A BKK otthoni munkavégzéssel csökkenti a munkavállalók megbetegedésének kockázatát

A Budapesti Közlekedési Központ felelős munkáltatóként március 16-ától, hétfőtől kezdődően fokozatosan bevezeti az irodai munkatársainál a home office lehetőségét, hogy az otthoni munkával csökkentse a megbetegedés kockázatát kollégái körében.

Dr. Varga Ivett, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója elmondta: „Ezzel a lépéssel nemcsak példát szeretnénk mutatni a többi fővárosi kis- és nagyvállalatnak, de felhívjuk a figyelmüket arra, hogy vizsgálják meg, és lehetőség szerint vezessék be ők is az otthoni munkavégzést a járványveszély elmúlásáig.”

A közösségi közlekedést érintő számos intézkedés segíti a járvány terjedésének csökkentését:

  • Karácsony Gergely főpolgármester döntése alapján 2020. március 12-én 00:00-tól átmenetileg, határozatlan időre felfüggesztettük a fővárosi közösségi közlekedési járatokon az elsőajtós felszállási rendszert, amely a járművek jobb szellőzését segíti, és azt, hogy ne az első ajtónál tömörüljenek az utasok felszálláskor. Az elsőajtós felszállási rend felfüggesztése mintegy kétszáz fővárosi autóbusz- és trolibusz-vonalat érint. A főpolgármester bejelentette azt is: tovább növelik az eddigi fokozott fertőtlenítés gyakoriságát a fővárosi közösségi közlekedési járatokon.
  • A BKK és a BKV Zrt. a több ezer fővárosi közösségi közlekedési járművezető védelme érdekében úgy döntött, átmenetileg, határozatlan időre felfüggeszti a járatokon a helyszínen váltott vonaljegy-értékesítést. Az intézkedés visszavonásáig az automatákból, a pénztárakban, ügyfélközpontokban továbbra is lehet jegyet, bérletet vásárolni, ajánljuk továbbá a közlekedési mobiljegy használatát is.
  • Szintén a járművezetők védelmének érdekében március 16-tól, hétfőtől átmenetileg az autóbuszokon és a trolibuszokon nem nyitják ki az első ajtót. A járatokra a második és a harmadik (továbbá csuklós buszok esetében a negyedik) ajtónál lehet felszállni. A buszok első részét kordonnal zárják el, hogy az ajánlott távolság tartható legyen a fertőzésveszély elkerülése érdekében.
  • A BKK Ügyfélcentrumaiban az ügyfelekre és a munkatársakra ható kockázatok minimalizálása érdekében változtattak az ügyfélfogadási gyakorlaton. Az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van.

A megtett intézkedések hatásait folyamatosan figyelemmel kísérve, és elemezve azokat, valamint a járványhelyzet alakulását is követve további szükséges intézkedésekre is sor kerülhet.

Minden további rendelkezés megtalálható a honlapunkon, illetve a BKK Facebook oldalán, a közlekedési változásokról pedig a BKK Info Facebook oldalán lehet tájékozódni.