Land Rover Defendert faragtak a Toyota Proboxból

Egy japán tuningműhely emelőkészletet fejlesztett a Toyota Proboxhoz. Az eredményen fellelkesülve – ha már lúd, legyen kövér – addig próbálgatták az autóhoz az optikai kiegészítőket, amíg a végeredmény hasonlatossá nem vált a Land Rover Defenderhez.

Kevés kultúrában él együtt annyira szervesen és harmonikusan a régi és az új, mint Japánban. A múlt és az idősek tisztelete a változás és a fiatalság iránti rajongással társul, és ennek a kettős értékrendnek a tökéletes leképezésével találkozhatunk azoknál az autóépítő vállalkozásoknál, amelyek archaikus külsővel ruháznak fel modern járműveket. A műfaj koronázatlan királya a Mitsuoka, de akadnak mások is bőven, és mindegyikük jól felismerhető karakterrel rendelkezik.

Az ESB Style specialitása például, hogy mikroautókból varázsolnak prémium európai modellekre emlékeztető furcsaságokat, ám – talán, hogy ne fásuljanak bele a munkába – időnként nagyobb típusokkal is dolgoznak. Az egyik legújabb fejlesztésük például a 4,25 méteres Toyota Probox alapjaira épül, amely alapok többek között közösek az előző generációs Yariséval – hatalmasnak tehát bajosan nevezhetnénk az autót. A minimalista kombi vízszintes kiterjedéseivel nem tudtak mit kezdeni, a függőlegessel azonban igen: műhelyükben választhatóan 30 vagy 40 mm-es futóműemelést kap az autó, ami a sportos rajzolatú, acél keréktárcsákkal együtt kifejezetten harcias, ütőképes megjelenést kölcsönöz a Proboxnak.

Az ihlet nyilván innen jött, az ESB Style dizájnerei pedig nem tanulták meg elfojtani a bizonytalan kimenetelű késztetéseket. Ezért egyedi lökhárítókat szerkesztettek, alájuk masszív védőbetéteket szereltek, az alapmodell furcsa, sokszögű lámpatesteihez igazodva pedig lecserélték a hűtőmaszkot. Itt sem álltak meg azonban: az első és hátsó lámpatestekre műanyag rátéteket szerkesztettek, a C-oszlopot pedig nagy műanyag lemezzel fedték le…

Ha eddig nem lett volna egyértelmű a hasonlóság, az elülső Toyota logó helyére illesztett TFender felirat után kétség sem férhet ahhoz, hogy mi volt az alkotók szándéka.

A párhuzam azonban a jelek szerint nem csak az ügyfeleknek tűnt fel: alig egy hónappal azután, hogy a CLS Fox névre keresztelt csomag megjelent az ESB Style kínálatában, a műhely az egyik napról a másikra beszüntette a felirat forgalmazását. A fennmaradó elemekkel elérhető összhatás azonban így is erős, ráadásul nem is megfizethetetlen: a fent említett módosítások a bőr üléshuzatokkal és a dupla első könyöklővel együtt valamivel több mint 400 000 japán jenért, azaz nagyságrendileg egymillió forintért érhetők el – ez nettó összeg, és nem tartalmazza a Toyota Probox árát.

Utóbbi motortól (1,3 és 1,5 literes benzines, vagy 1,5 literes hibrid), hajtásképlettől (2WD vagy 4WD), sebességváltótól (kézi, automata vagy CVT), továbbá felszereltségtől függően 1,49 – 2,01 millió japán jen (3,8 – 5,2 millió Ft). Összességében nem is rossz ajánlat egy olyan autóért, amely a legendás megbízhatóságot kortalan, ikonikus megjelenéssel dobja fel – és ha eláruljuk, hogy a Proboxhoz létezik balkormányos átalakító készlet, még csábítóbbá válik a koncepció.

Fotók: Esb-style.com, CarsCoops