Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Ezek a Toyoták arra valók, hogy méltósággal vigyék el a halottakat az utolsó útjukon

Posted on 2022-10-132022-10-13 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Abe Sinzó volt japán miniszterelnök holttestét egy különlegesen átépített Toyota Centuryval szállították a szeptember végén rendezett állami temetésen, de a Toyota más, kisebb típusai is népszerű alapnak számítanak a halottaskocsi-gyártók számára.

Abe Sinzó volt japán miniszterelnök idén július 8-án merénylet áldozata lett, a temetését egy nagyszabású állami ceremónia keretében szeptember 27-én tartották. Utolsó útját egy állami tulajdonú Toyota Century halottaskocsival tette meg, amely a Toyota aktuális zászlóshajójának legújabb változatán alapult.

Nemcsak a Toyota-modellkínálaton belüli státusza, a hatalmas presztízse, hanem a színe is tökéletes választássá teszi a Centuryt halottaskocsinak. Ez ugyanis nem egy egyszerű fekete, hanem az a fajta, amelyet a hagyományos japán lakkozómesterek használtak a múltban: a Kamui nevű fényezés hét rétegből áll, ezek között van egy átlátszó bevonat is, amely fekete festéket is tartalmaz, hogy lakkfekete benyomást keltsen.

Kivételes mélységet és egyenletes fényt ad a fekete árnyalatnak a hagyományos japán lakkművészetből származó, háromszor elvégzett nedves csiszolás és polírozás, mivel eltünteti a legparányibb egyenetlenségeket is. A folyamat legvégén a karosszéria tükröződő bevonatot kap, hogy bármiféle fakóság vagy folt eltűnjön róla.

A halottaskocsi-változat jelentősen nagyobb az eleve igen hosszú, 5,335 méteres limuzin Centuryhez képest is, a 3,09 méteres tengelytávot jócskán 4 méter fölé növelték, miközben a hátsó túlnyúlás változatlan maradt. Jól sikerült a kettős hátsó ajtók integrálása a jármű hátulján, igaz, a hatalmas, vinillel borított koporsószállító felépítmény kitakarja a hátsó lámpák egy részét.

A Century alapként használt harmadik generációja 2018-ban jelent meg, ebben a korábbi V12-es motort már egy korszerűbb és takarékosabb ötliteres V8-as motorral ellátott hibrid hajtáslánc helyettesíti, 431 lóerős csúcsteljesítménnyel. Egy temetésen nagy előny, ha a halottaskocsi a Century hibridhez hasonlóan kisebb távokat tisztán elektromos hajtással is képes megtenni, így kellemetlen szagokkal és füstöléssel nem zavarja a mellette sétáló gyászolókat.

Az állami Century halottaskocsin is megtalálhatók az ún. Landau masnik, amelyek a hátsó oldalpanelek díszítéséért felelnek. Ez egy utalás a klasszikus, részben nyitható tetejű Landau hintók elliptikus rugókkal megtámasztott zsanérrendszerére, de a krómozott fém elemek itt természetesen csak díszként funkcionálnak, mivel a Century tetejét nem lehet lenyitni. Egyébként az ehhez hasonló stilizált, funkció nélküli, ívelt Landau masnik először a kabriónak tűnő, műbőr borítású acéltetős autókon jelentek meg Amerikában, aztán ezek kikopásával a halottaskocsikra kerültek át, hogy elegánsabbá tegyék őket, és feldobják az unalmas látványt nyújtó, nagy fekete felületeiket.

Érdemes megemlíteni, hogy Japánban a 80-as, 90-es évekig nem az ilyen komor, nyugati stílusú halottaskocsikat használták a kegyeleti szertartásokon, hanem a hagyományos japán temetkezési autókat (miyagaták), melyek sokkal díszesebbek voltak. Lényegében kerekekre tett buddhista templomnak néztek ki, masszív tetőszerkezettel, arany faragásokkal, sárkány és lótuszvirág motívumokkal, valamint egyéb díszekkel. Gyakran Toyota Crown-alapokra építették a miyagatákat, mivel ezt a típust a tekintélye, a mérete és az erős, sorhatos motorja kiválóan alkalmassá tette a feladatra.

Manapság Japánban a fura külsejű autóiról ismert karosszériaépítő manufaktúra, a Mitsuoka számít a halottaskocsik legnagyobb gyártójának és specialistájának. Az 1968-ban alapított cég portfóliójában összesen hétféle ilyen jármű szerepel, ezek közül öt valamelyik Toyotán vagy Lexuson alapul. A donor járművek között a Toyota Corolla-alapokra épült Mitsuoka Riyagi jelenti a belépő szintet, de lehet rendelni Toyota Alphard kisbusz, Toyota Crown és Toyota Century, valamint Lexus LS460 luxuslimuzin-alapokra épített pompakocsit is.

Szinte minden típusból kétfélét gyártanak: olyat, amit a tengelytáv, és olyat is, amit a hátsó túlnyúlás megnyújtásával tesznek alkalmassá koporsószállításra. Az előbbiek között nem ritka a közel hét méter hosszú sem, amely a koporsó(k) mellett akár öt személyt is képes nagy kényelemben szállítani. A Mitsuoka halottaskocsik közös jellemzője az antibakteriális, szagtalanító műbőr bevonattal ellátott koporsószállító felépítmény elfüggönyözhető ablakokkal, diszkrét hangulatkivilágítással, márványpadlóval és masszív koporsógördítő mechanizmussal, a vízálló műbőr külső borítás, a Landau díszmasni, valamint a masszív, felfelé nyíló hátsó ajtó. 

Argentínában a noetingeri Carrozados Rosano karosszériaépítő cég többek között az előző generációs Toyota Corollákból is készít egyedi gyártású halottaskocsikat, náluk a megrendelő választhat az amerikai típusú, zárt-üvegezett, vagy a nyitott, pickupszerű, de tetővel ellátott koporsószállító felépítmények közül.

[envira-gallery id=’30287′]

Fotók: Mitsuoka-tokuhan.com, Caranddriver.com, Clevelandmoto.com

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz, Troll aki István Tags:Abe Sinzó, Toyota Century

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Van képünk hozzá (22.10.13.) – Peugeot 408 First Edition
Next Post: Különleges BMW-k “ragyogtak” az Art Market Budapest 2022 kortárs képzőművészeti vásáron

kapcsolódó

  • A HungaroControl a Quality Innovation Award nemzeti díjnyertese Nyúz
  • A Volkswagen Haszonjárművek 1,8 milliárd eurót fordít fejlesztésre idén Nyúz
  • 350 millió dollárból fejleszti az Emirates az újgenerációs fedélzeti szórakoztató rendszerét Nyúz
  • Ian Callum 10 000 dolláros nyugágya 50 darabra korlátozódik, szénből, fából és bőrből készült Nyúz
  • Aston Martin szalon nyílik Magyarországon Nyúz
  • Mesterséges intelligenciával a véletlen gyorsítások ellen Nyúz
2022. október
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
« szept   nov »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az év legrangosabb salakmotoros versenye lesz pünkösdhétfőn Debrecenben
  • Pótlóbuszok járnak Balatonkenese és Balatonfüred között jövő keddtől péntekig
  • A magyarországi Bosch csoport éves árbevétele 32 százalékkal nőtt tavaly
  • Újra elérhető a Tokaji Borongoló napijegy és ismét jár a Tokajbusz
  • A Duesenberg SJ nyerte a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 „BMW Group Trophy – Best of Show” kitüntetését
  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI”
  • Csavard fel a szőnyeget!
  • Pókember – A PÓKVERZUMON ÁT
  • Veszélyes vegyi anyagok az otthonunkban
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján…
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált
  • Mi lehet a titok az Avalonban?
  • 10 helyett 30 százalék kedvezményt ad vásárlóinak a PENNY
  • Itt az idei nyár legmenőbb itala, a jégre töltött pezsgő!
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken 2023-05-28
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél 2023-05-27
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban 2023-05-25
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján… 2023-05-24
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre 2023-05-23

RSS PodCars RSS

  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • Az év legrangosabb salakmotoros versenye lesz pünkösdhétfőn Debrecenben 2023-05-28
  • Pótlóbuszok járnak Balatonkenese és Balatonfüred között jövő keddtől péntekig 2023-05-28
  • A magyarországi Bosch csoport éves árbevétele 32 százalékkal nőtt tavaly 2023-05-28
  • Újra elérhető a Tokaji Borongoló napijegy és ismét jár a Tokajbusz 2023-05-28
  • A Duesenberg SJ nyerte a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 „BMW Group Trophy – Best of Show” kitüntetését 2023-05-28

RSS Gasztroll RSS

  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton 2023-05-28
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált 2023-05-27
  • Mi lehet a titok az Avalonban? 2023-05-26
  • 10 helyett 30 százalék kedvezményt ad vásárlóinak a PENNY 2023-05-25
  • Itt az idei nyár legmenőbb itala, a jégre töltött pezsgő! 2023-05-24

RSS Mi az a blogger RSS

  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját 2023-05-28
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI” 2023-05-28
  • Csavard fel a szőnyeget! 2023-05-28
  • Pókember – A PÓKVERZUMON ÁT 2023-05-28
  • Veszélyes vegyi anyagok az otthonunkban 2023-05-28

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.