Ez az 1914-es Ford Model T lakóautó a világ legrégebbi ismert ilyen járműve
Az Instagram tele van „#vanlife” bejegyzésekkel olyan 20 évesekről, akik egész életüket (okostelefon, szelfibot, laptop) egy átalakított furgonba pakolták, és elindultak kalandok keresésére – és még néhány lájk és feliratkozó. Ám egy 1914-ből származó átalakított Ford T-modell emlékeztessen bennünket arra, hogy ezek a kisteherautó-álmok nem újdonságok.
SEHOL MÁSHOL NEM HALLHATÓ, EXKLUZÍV FORD PODCASTJAINKAT IDE, ILLETVE IDE KATTINTVA HALLGATHATOD!
A nomád emberek több száz, ha nem több ezer évig éltek lóvontatású furgonokban, mielőtt ezt a Ford Model T-t a gazdag Bentall család üzembe helyezte Nagy-Britanniában. És műszakilag Pierce Arrow Touring Landau-ja korábban kapta meg a sajátját, bár határozottan inkább egy autó volt, amelyben lehetett aludni, mint egy megfelelő lakóautó. Ez a példa azonban a legkorábbi fennmaradt teljes méretű belsőégésű motoros lakóautónak tekinthető, és minden közúti lakóautó dédunokája.
A kibővített Ford Model T alvázra épült, és a Dunton of Reading által gyártott lakókocsi karosszériájával szerelték fel, az 1920-as években adták el, és fél évszázadon át elhagyták, majd az 1970-es években felfedezték és egy professzionális szekrénykészítő segítségével helyreállították.
A sofőr és az utas elöl egy gombos bőr kanapén osztozkodhatnak, amely 180 fokkal elfordítható, hogy a nappali felé nézzen, míg hátul a furgon fő karosszériájában négy fekhely található, és a beépített fabútorok úgy néznek ki, mint egyenesen a nagymama házából emelték ki. És ha már a házaknál tartunk, még egy levélszekrény-nyílás is van az ajtón, így küldhetsz leveleket, ha úton vagy.
A fürdőszobai létesítmények bármely folyó partján parkolnak, és elfelejtheti a síkképernyős TV-ket, az USB-aljzatokat, a generátorokat, a mikrohullámú sütőket és a hűtőszekrényeket, valamint az összes olyan eszközt, amelyet egy 140 000 dolláros Adria Supersonicon kap. De kapsz egy fatüzelésű kályhát, amelyet főzéshez és fűtéshez is használnak.
Egy szívós utazó lenne (és sok ideje van a kezében), aki megpróbálta világot látni ebben a régi furgonban, amelynek végsebessége valószínűleg nem haladja meg a 42-es alapján 48 km/h-t. mérföld/óra (68 km/h), amelyet egy normál 20 LE-s (20 LE) T-modell ér el, amely nem sodorja a hátán a vasúti kocsit. De lenyűgöző bepillantást nyújt arra, milyen volt az élet azok számára, akik több mint 100 évvel ezelőtt fel akartak szállni – és elég pénzük van hozzá –, és ez minden bizonnyal megkülönböztetné az Ön Instagram-bejegyzéseit a többi 12 milliárd furgonos emberétől. – élettartalom.
Ez a T-modell kalapács alá kerül a Bonham’s Beaulieu-i kiárusításán szeptember 10-én, irányára 20 000-30 000 GBP (24 000-35 000 dollár).
carscoops