Ennyiért kerülhet egy Lexus jacht a fa alá

A minden idők legnagyobb és vélhetően legdrágább Lexusa, a Lexus LY 650 luxusjacht kifejlesztésében és gyártásában közreműködő partner prémium hajógyártó, a Marquis Yachts közzétette a már Floridában, a Fort Lauderdale Nemzetközi Hajókiállításon tartott leleplezésekor is hatalmas érdeklődés is kiváltó Lexus LY 650 luxusjacht hivatalos árlistáját: az alapár 3,74 millió dollár (mintegy 1,1 milliárd Ft) lesz, ami a legdrágább kivitel esetében akár 4,85 milliói dollárig, azaz nagyságrendileg 1,44 milliárd forintig felmehet. Ez azt jelenti, hogy a vadonatúj luxushajó csúcsváltozatának árából a Lexus Európában kapható legdrágább modelljéből, a zászlóshajó LS felsőkategóriás luxuslimuzin legmagasabb felszereltségű változatából mintegy 35 darabot lehetne vásárolni.

A Marquis Yacths által épített, a Lexus vezető mérnökei és formatervezőinek bevonásával fejlesztett Lexus LY 650 luxusjacht szeptemberi globális médiabemutatását követően még az ár bejelentése előtt négy hajó talált gazdára, ebből három Floridába kerül, egyet pedig Japánba szállítanak. A hajóban ötvöződik mindkét márka innováció és kézművesség iránti elkötelezettsége, így nem kétség, hogy hogy több megrendelés érkezik majd a modellre, mint amennyit egy év alatt le tudnak gyártani. Az együttműködésről az alábbi linken tekinthető meg videó: https://www.youtube.com/watch?v=bZJVEisq9j8

„Nagyon örülünk az LY 650 fogadtatásának, és nagyon várjuk, hogy mielőbb szállíthassuk is vevőink számára.” – fogalmaz a Marquis Yachts elnök-vezérigazgatója, Rob Parmentier. „Együttműködésünk a Lexussal minden elképzelést felülmúlt, alig várjuk, hogy ennek eredményét bemutathassuk a nagyközönségnek is.”

A 2017 januárjában leleplezett Lexus Sport Yacht tanulmány alapján tervezett LY 650 egyedi vonalai és kiemelkedő teljesítménye révén ragadja meg leginkább a figyelmet. A Marquis Yachts és a Lexus ötvözték a fejlett technológiát és a kézművesség hagyományait, így utánozhatatlan élményben lesz része annak, aki felül a hajóra, és részt vesz egy tengeri kalandon. Ez a 65 lábas zászlóshajó a Lexus „CRAFTED” filozófiájának új megtestesülése. Minden részlet aprólékos figyelemmel kidolgozott, és minden az előrelátó vendégszeretet jegyében készült. Az első LY 650 értékesítésére a floridai Stuartban található Sovereign Marine Group közreműködésével került sor.

„Mindenképpen élni szerettünk volna azzal a lehetőséggel, hogy megvásároljuk az első Lexus LY 650-ast.” – avat be Greg Terraglio, a Sovereign Marine Group elnöke. „Úgy hiszem, a Lexus az az autómárka, aminek sikerül befutnia a hajók piacán is. Gyártó partnerünkkel, a Marquis Yachts vállalattal mi a akartunk lenni az elsők, akik hozzájárulnak a vállalkozás a sikeréhez.”

Az LY 650-essel a Marquis Yachts csatlakozik a Lexus általános márkaépítő küldetéséhez, s ennek keretében szeretnék bemutatni a Lexus „Beyond the Road” élményt. Annak érdekében, hogy minél többen láthassák, egy hatrészes, moziélményt adó videósorozatban mutatták be a jacht születését. A kampány során együttműködtek a történetmesélő Clever of BClever Creative stúdióval, a Daniel Lawrence Wilson és Darren Streibig alkotta filmes duóval, illetve a veterán tartalomgyártóval és a Lexus International szenior elemzőjével, Sabina Charfaurossal. A csapat tagja volt Curtis „Sauce” Wilson is, aki már dolgozott Celine Dionnal, Ne-yo-val és Will Smith-szel is. A videók a jacht érzelmekre gyakorolt hatására épülnek, és kihangsúlyozzák a kézművesség iránti szenvedélyt, amiben a Marquis és a Lexus is osztozik.

A Marquis Yachts, LLC

A Marquis Yachts prémium hajókat gyártó vállalkozás, a Marquis és Carver jachtok építője a 34-52 lábas kategóriában. A Lexus környezetbarát prémium autómárkát is jegyző Toyotával együttműködve a Marquis Yachts építi a Lexus luxus sport jachtjait is. Minden egyes hajót olyan aprólékos gondossággal építenek a wisconsini Pulaskiban működő hajóépítő üzemben, hogy azok felülmúlják a kereskedők és a vásárlók összes elvárását.

A Lexus

A Lexus 1989-ben mutatta be első zászlóshajó szedánját és azt az ehhez társuló ügyfélélményt, amivel újraírta a prémium autók fogalmát. 1998-ban a Lexus az RX modell megalkotásával hívta életre a luxus crossoverek kategóriáját. A hibrid hajtású luxusautók piacvezető gyártójaként a Lexus kínált először hibrid prémium modellt, s a vállalat azóta több mint 1,5 millió hibrid hajtású járművet adott el. Globális luxusautó-márkaként – amely töretlen elkötelezettséggel dolgozik azon, hogy merész és kompromisszumot nem ismerő dizájnnal, kimagasló kézműves kidolgozással és lélegzetelállító teljesítménnyel kápráztassa el vásárlóit – a Lexus immár a luxusfogyasztók következő generációjának igényei szerint alakította ki termékkínálatát, amit jelenleg a világ több mint 90 országában forgalmaz. A Lexus munkatársai elkötelezetten törekednek arra, hogy lenyűgöző Lexus-élményeket hívjanak életre; olyan élmények és értékek ezek, amelyek megmozgatják és megváltoztatják a minket körülvevő világot.