Zsugorított Land Cruisert készített egy kínai mopedautó-gyártó

A hatalmas terepjáró mosásban összement koppintásának tűnik a jópofa, Kuluze nevű újdonság.

A Toyota ügyvédei aligha hagyják majd annyiban, hogy a japán autógyártó egy újabb ikonikus modelljének lopták el a formatervét a kínaiak, bár az is lehet, hogy megenyhül majd a szívük a Kuluze nevű elektromos mopedautó láttán, hiszen egy rendkívül aranyos megjelenésű négykerekűről van szó.

Szinte semmit nem lehet tudni az apró, elektromos hajtású járműről, amelynek képei először a kínai közösségimédia-oldalon, a Weibón tűntek fel. Az biztos, hogy az alkotói ügyesen másolták le a 2021-ben bemutatott 300-as Land Cruiser jellegzetes vonásait, bár az apró autócskán komikusan hatnak az ötméteres, hétszemélyes terepjáró dizájnmegoldásai az igencsak eltérő arányok miatt. Nagyon hasonló a fényszórópár a LED-es nappali menetfényekkel, valamint az általuk közrefogott krómozott hűtőrács is.

Oldalnézetből a szögletes kerékjáratok is a Land Cruisert idézik, igaz, a 18-20 colos kerekek helyett jóval kisebbeken, saccra úgy 13-asokon gurulhat az ötajtós mopedautó. Ismerősek lehetnek a hátsó lámpák, a közel azonos csomagtérajtó és fehér diffúzorbetét is, bár az eredeti Toyotán nincs matricacsík a lámpák között.

Kínában az átszámítva 1-2 millió forintért kapható, 40-60 km/h végsebességű, Low Speed Electric Vehiche (LSEV) kategóriába tartozó elektromos mopedautók igen népszerűek az idősek és a városi futárok körében, hiszen kevés pénzért nyújtják a négykerekű, környezetbarát mobilitás lehetőségét. Igaz, a savas akkumulátoros technikájuk primitív, a hatótávjuk kicsi, a felszereltségük fapados, és a biztonsági színvonaluk is messze alulmúlja egy hagyományos miniautóét, de arra jók, hogy rossz időben is el lehessen intézni velük a bevásárlást, és közben a parkolással sem lesz gondja a tulajdonosnak.

Fotók: CarsCoops