Az All Nippon Airways újabb repülőgépeibe szereltetett Toyota-ülést
Miután már egy évtizede áll a Boeing 787-es az ANA szolgálatában, a japán légitársaság úgy döntött, hogy a 787-9 Dreamlinereken kibővíti az első osztályt, és új ülésekkel szereli fel az egész kabint.
Az új, Safran és Toyota Boshoku gyártmányú ülések megegyeznek azokkal, amelyekkel több belföldön használt szélestörzsű (kétfolyosós) repülőgépét is ellátta az All Nippon Airways egy, még a koronavírus-világjárvány előtt indult program keretében.
Kétosztályú szolgáltatást nyújt a légitársaság ezeken a belföldi járatokon használt gépein, a kabin elejében kialakított prémium osztályon olyan lehajtható ülések vannak, amelyek a nemzetközi járatok prémium turista, és az Egyesült Államok belföldi járatain használt első osztályúakkal egyenértékűek.
Az újonnan átalakított belföldi 787-9-es gépekbe 28 prémium osztályú ülést (vagyis tízzel többet, mint korábban) szereltek be előre, mögéjük pedig 347 turistaosztályút, összesen 375 utas számára. Ez összesen 25 üléssel kevesebb a korábbi konfigurációhoz képest, amely 18 ülést kínált 2-2-2 elrendezésben elöl, és mögöttük 377 turistaosztályú ülést a 777-eseken már szabványosnak tekinthető 3-3-3-as elrendezésben.
Érdekes módon a most bejelentett változtatás azt jelenti, hogy az ANA összes belföldön használt szélestörzsű repülőgépén – legyen szó a Boeing 777-200-ról, 787-8-ról vagy most a 787-9-ről – ugyanannyi ülés lesz a prémium osztályon. Ez valószínűleg működési rugalmasság szempontjából előnyös a légitársaság számára, amely mostantól a szükséges turistaosztályú ülőhelyek számától függően variálhatja az épp használt flottája összetételét.
A Toyota Boshokutól vásárolt új turistaosztályú ülések azoknak a továbbfejlesztései, amelyekkel az ANA először a 767-300-asát szerelte fel 2015-ben. Viszonylag egyszerű kivitelű, karcsú ülésekről van szó, helytakarékos asztalokkal, amelyek egy újratervezett, lóhere alakú italtartó lyukkal rendelkeznek a szokásos jobb felső helyen, hogy – a légitársaság szerint – „megkönnyítsék a papírpoharak eltávolítását”.
Mélykék mokettszövettel vonták be az üléseket, a huzaton lévő minták az üléstámlákon és az ülőlapokon eltérők oly módon, hogy némi változatosságot vigyenek a teljes turistaosztály hosszú sorainak látványába, ha valaki a 787-9-es hátuljából nézi őket.
A prémium osztály ülései viszont a Safran Seats-től származnak, és bár az ANA nem volt hajlandó megnevezni az egyedi specifikációjú ülőalkalmatosságok típusszámát, minden bizonnyal a Z600-as egy változatáról lehet szó, amelyet gombok segítségével elektromosan tudnak beállítani az utasok. Ezen az ülések a barna és szürke nyugodt és professzionális hatást keltő színkeverékében pompáznak, némi világos fabetéttel, többek között az ülések közötti elválasztó felületeken, amelyek ezen kívül kőhatású, márványszínű függőleges elválasztóval is rendelkeznek.
Fejmagasságban egy aszimmetrikus takarószárny, az utasok között párban pedig egy kissé hosszabb szárny található, amely egy rafináltan elhelyezett olvasólámpával is rendelkezik. A forgatható tálcás nagy asztalon kívül egy kis koktélasztalt is kialakítottak a középső elválasztóelem elején.
Az ANA könnyen elérhető számítógép-tápellátást és USB-csatlakozókat ígér a prémium osztályú ülésekhez, de azok nem láthatók a számítógéppel készített grafikákon. A turistaosztályon is van normál konnektor és USB, de itt utasonként csak egy váltóáramú dugalj kapott helyet (a szemben lévő ülés alatt), az USB-csatlakozókat pedig a háttámlába épített, 13,3 hüvelyk méretű monitorok alá tették be (a prémium osztályon 15,6 hüvelykesek vannak).
Mind a prémium Safran, mind a turistaosztályos Toyota ülések ugyanazok a termékek, amelyeket az ANA nyolc hazai 777-200-as és tizenegy 787-8-as repülőgépén mutatott be 2019 májusában, még a COVID-19 járvány kitörése előtt. Ezek közül a gépek közül a 777-200-asok 2021 eleje óta egy helyben állnak az Airfleets adatai szerint.
Fotók: ANA, Toyota Boshoku