Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Senki nem érti, miért kellettek ehhez a TEK “bohócai”, de több mint 5000 abroncsot ellenőrzött a Téligumi Kommandó

Posted on 2020-03-062021-09-27 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A legtöbb téli gumit Baranya, Borsod-Abaúj-Zemplén és Somogy megyei, a legkevesebbet Vas és Veszprém megyei autókon találták

A Használtautó.hu autós magazinja az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közösen idén már országos viszonylatban ellenőrizte a téli abroncsok helyzetét. A helyi rendőrkapitányságok bevonásával végzett demonstráció során a megfelelő abroncsokkal közlekedők – vagyis átlagosan az ellenőrzött autótulajdonosok 82%-a – ajándékkal, a közlekedésbiztonsági kockázatot vállalók pedig kis fejmosással, de fontos, akár életmentő jótanácsok birtokában távozhattak.

Az idén országos méretűvé nőtt figyelemfelkeltő akciót levezénylő Téligumi Kommandót a Használtautó.hu autós magazinja és a Nonstopgumi.hu csapata hívta életre az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság bevonásával. A 2019 decemberi, illetve 2020 januári és februári szemlék során több mint 1250 autón ellenőrizték a téli abroncsok meglétét, a megfelelő, előírt profilmélységet és az abroncsok életkorát. Ugyanis, az enyhébb tél ellenére, már 7°C alatt komoly különbséget jelenthet a felhelyezett téli gumi és az abroncs állapota, különösen a hajnali fagyokra gondolva.

„A Téligumi Kommandó megyei eredményeit nézve a legjobb téligumi-arányt Baranya, Borsod-Abaúj-Zemplén és Somogy megye mutatta, míg a legalacsonyabb, 44-44 százalékos adatot Vas és Veszprém megyében regisztráltuk. Csak bízni tudunk benne, hogy a nyári gumis autók télies körülmények között, vagyis már 7°C alatt sem indulnak útnak, mert már így is nagyobb közlekedésbiztonsági kockázatot jelentenek nemcsak magukra, hanem a közlekedés összes szereplőjére nézve” – mondta Katona Mátyás, a 20 éves Használtautó.hu szakértője.

A nem megfelelő abroncs ugyanis fagyott, jeges úton akár háromszoros fékutat adhat, ahogy ez a Használtautó.hu-hoz és a Nonstopgumihoz köthető, legnagyobb hazai téligumi-tesztből is kiderült. Míg a jó téli gumikkal havas-jeges körülmények között 18-21 méter közötti fékút adódott 40 km/órás tempóról, addig egy használt téli gumival már 28 méter feletti, egyes négyévszakosokkal 30 métert meghaladó, míg egy nyári gumival 50 métert is meghaladó táv kellett az autónak, hogy megálljon. Ezek a méterek pedig sok esetben élet-halál között jelenthetnek különbséget.

TÉLI/NYÁRI GUMIK MEGOSZLÁSA MEGYÉNKÉNT
Bács-Kiskun megye 81% / 19%
Baranya megye 93% / 7%
Békés megye 86% / 14%
Borsod-Abaúj-Zemplén megye 93% / 7%
Budapest 85% / 15%
Csongrád megye 72% / 28%
Fejér megye 80% / 20%
Győr-Moson-Sopron megye 72% / 28%
Hajdú-Bihar megye 89% / 11%
Heves megye 82% / 17%
Jász-Nagykun-Szolnok megye 70% / 30%
Komárom-Esztergom megye 90% / 10%
Nógrád megye 91% / 9%
Pest megye 83% / 17%
Somogy megye 93% / 7%
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 79% / 21%
Tolna megye 89% / 11%
Vas megye 44% / 56%
Veszprém megye 44% / 56%
Zala megye 72% / 28%
ORSZÁGOS ÁTLAG 82% / 18%


A téli gumiabroncs használatát a téli hónapokra kötelezően előíró országok jellemzően 4 mm-ben határozzák meg a minimális profilmélységét. A Téligumi Kommandó ellenőrzései szerint a hazai autók 5,2 milliméteres átlagos profilmélységű abroncsokon futottak, viszont tapasztaltak durvább szélsőségeket is. A legalacsonyabb, 3,5 mm-es átlagos profilmélységet Csongrád megyében látták, ami azt jelenti, hogy ott az autók zöme már bőven cserére érett abroncsokkal fut. Nem sokkal volt jobb a helyzet Bács-Kiskun megyében (4 mm) és Nógrád megyében (4,4 mm) sem.

ÁTLAGOS PROFILMÉLYSÉG MEGYÉNKÉNT
Bács-Kiskun megye 4 mm
Baranya megye 5,9 mm
Békés megye 5,3 mm
Borsod-Abaúj-Zemplén megye 5,6 mm
Budapest 5,5 mm
Csongrád megye 3,5 mm
Fejér megye 6 mm
Győr-Moson-Sopron megye 4,5 mm
Hajdú-Bihar megye 6,7 mm
Heves megye 5,1 mm
Jász-Nagykun-Szolnok megye 4,4 mm
Komárom-Esztergom megye 5,5 mm
Nógrád megye 4,4 mm
Pest megye 5,9 mm
Somogy megye 5,4 mm
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 4,9 mm
Tolna megye 5,4 mm
Vas megye 5,1 mm
Veszprém megye 5,1 mm
Zala megye 5,2 mm
ORSZÁGOS ÁTLAG 5,2 mm

„Biztató ugyanakkor, hogy az 5 évnél idősebb abroncsok aránya országos átlagban „mindössze” 33 százalékos. Ezzel együtt igaz, hogy már a 4-5 éves téli gumik is okozhatnak meglepetéseket, ugyanis ennyi idő után újkori képességeiknek rendszerint már csak szerény részét tudják teljesíteni, természetesen kopástól és használattól függően. A legtöbb, 5 évnél idősebb abroncsot egyébként Bács-Kiskun megyében, a legkevesebbet pedig Hajdú-Bihar megyében találtuk” – tette hozzá a szakértő.

Fontos megjegyezni természetesen, hogy bár a megyénkénti ellenőrzés komoly és sokak figyelmét felhívó munka volt, adatai nem reprezentatívak. A hasznos tanácsokkal szolgáló felmérésnek viszont nincs vége, Berzai Zsolt alezredes, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság főtitkára újabb kampányt is kilátásba helyezett. „A téli ellenőrzés után nyáron immár a Nyárigumi Kommandót is országosan fogjuk megvalósítani a Használtautó.hu és a Nonstopgumi.hu csapatával. Korábbi közös akciónk kapcsán tudjuk, a melegebb hónapokban is jelentős a nem az évszaknak megfelelő abroncsot használók aránya, ami ugyanúgy kockázatos és kerülendő nyáron is, mint télen.”

5 ÉVNÉL IDŐSEBB ABRONCSOK ARÁNYA MEGYÉNKÉNT
Bács-Kiskun megye 83%
Baranya megye 29%
Békés megye 51%
Borsod-Abaúj-Zemplén megye 26%
Budapest 70%
Csongrád megye 32%
Fejér megye 40%
Győr-Moson-Sopron megye 39%
Hajdú-Bihar megye 18%
Heves megye 38%
Jász-Nagykun-Szolnok megye 50%
Komárom-Esztergom megye 31%
Nógrád megye 38%
Pest megye 24%
Somogy megye 40%
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 28%
Tolna megye 23%
Vas megye 45%
Veszprém megye 45%
Zala megye 46%
ORSZÁGOS ÁTLAG 33%

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:abroncs, bohóckodás, gumi, kerék, látványos, műbalhé, nevetséges, ORFK-OBB, ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság, parádé, szánalmas, TEK, téli abroncs, téli gumi, Téligumi Kommandó

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Leonardo Di Caprio, az új 500-as projekt támogatója
Next Post: Van képünk hozzá (20.03.06.) – Lexus LF-30

kapcsolódó

  • Bottas is keményen megdolgozott Hamilton újabb győzelméért Nyúz
  • Magyar koncepció alapján bővül Európa egyik legnagyobb összefüggő szabad légtere Nyúz
  • Állandósult jellemhiba miatt is el lehet tiltani valakit a vezetéstől Nyúz
  • Zsák a foltját – Mobilitási partnerség és Volkswagen flották a 2020-as labdarúgó Európa-bajnokságra Nyúz
  • Nem akarunk összeesküvéselméleteket kreálni, de beszólt Hamiltonnak, majd bérgyilkos végzett Petrov apjával Nyúz
  • A BMW Z4 M40i Magyar Év sportAutója Nyúz
2020. március
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« febr   ápr »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Magyarországon is bemutatkozott az új DS 7 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Lassan ébredezik a használtautó-piac
  • Hamis autódiagnosztikai eszközöket és szoftvereket foglalt le a NAV
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Négy Fülesbagoly Tehetségkutató lesz idén, tíz fesztiválon is zenélhetnek a díjazottak
  • Együttműködésre lép a GKID és a Mastercard
  • Csütörtöktől mozikban A VÁD 
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.