Nyolchengeres Toyota Corolla 76 millióért
Miután a nyers autó készen volt, eljött a finomhangolás ideje. A megbízó a mindennapokban jól vezethető autót szeretett volna, ezért állítható lengéscsillapítókat szereltek be: ezekkel a rossz minőségű latin-amerikai földutakon is kényelmesen használható a Corolla, ám ha úgy hozza kedve a tulajdonosnak, akár kemény aszfalton sportosan is vezethető. Míg a külső megjelenésnél igyekeztek minél inkább hű maradni az ötven évvel ezelőtti stílushoz, a belső tér a modern Lexusok kényelmét nyújtja, a gazdagon párnázott sportüléstől az infotainment rendszeren át a nyolcfokozatú automata sebességváltóig.
Javier saját magának szánta az autót, ám egy ilyen szenzációt nem tarthatott titokban – különösen, ha a színválasztásban maga Tojoda Akio, a cégcsoport elnöke adott tanácsot neki. Amikor bemutatta az autót a cégcsoport első emberének, a teljes Toyota-csoport felbolydult, mint egy hangyaboly, a vállalat igazgatói kisgyerekként nyomták az orrukat a Corolla ablakára, a szerencsések pedig ki is próbálhatták azt – óvatosan, persze, mert a nem egészen másfél tonnás autóban könnyen elszabadul az a 421 lóerő.
Az autó épp csak elkészült, Ryan Millen és Javier Quirós azonban máris egy új munkán törik a fejüket. Ezúttal egy még öregebb, 1967-es, szintén kétajtós Corollát fognak átalakítani – hogy milyen hajtáslánc kerül bele, azt egyelőre nem árulják el. Abból viszont nem csináltak titkot, hogy mennyibe került Javier egyedi restomod Corollája. Az autó bekerülési ára mintegy negyedmillió dollár (azaz csaknem 75 millió forint) volt – aki tehát szeretne egy hasonlóan átalakított régi-új Toyotát, jobban teszi, ha ennél valamivel többet szán a projektre.
1969 Toyota Corolla IS F V-8 műszaki adatok:
Alapár (kb.) | 10.000 dollár – 2.900.000 forint |
Gyártási költség (kb.) | 250.000 dollár – 73.000.000 forint |
Hajtáslánc | Orrmotor, hátsókerékhajtás |
Motor | 5.0 V8 DOHC 32-szelepes |
Legnagyobb teljesítmény | 421 LE |
Legnagyobb forgatónyomaték | 503 Nm |
Sebességváltó | nyolcfokozatú automata |
Menetkész tömeg (e/h tömegeloszlás) | 1490 kg (54/46%) |
Tengelytáv | 2362 mm |
Hosszúság x szélesség x magasság | 3962 x 1829 x 1372 mm |
Gyorsulás, 0-96 km/óra | 4,3 mp |
Gyorsulás, 0-402 méter | 12,6 mp (180 km/h) |
Féktávolság, 96-0 km/óra | 46 m |
Fotók: Robin Trajano