Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Ezért lépett műszaki partnerségre a MoneyGram Haas F1 csapatával a Toyota

A TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló az elmúlt években elhozta a Toyota motorsport aranykorát, a világ legnagyobb és leginnovatívabb autógyártójának motorsport részlege többször, nem ritkán sorozatban egymás után megnyert minden olyan megmérettetést és versenysorozatot, amelyben csak elindult gyári színekben, legyen szó a Dakarról, vagy épp a Hosszútávú Világbajnokságról, netalán a Rally Világbajnokságról. Az elmúlt években egyre többen találgatták, vajon mikor tér vissza a környezettudatos japán autógyártó a világ leggyorsabb versenysorozatának tekintett F1-be, ahol 2002 és 2009 között egyszer már megmérette magát, akkor azonban korlátozott sikerrel: futamgyőzelmet nem sikerült szereznie, ám a 140 futamból, amelyen rajthoz álltak, 13 alkalommal dobogós helyen végeztek a Toyota pilóták. Sokan úgy érezték végre elérkezett az idő, és az ehhez vezető első lépésként értékelték közelmúltbéli bejelentést, miszerint ’a Toyota és a MoneyGram Haas F1 Team műszaki partnerséget kötött az autóipar jövője érdekében.’ Na de, mit is jelent ez pontosan, és miért döntött a Toyota az együttműködés mellett?

2018 óta 3 arany és 4 ezüst a Dakaron, 5 egyéni és 4 konstruktőri világbajnoki cím a Rally Világbajnokságban (WRC) valamint 5 konstruktőri és egyéni világbajnoki cím a Hosszútávú Világbajnokság (WEC). Ez az elmúlt évek eddigi mérlege a TOYOTA GAZOO Racingnél, amelynek köszönhetően sokan a Toyota motorsport aranykorát emlegetik. Elérkezett volna hát az idő az F1-be való visszatérésre is?

A TOYOTA GAZOO Racing (TGR) és a MoneyGram Haas F1 Team alig másfél hete bejelentette, hogy keretszerződést kötöttek a MoneyGram Haas F1 Team járműfejlesztésére és együttműködésére vonatkozó technikai partnerség megkötéséről. A partnerség révén a két fél célja, hogy hozzájáruljon az autóipar fejlődéséhez, olyan környezetet teremtve, amelyben a fiatal japán versenyzők, mérnökök és szerelők tapasztalatot szerezhetnek és fejlődhetnek az FIA Forma-1-es világbajnokságban (F1), az autósport csúcsán. A Toyota GAZOO Racing továbbra is azért versenyez a motorsportban, hogy az autógyártás három alapvető elemét: az emberi képességeket, a folyamatokat és a terméket tökéletesítse. A Toyota igazgatótanácsának elnöke, a mesterpilótaként Morizo versenyzői néven ismert Akio Toyoda által erősen szorgalmazott „vezetőközpontú” autógyártás során az autókat a motorsport versenyek során újra és újra a határokig elmenve, majd azokat is túllépve tesztelik, majd tökéletesítik, továbbfejlesztik, és a profi vezetők visszajelzéseit részletekbe menően beépítik a sorozatgyártású járművek fejlesztésébe. Ennek a folyamatnak elengedhetetlen része és előfeltétele a pilóták, a mérnökök és a szerelők képességeinek fejlesztése, az adatelemzés és -felhasználás folyamatának hatékony használata, valamint a versenyautók fejlesztése során szerzett tapasztalatok felhasználása a sorozatgyártott autók fejlesztése során.

A Toyota és a MoneyGram Haas F1 Team között létre jövő technikai partnerség révén a TOYOTA GAZOO Racing hatalmas lehetőséget lát a humán (mérnöki, szerelői és pilótai) készségek új szintre való emelésére és a folyamatok tökéletesítésére, amely a csapat egyik erőssége az F1-ben, hogy felgyorsítsa az motorsportban szerzett tapasztalatok révén alkalmazása révén egyre tökéletesebbé váló utcai autók gyártását. A know-how és az infrastruktúra a hatalmas mennyiségű adat – például a folyamatban lévő versenyek vezetési adatai – több ponton történő megosztása az ilyen adatok azonnali elemzésének és azonnali felhasználásának képességé az adott verseny stratégiai tervezésében a Toyota szerint hatalmas előnyöket rejt magában számos más fejlesztési területen.

A megállapodás konkrétan azt foglalja magában, hogy a MoneyGram Haas F1 Team tesztvezetésein részt vesznek a TOYOTA GAZOO Racing által képzett pilóták, mérnökök és szerelők. Ez lehetővé teszi a versenyzők számára, hogy F1-es vezetési tapasztalatokat szerezzenek, a mérnökök és a szerelők pedig megtanulják, hogyan elemezzenek hatalmas mennyiségű adatot, például vezetési adatokat, hogy hatékonyan működtethessenek egy ilyen folyamatot a TOYOTA GAZOO Racingnél. A megállapodás azt is magában foglalja, hogy a TOYOTA GAZOO Racing világszínvonalú, a Dakaron, a Hosszútávú Világbajnokságban és a Rally Világbajnokságban már bizonyított mérnökei és szerelői részt vesznek a MoneyGram Haas F1 Team versenyautóinak aerodinamikai fejlesztésében, hogy olyan szakértőket képezzenek – azáltal, hogy a résztvevők szénszálas alkatrészeket terveznek és gyártanak szimulált, szélsőséges működési környezetben –, akik aktív szerepet játszhatnak az autósport csúcsának élvonalában, és a sorozatgyártású járművekbe is átültethetik a megszerzett technológiát és tudást. A Toyota Gazoo Racing és a MoneyGram Haas F1 Team közös szándéka, hogy a humánerőforrás-fejlesztés révén hozzájáruljanak a motorsporthoz és az autóiparhoz, és folytatni kívánják a versenycsapataik megerősítésére irányuló kezdeményezéseiket.

Hadd beszéljek Morizóként egy kicsit a most bejelentett együttműködés mögött meghúzódó szellemiségről. A TOYOTA GAZOO Racing elnökeként sok autóversenyző van körülöttem. Mindannyiuknak ugyanaz az ambíciója: A világ leggyorsabb autóit szeretném vezetni. Ugyanakkor az én döntésem volt, hogy a Toyota 15 évvel ezelőtt kiszállt az F1-ből, és amikor ezek az autóversenyzők velem voltak, nem érezték úgy, hogy nyíltan beszélhetnek ezekről az álmaikról. Ezt a homályos elégedetlenséget sokáig magam is éreztem. Még mindig úgy gondolom, hogy a Toyota elnökeként a döntésem, hogy kivonultam az F1-ből, helyes volt. Ugyanakkor, mint Akio Toyoda, egy átlagos ember, aki szereti az autókat, van bennem egy olyan oldal, amely neheztel, amiért elzártam az utat a japán fiatal versenyzők előtt, hogy a világ leggyorsabb autóit vezethessék. A Haas csapatfőnöke, Ayao Komatsu olyan valaki, aki megnyitotta az utat a nagy álmok megvalósításához, és tudom, hogy egy nagyszerű apától kapta meg a szabadságot, hogy ezeket az álmokat kergesse. Szeretném, ha a japán gyerekek is arról álmodozhatnának, hogy egy nap a világ leggyorsabb autóit vezethetik. Ezúttal én szeretnék az az apa lenni, aki megadja a gyerekeknek a szabadságot, hogy kergessék az álmaikat. Komatsu és én osztozunk ezekben az eszmékben. Komatsu igazgató úr, mindenki a Haasnál és mindenki, aki részt vesz a japán motorsportban, valósítsuk meg együtt ezeket az álmokat!” – fogalmaz Akio Toyoda, a Toyota világszintű elnöke az együttműködés kapcsán.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!