A Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team ambiciózus első lépéseket hirdetett meg a fenntartható szénszálas kompozitok felé a 2025-ös Formula 1 szezonban

- Ebben a szezonban lesz az első alkalom, amikor innovatív, fenntartható szénszálas kompozitokat használnak a W16-os Formula 1-ben.
- Erőfeszítéseinket a csapat és az INEOS Nitriles közötti szoros partnerség, valamint a Toray, Syensqo és Sigmatex együttműködés révén tettük lehetővé.
- A fenntartható anyagprojektek úttörése a Formula 1-ben jelentős lehetőséget kínál ennek az innovációnak a motorsporton kívüli kiterjesztésére az olyan iparágak számára, mint a repülés és az űrkutatás.
- Toto Wolff, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team vezérigazgatója és vezérigazgatója elmondta: “Ha összekapcsolja a teljesítményt és az innovációt, akkor haladást hoz létre. Büszke vagyok arra, hogy olyan problémamegoldó csoportot vezetök, akik elkötelezettek a fenntartható változás ” irányításában.

Ma (SIC) közöljük az első lépéseinket a fenntartható szénszálas kompozitok felé vezető úton. Konkrétan ez azt jelenti, hogy a 2025-ös Formula 1-es szezonban kvalifikáljuk és alkalmazzuk a fenntartható szénszálas kompozitokat versenyautóinkra, anélkül, hogy feláldoznánk a pályán történő teljesítményt.
A szénszálas kompozitok versenyautó-anyagaink kb. 75% -át teszik ki, segítve a legmagasabb szintű teljesítmény és biztonság elérését. Ezeknek az anyagoknak az innovációi jelentős lehetőséget kínálnak autónk szén-dioxid-lábnyomának csökkentésére, támogatva azt a célunkat, hogy 2040-ig minden területen elérjük a Net Zero-t.
A szénszál kompozitok elsősorban két kulcsfontosságú összetevőből állnak: a szálakból és a gyantarendszerből. A kompozit anyag kb. 60% -a szálakból áll, 40% -át a gyantarendszer alkotja. A szálak impregnálása a gyantarendszerrel, majd a keményítés könnyű anyagot hoz létre, kiemelkedő mechanikai teljesítménnyel, amely megfelel az 1. képlet megbocsáthatatlan igényeinek.
A vonatkozó rendeletek keretein belül szorosan együttműködve az FIA-val, azt kívánjuk demonstrálni, hogy a fenntartható szénszálas kompozitok ugyanolyan műszakilag igényes követelményeket teljesíthetnek, mint a hagyományos anyagok.
A szénszálas kompozit anyagnak a versenyautón történő felhasználásának minősítéséhez szigorú laboratóriumi vizsgálaton kell átesnie annak műszaki tulajdonságainak és teljesítményének megértése érdekében. A laboratóriumból a versenypályára történő áthelyezéshez további vizsgálatokra és ellenőrzésre van szükség annak biztosítása érdekében, hogy az anyag viselkedése megfeleljen az elvárásoknak.
A fenntartható anyagmegoldások azonosítása és későbbi minősítése nem lenne lehetséges ellátási láncunk folyamatos innovációja és folyamatos támogatása nélkül; minden szénszálas kompozit alkotóelem négy-nyolc szállítóval jár a végtermék szállításához.
A fenntartható szénszálas kompozit elérése érdekében mind a – alkotóelemeket, mind a – gyantarendszert figyelembe kell venni. Az ellátási lánccal együttműködve a csapatnak két külön projekt van folyamatban az év későbbi bevezetésekor, amelyek közül az egyik a gyantarendszerre, a másik pedig a szénszálakra irányul.
A Formula 1 a világ leggyorsabb tesztlaboratóriuma, és ezek az újítások jelentik a fenntarthatóbb sport felé történő átmenetünk legújabb lépését. Csapatként elkötelezettek vagyunk a fenntartható nagy teljesítmény elérése mellett. Mi voltunk az első globális sportcsapat, akibe befektettek és segítettek méretezze a fenntartható repülési üzemanyag piacát és 2024-ben sikeresen sikerült HVO100 bioüzemanyaggal táplálta az európai szezonunkat.
A Formula 1 úttörő fenntartható anyagprojekteivel kapcsolatos munkánk jelentős lehetőséget kínál ennek az innovációnak a motorsporton túli kiterjesztésére. Az innováció hajtja a teljesítményt, és ezek a fejlemények alakíthatják az ipari jövőt a repüléstől és az űrkutatástól a műszaki teljesítményű szövetekig.

Toto Wolff, a csapat vezetője és vezérigazgatója, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team
“Ha a teljesítményt és az innovációt ötvözi, akkor haladást hoz létre. Büszke vagyok arra, hogy olyan problémamegoldó csoportot vezetök, akik elkötelezettek a fenntartható változás előmozdítása iránt. Szeretnék köszönetet mondani partnereinknek az anyagi innováció iránti törekvésünk támogatásáért, és az FIA-nak, hogy lehetővé tette számunkra ezen anyagok tesztelését. Együtt mozgatjuk a fenntartható termékek tárcsáját, és megmutatjuk, hogy a Formula 1 továbbra is a leggyorsabb laboratórium a világon. ”
Alice Ashpitel, a Mercedes-AMG PETRONAS F1 csapat fenntarthatósági vezetője
“Büszkék vagyunk arra, hogy a fenntartható innováció élvonalában vagyunk sportunkban. A vezetést az innovációnak kell vezetnie, és csapatunk ezen a téren tett erőfeszítései a világ egyik fenntarthatóbb globális sportcsapatává válásának törekvésének legújabb demonstrációja. Bízunk benne, hogy feltárjuk a fenntartható anyagok alkalmazását ebben a szezonban. ”