Cupra a tetőn
Egyre magabiztosabb a SEAT mindössze másfél éves almárkája a Cupra. Azt követően, hogy a frankfurti Nemzetközi Autószalonon nem kis közönségsikert könyvelhetett el az elektromos tanulmányautó, a Tavascan, a Cupra a közelmúltban a párizsi Porte de Versailles-nál lévő parkolóház tetejére vitte fel olyan modelljeit, mint a Leon Cupra, a Cupra Ateca, a Cupra e-Racer, valamint a Cupra Formentor és az említett Cupra Tavascan tanulmányautókat. És minden vendég kipróbálhatta, milyen érzés a 300 lóerős a Cupra Atecát vezetni egy háztetőn.
A Cupra annak köszönheti létét, hogy a martorelli gyár úgy döntött, hogy az eredetileg bizonyos modellek sportváltozataként indult Cupra legyen külön márka, egy olyan név, amihez egyaránt kapcsolódik az egyediség, a kifinomultság és a teljesítmény.
Alig másfél év alatt Cupra az egyik leggyorsabban növekvő autómárkává vált Európában, amely az idei első nyolc hónapban 17 100 autót értékesített. Ugyanakkor Mattias Ekström DTM és ralicross-sztár lett a Cupra e-Racer, a világ első teljesen elektromos túraautójának hivatalos versenyzője, és egyben a márka elektromos versenystratégiájának vezetője.
És ha már elektromosság, nézzük, mit is tud a Tavascan? A nagyméretű SUV kupé két elektromos motorja összesen 225 kW (306 lóerő) teljesítményt zúdít a 22 hüvelykes kerekekre, a padlólemez alá került 77 kWh kapacitású akkumulátor csomag pedig akár 450 kilométeres hatótávolságot biztosít. Az összkerékhajtású Tavascan mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/óra sebességre.