változatát, amelyet gyárilag jóváhagytak a túlkormányzottság miatt.
A világszerte mindössze 333 példányra korlátozódó, 2023-as Audi R8 Coupe V10 GT RWD-t egy 5,2 literes szívó V10 hajtja, 612 LE-vel (456 kW / 620 LE) és 565 Nm nyomatékkal. Minden autó szekvenciális számozást kap, míg a swansong a GT-racer testvéreit egy karbon karosszéria-készlettel és 20 kg-mal 44 fontot (44 fontot) vág le a saját tömegéből.
Teljesítmény quattro szintre növelve
A V10 hattyúdalához az RWD váz az R8 Quattro megnövelt teljesítményadatait tartalmazza. A 620 LE teljesítményével a GT mintegy 50 LE-vel (37 kW / 50 LE) erősebb, mint a belépő szintű R8 Performance RWD. Ez a masszívabb 10 hengeres darab 417 lb-ft (565 Nm) nyomatékra is jó (11 lb-ft / 15 Nm-rel több, mint az alap RWD), amely 6400 és 7000 ford./perc között elérhető, és a legerősebb hátsókerék-hajtás. egység az Audi történetében.
Az erőt a hátsó kerekekre továbbítja a módosított 7 sebességes duplakuplungos sebességváltó. A GT-nél szigorították a váltási időket, míg a váltófokozatok a jobb gyorsulás és a nagyobb végsebesség érdekében a sebességfokozatokat igazították.
Az R8 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, ami 0,4 másodperccel gyorsabb, mint az RWD Coupé, de kissé elmarad a Quattro 3,1 másodperces időzítésétől. A GT 10,1 másodperc alatt éri el a 124 mph-t (200 km/h), a végsebessége pedig 199 mph (320 km/h).
Szabványos „szabályozott túlkormányzás”.
Az Audi a divatos „Drift Mode” opciók felé hajlik, amelyek egyre népszerűbbek a lelkes autók körében, és „pontos és kontrollált túlkormányzást” kínálnak a kormányon található gomb segítségével. Ez aktiválja az új Torque Rear Drive módot. Hét különböző előre meghatározott profil közül választhat a vezetőnek, hogy segítse a hátsó oldalra való kilépést.
Az Audi szerint a rendszer a kipörgésgátlót használja a kínált csúszás modulálására. Ugyanakkor a keréksebesség-érzékelőket, a kormányzási szöget, a gázpedál helyzetét és a kiválasztott fokozatot egyaránt figyelik, hogy a teljesítményt a hátsó tengelyhez igazítsák.
Fogyás, jobb kezelhetőség
Mivel az R8 GT-t csak a kemény alakításokhoz illik, összeomlott diétára helyezték, hogy 20 kg-ot borotváljon le. A teljes tömeg most 3461 font (1570 kg), számos változtatással az autón. Ezek közé tartoznak az exkluzív és könnyű, 20 hüvelykes motorsport ihletésű kerekek (amelyeket a Michelin Sport Cup 2 gumiabroncsok viselnek). Ráadásul a kerámia fékek és a kanálülések alapfelszereltségnek számítanak, mindkettő növeli a súlycsökkentést.
Kapcsolódó: Audi R8 csere, elektromossá alakítva
Az első felfüggesztés alkatrészei is fogytak, miközben úgy tervezték, hogy javítsák a kezelhetőséget – konkrétan az első bukókeret és annak összekötő rudai. A bukókeret immár szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készül. Eközben a két tengelykapcsoló rúd csatlakozása vörösre eloxált alumíniumból készül.
Ha ez nem lenne elég a versenyző számára, az Audi örömmel ad el Önnek egy sportosabb R8 GT tekercset, amely a kompresszió és a visszapattanás szintjének beállítására is alkalmas.
A GT második eljövetele
A 2023-as Audi R8 Coupe RWD GT célja, hogy számos módon utánozza a múltat. A második generációs GT-nek számlázott, 333 darabos korlátozott darabszám megegyezik a mintegy 12 évvel ezelőtti eredetivel.
Az R8 GT is ugyanabban a matt Suzuka Grey árnyalatban érkezik, mint az első generációs (Tangorot Metallic és Daytona Grey Metallic is megtalálható a kínálatban). Belül a hódolat téma folytatódik, a vörös és fekete bőségesen használatos, és az eredeti piros biztonsági övek védjegyei visszatérnek.
Külsőleg az R8 GT nem marad észrevétlen az éles szemű autófigyelők előtt. A szuperautó emblémái, beleértve az „R8 GT” feliratot a hátulján, feketével díszítettek. Mindeközben egy karbon karosszériakészlettel rendelkezik, amely első elosztóból, csíkokból, oldalsó szoknyaburkolatokból, a hátsó lökhárító oldalán lévő elemekből és egy diffúzorból áll – mindezt magasfényű kivitelben. A hátsó szárny hasonló bánásmódban részesül, saját hattyúnyak felfüggesztéssel, amely javítja a szárny aluláramlását.
Természetesen az összes aero-kiegészítést szélcsatornában tesztelték, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy hozzájárulnak egy stabilabb csomag létrehozásához az úton.
Ár és elérhetőség
Az Audi R8 Coupe V10 GT RWD 2023-tól érkezik a márkakereskedésekbe, többek között Európában és Észak-Amerikában. Az árak 225 000 eurótól (jelenlegi árfolyamon körülbelül 221 000 dollártól) kezdődnek Németországban. Az Audi közölte, hogy az egyesült államokbeli konkrét részleteket, beleértve a mennyiséget és az árakat, egy későbbi időpontban fogjuk közölni. De mivel csak 333 áll rendelkezésre, jobb, ha gyorsan megkapja a rendeléseit.
Az elmúlt napokban megjelet facebook posztok alapján szinte biztosan kijelenthető, hogy az Audi PR-osa lesz az önjelölt zsűri „szavazatai” alapján az év PR szakembere – elvégre többször is vendégül látta a szakembereket…
(Hacsak, más nem fizet/utaztat többet…)