Nesze, semmi

A BMW Group a gyártási rugalmasság és a szolidaritás mentén dolgozik a koronavírussal sújtott időszakban

A müncheni központú vállalatcsoport világszerte 477 111 darab új autót adott el 2020 első negyedévében, miközben rendkívüli intézkedésekkel védi munkatársait a járvány ellen és kiemelkedő társadalmi felelősségvállalást tanúsít.

A jelenlegi, koronavírussal sújtott időszakban a BMW Group számára munkatársai maximális védelme és a társadalmi felelősségvállalás a legfontosabb, ugyanakkor mindent megtesz annak érdekében, hogy megőrizze a vállalat pénzügyi biztonságát és fenntartsa hosszú távon sikeres működését. A január és március között eltelt három hónap értékesítési eredményeit a koronavírus globális hatása és az ideiglenesen zárva tartó márkakereskedések kieső forgalma árnyékolta be, a BMW, a MINI és a Rolly-Royce idei első negyedéves eladási mutatója így együttesen 477 111 darab új autón állt meg, amely 20,6 százalékos csökkenés a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest.

„Gyártási volumenünk rugalmas igazításával reagálunk a koronavírus terjedését kísérő globális értékesítési kihívásokra, mellyel fontos feltételeket teremtünk meg vállalatcsoportunk folyamatos gazdasági sikerességéért” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Kínában már látjuk az értékesítési megtorpanás utáni fellendülés első jeleit, megrendeléseink száma egyre erősödik” – tette hozzá Pieter Nota.

Modellpalettája jelentős megújításával a BMW Group kifejezetten eredményesen kezdte az idei évet, amely folyamatosan növekvő értékesítési mutatóban jelentkezett. Februárra a járványt Kínában, majd márciusra Európában és az Egyesült Államokban is eladási visszaesés kísérte. Az öreg kontinensen a márkakereskedői hálózat mintegy 80 százaléka, a tengerentúlon pedig csaknem 70 százaléka zárt be átmenetileg. A koronavírus terjedésének megakadályozása érdekében számos országban, így többek között Németországban is kormányzati intézkedések tiltották be ideiglenesen a márkakereskedések működését.

A BMW Group támogatja a koronavírus terjedését megakadályozó intézkedéseket

A BMW Group teljes mellszélességgel kiáll a koronavírus terjedését megakadályozó rendkívüli intézkedések mellett és társadalmi felelősségvállalást tanúsít. A vállalatcsoport több országban autóflottákkal segíti az egészségügyi és szociális szektorban dolgozó orvosok, nővérek és kisegítő szakemberek munkáját, Németországban és nemzetközi piacain pedig adományokkal, maszkokkal és fertőtlenítő szerekkel segíti a járvány elleni küzdelemet. Beszállítói hálózatán keresztül a BMW Group gőzerővel dolgozik azon, hogy az egészségügyben szükséges felszereléseket és kiegészítő eszközöket a lehető legrövidebb idő alatt beszerezze, miközben megkezdte a maszkgyártás lehetőségeinek feltérképezését is.

A BMW Group a nehéz helyzetben is szeretné a lehető legtöbb segítséget megadni márkakereskedői hálózatának és ügyfeleinkek. Miután a kialakult helyzet országról országra változó, piacspecifikus intézkedéseket vezetett be, az adott ország márkakereskedői hálózatával szoros együttműködésben. Az adott körülmények figyelembevételével, ügyfeleit számos piacon az új autókra kínált garanciaidő meghosszabbításával, a kötelező szervizek kibővítésével és ameddig a kormányzati intézkedések lehetővé teszik, mobil szervizszolgáltatásokkal segíti a bajor gyártó.

411 809 darab új BMW talált gazdára az idei első negyedévben

BMW márka világszerte 411 809 darab új autót értékesített 2020 első három hónapjában, amely az egy évvel korábbi számok tükrében 20,1 százalékos csökkenés. A MINI márka ez idő alatt 64 449 darab új autót adott el, amely 23,4 százalékkal múlja alul a 2019 első negyedévében produkált teljesítményt.

A január és március között eltelt három hónapban 30 692 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell talált gazdára, amely 13,9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. „Mindez azt jelenti, hogy jó úton haladunk, hogy teljesítsük az Európai Unió idénre kitűzött károsanyagkibocsátási normáit. Nem látjuk szükségét annak, hogy eltérjünk a környezetvédelmi célok megvalósításától” – fogalmazott Pieter Nota.

Rolls-Royce Motor Cars 853 darab új luxusautót értékesített a január és március közötti időszakban, amely éves viszonylatban 27,2 százalékos csökkenés. A BMW Motorrad ez idő alatt 34 774 darab robogót és motorkerékpárt adott el, amely 9,9 százalékkal marad el a tavalyi első negyedév teljesítményétől.

Az Egyesült Államokban a BMW Group 64 692 darab új autót értékesített 2020 első három hónapjában, amelyből 59 455 darabot a BMW márka modelljei tettek ki. Amíg előbbi 17,4 százalékos, addig utóbbi 15,3 százalékos visszaesést jelent.

Kínában 30,9 százalékos eladási csökkenéssel zárt az idei esztendő első negyedéve, amely 116 452 darab új autót jelent. Márciusban a csökkenő tendencia megtorpant és az eladások ismét emelkedni kezdtek, Kínában és Dél-Koreában egyaránt.

Európában 220 812 darab új BMW és MINI modell talált gazdára az év első három hónapjában, ami 18,3 százalékos értékesítés-visszaesés. Németországban a BMW Group ez idő alatt 67 882 darab új autót adott el, amely mindössze 9,0 százalékos csökkenés – jelentősen enyhébb, mint az iparág első negyedévben produkált kereslet-visszaesési átlaga.

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

 2020. első negyedévEgy évvel ezelőtthöz képest
Európa220 812-18,3%
Németország*67 882-9,0%
Ázsia162 604-25,0%
Kína116 452-30,9%
Amerikai kontinens81 791-17,6%
Egyesült Államok64 692-17,4%

A BMW Group értékesítési eredményei 2020. első negyedévében

 2020. első negyedévEgy évvel ezelőtthöz képest
BMW Group autók477 111-20,6%
BMW411 809-20,1%
MINI64 449-23,4%
Hálózatról tölthető**30 692+13,9%
Rolls-Royce853-27,2%
BMW Motorrad34 774-9,9%