Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Bemutatkozott a tisztán elektromos Lexus UX 300e

Posted on 2019-11-232020-06-08 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Több mint másfél millió hibrid elektromos Lexus után megérkezett a márka első tisztán elektromos típusa. A 400 kilométeres hatótávot kínáló UX 300e szabadidőjármű nem hangsúlyozza, csak alkalmazza a legmodernebb, integrált hajtástechnológiákat.

Kategóriája élvonalában rajtol a világpiacokon a ma bemutatott Lexus UX 300e, a márka évtizedes villamosítási hagyományainak következő fejezetét bevezető, tisztán elektromos crossover. Az újdonság első pillantásra elárulja, hogy nem vár különleges bánásmódot: elsősorban többcélú autónak, nem szimpla villanyautónak tekinti magát.

Pontosan 15 évvel azután, hogy a Lexus bemutatta a világ első prémium hibrid szabadidő járművét, az RX 400h modellt – és valamivel több mint három évtizeddel azt követően, hogy a márka anyavállalatának, a Toyotának köszönhetően megvalósult az első szériagyártású hibrid személyautó –, új korszak kezdődik a cégcsoport villamosítási történetében. Ugyanakkor a több mint 13 millió hibrid elektromos járművel – köztük több mint másfél millió Lexus hibriddel – szerzett tapasztalatból táplálkozó Lexus UX 300e a villanyautók szabályrendszerét is újraírja, a végsőkig kiaknázva az akkumulátoros hajtás és az elektromos segédrendszerek legmagasabb szintű integrációjában rejlő lehetőségeket.

Az UX crossover minden szempontból ideális kiindulási alapnak számít a Toyota-csoport első akkumulátoros elektromos járművéhez: városi használatra optimalizált modellként pont az a közeg számít természetes életterének, ahol a villanyautók a legjobban teljesítenek. A modell alapját adó GA-C padlólemezt eleve részben villamosított hajtástechnológiák befogadására tervezte a gyár: a Toyota-csoport több modellje is ugyanezt a mély tömegközponttal rendelkező, kiemelkedően szilárd, átgondolt helykihasználású platformot alkalmazza.

Ezek tehát azok a sziklaszilárd, milliószor bizonyított műszaki alapok, amelyeken a Lexus most megvalósította az alig néhány héttel korábban, az LF-30 tanulmányautó kapcsán meghirdetett Lexus Electrified filozófiát. Ez a megközelítés szerves egységként kezeli az elektromos jármű minden főrendszerét, a hajtáslánctól kezdve a futóművön és a kormányművön át a fékrendszerig. Ez egyrészt kiemelkedő megbízhatóságot és hosszú élettartamot szavatol. Másrészt az integrált vezérlési stratégiának köszönhetően minden menethelyzetben finomabban, gazdaságosabban, hatékonyabban szabályozható a jármű viselkedése. Ez pedig pontosabb és élvezetesebb vezethetőséget, fokozott kényelmet, kiemelkedő biztonságot és nem utolsósorban kiváló energetikai hatásfokot eredményez: az UX 300e egyetlen feltöltéssel akár 400 kilométert képes megtenni (NEDC norma szerint).

Mindez azt is jelenti, hogy a tervezőknek nem kellett kompromisszumot kötniük, amikor meghatározták az autó karakterét. Feleslegesnek ítélték a villanyautók körében elterjedt stíluselemekkel – például szolgaian átdolgozott, zárt hűtőmaszkkal – minduntalan emlékeztetni a felhasználókat és a környezetet arra, hogy elektromos járművel van dolguk, hiszen az UX 300e teljes értékű autóként szolgálja ki tulajdonosát.

Ez persze nem jelenti azt, hogy az autó ne biztosítana a kategóriájában is kiemelkedőnek számító előnyöket. Ilyen például az átgondolt zajszint-szabályozásból adódó, Lexushoz méltóan kiemelkedő akusztikai komfort. A halk működésű villanymotor mellett minden villanyautóban fokozottan érvényesülnek a gördülési zajok, a fenéklemezre felverődő kavicsok kopogása, aminek a Lexus tervezői plusz hangszigeteléssel vették elejét. Ugyanakkor azzal is tisztában voltak, hogy nem szerencsés túlzottan elszigetelni az utasokat a külvilágtól, ezért a környezeti hangokat tudatosan bevezették az utastérbe. Az UX 300e utasai így a megszokott zajkörnyezetben utazhatnak, épp csak jóval csendesebben, mint az egy belső égésű motor esetében elképzelhető volna.

A vezetési élményt a késlekedés nélküli, lineáris gyorsulást biztosító elektromos hajtáslánc mellett a kiegészítő merevítésekkel még szilárdabbá tett karosszéria, illetve az áthangolt lengéscsillapítók is fokozzák. A menetdinamika a Lexus modellekben megszokott üzemmód-kapcsolóval szabályozható, míg a regeneratív fékrendszer teljesítménye a kormányon elhelyezett fülek segítségével négy fokozatban állítható.

Elsősorban autó, és csak utána villanyautó: a Lexus UX 300e vezetése nem igényel tudatosságot, alkalmazkodást. Az érdeklődő felhasználók mégis nyomon követhetik a jármű állapotát: egy integrált okostelefonos applikáció segítségével a távolból ellenőrizhetik a fennmaradó hatótávolságot, beprogramozhatják a feltöltés indítását, vagy emlékeztetőt állíthatnak be a töltési folyamat végére. Ugyaninnen a klímaberendezést is vezérelhetik, így beszálláskor optimális környezet várja az utasokat.

A Lexus első tisztán elektromos modellje már 2020 folyamán megjelenik az európai és kínai piacokon, majd 2021 elejétől Japánban is elérhető lesz.

Lexus UX 300e előzetes műszaki adatok

Villanymotor  
Típusa 4KM
Elhelyezése orrmotor
Max. teljesítmény 150 kW (204 LE)
Max. forgatónyomaték 300 Nm
Akkumulátor  
Típusa Lítium-ion
Kapacitás 54,3 kWh
Max. hatótávolság (NEDC) 400 km
Max. töltési teljesítmény 6,6 kW (váltóáram) 50 kW (egyenáram)

Fotók és videó: Lexus

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Lexus UX 300e

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ezek a leginkább elnyűhetetlen modellek
Next Post: Van képünk hozzá (19.11.23.) – Morris JE electric cargo van

kapcsolódó

  • Túl a csúcson Nyúz
  • A Volkswagen Haszonjárművek 1,8 milliárd eurót fordít fejlesztésre idén Nyúz
  • Viszlát, papír és ceruza! Nyúz
  • Egy év múlva érkezik, de már most megmutatták Nyúz
  • Upsz! – Nem sok hiányzott, hogy a járdára zuhanjon a Lexus NX (Videóval, fotókkal) Nyúz
  • Megszakította az útját egy Wizz Air gép Budapesten Nyúz
2019. november
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« okt   dec »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Hátul még tágasabb
  • Új vezető a LIEGL & DACHSER Logisztikai Kft. pénzügyi osztályának élén
  • Forgalmi változások lesznek szombaton az Eurojackpot Szuperkoncertje miatt a Puskás Aréna környékén
  • A Siemens Mobility és az ÖBB digitalizálja ausztriai vasúthálózatát
  • Kifutottak első útjukra a Bahart új hajói
  • Életre kel a Magányos Cédrus
  • Aki bújt, aki nem – A Random Trip pop ódát írt Veszprémhez
  • Küldd a szeretet jelét!
  • Ezreket spórolhatunk az iskolakezdésnél a könyveken, ha jól használjuk a keresőt
  • A QNAP bemutatja az ARM-alapú AI NAS-t
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • A laboratóriumi és klinikai tesztek mellett neuropszichológusok játékos tesztekkel vizsgálják a szellemi képességek lehetséges hanyatlását
  • Ezt a vad külsejű autonóm buszt most Európában tesztelik
  • A tesztelések után 19 eljárás indult kakaóitalpor-forgalmazók ellen
  • Átb*szás! Megtévesztették a fogyasztókat a Regenera ital másnaposság elleni hatásáról
  • Borlepárlási támogatás segíti a borászatokat
  • Séflegendák és bajnokok mutatják meg, mit tudnak
  • Egymillió, kidobásra ítélt ételcsomagot mentett meg egy magyar startup applikációja
  • Tizennégy új magyar étterem kapott idén Michelin-ajánlást
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.