Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Frissült a Lexus LS modell

Posted on 2019-10-232020-06-08 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A sorozatgyártás kapujában a márka autonóm technológiája

Jövőre szériaéretté válik a Lexus önvezető autója. A két napja kiszivárgott kémfotók tanúsága szerint az LS luxuslimuzin alapjaira épülő prototípus bámulatosan sokat fejlődött az év eleje óta.

Látványosan összezsugorította autonóm prototípusának lézeres és optikai érzékelőit a Lexus. A technológia pár hónapra van már csak a sorozatgyártástól.

A rutinos kémfotósok pontosan tudják, hol érdemes várakozniuk, hogy ne üres kézzel térjenek haza: a tesztlétesítményeket környező városi utcák, a fejlesztő központok közelében kanyargó országutak és persze a versenypályák biztos zsákmánnyal kecsegtetnek. Olykor azonban sokkal izgalmasabb dolgokat láthatunk, ha egyszerűen besétálunk egy autószalonba, ahogy a Lexus egy New York-i rajongója tette.

Az említett Lexus márkaszervizben ugyanis egy meglehetősen furcsa kivitelű LS500h várt kerékcserére: első lökhárítóját, kerékdobjait és a hátsó szélvédőkeretet tenyérnyi szerelvények tarkították. A fotók felkerültek az internetre, ahol villámgyorsan megfejtették a talányt: ez annak a negyedik generációs önjáró technológiákkal felszerelt prototípusnak a továbbfejlesztett változata, amelyet idén januárban mutatott be a Lexus. Fél év alatt rendkívül látványos mértékben zsugorodtak össze a különböző komponensek: a tetőlemezről teljesen eltűntek az érzékelők, a hűtőmaszkba, illetve a hátsó lökhárítóba integrált szenzorok pedig jóval diszkrétebbek. Amint a kép megjelent a márkafórumokban, többen is jelezték, hogy az Egyesült Államok számos pontján látták az autót (illetve nyilván más, de ugyanilyen kivitelű LS-eket). Ez a szinte átlagosnak kinéző limuzin tehát nem egyedi kísérleti példány, hanem a technológia jelenlegi fejlettségi szintjét mutatja.

Ez pedig több mint ígéretes annak fényében, hogy a Toyota a jövő nyári tokiói olimpiai játékokon kívánja forgalomba állítani önjáró flottáját. A hibrid rendszer nagyfeszültségű elektromos hálózatáról táplált autonóm technológia kétféle módon támogatja a vezetést. A ’Chauffeur’ (sofőr) funkció felügyelet nélküli, önálló közlekedést valósít meg, míg az ezzel párhuzamosan fejlesztett ’Guardian’ (őrangyal) program a volánnál ülő ember teljesítményének a tökéletesítését szolgálja.

Egyébként miközben a mesterséges intelligenciát alkalmazó, környezetével kommunikálni képes önjáró technológiát fejleszti, időközben magát az LS szedánt is frissítette a Lexus (hivatalos fotó a galériában). A japán piacon október eleje óta több ponton átdolgozott kivitelben kapható a luxuslimuzin. A hátsókerék-hajtású kivitelek megkapták az eddig csak az összkerékhajtású modelleken alkalmazott lengéscsillapítókat, ami szélesebb tartományban szabályozható csillapítást és kisebb belső súrlódást eredményezett. Szintén optimalizálták a defektmentes abroncsok merevítését, valamint a hátsó futóműbakokat, még komfortosabbá téve a rugózást. Szintén a kényelmet szolgálja az Executive kivitel hátsó üléseinek az átdolgozása: a beszálláskönnyítő funkció szélesebb lábteret biztosít az elhelyezkedéshez, a kényelmi és szórakoztató funkciókat vezérlő, hátsó vezérlőpanel pedig az eddigieknél könnyebben kezelhető.

Fotók: Lexus, www.reddit.com

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Lexus LS

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Közvélemény-kutatást végez a BKK a Budapest környéki utazási szokásokról
Next Post: Visszaszámlálás az új Golfhoz (3.)

kapcsolódó

  • #maradjotthon! IMSA GTU Toyota Celica sablon Nyúz
  • A Budapest Airport tavaly tovább csökkentette szén-dioxid kibocsátását Nyúz
  • A Wizz Air 100 ezer ingyen repülőjeggyel segíti az ukrán menekülteket Nyúz
  • Éles üzemben is kiválóan teljesített a Remote Tower Nyúz
  • Verstappen megcsinálta! Nyúz
  • Fantasztikus (majdnem) Nyúz
2019. október
hKscpsv
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
« szept   nov »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
  • A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
  • Összetett fejlesztési programot hajt végre a Pécsi Gázautó Kft.
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.