Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Ezek a legjobb kutyás autók 2019-ben

Posted on 2019-10-082019-10-15 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A gazdik tisztában vannak vele: nem minden autó egyformán alkalmas a négylábú családtagok szállítására. Van néhány alapvető irányelv, de ezeken túl is érdemes odafigyelni a választásra.

Milyen autót válasszunk, ha kutyával szeretnénk utazni? A kérdés talán visszásan hangozhat, hiszen mégsem dönthetünk egy komoly beruházásról az alapján, hogy jól fogja-e érezni magát benne az eb. Ha viszont amúgy is új autó vásárlásán gondolkodunk, érdemes a háztartás összes olyan tagjának az igényeit szem előtt tartani, akik utasként gyakran megfordulnak majd az autóban.

A szakértők szerint érdemes megfontolni a bőr üléskárpitot, hiszen könnyebben tisztítható, és tartósabb, mint a szövet. Ugyanakkor az utóbbinak is megvannak az előnyei: kevésbé csúszik, így kanyarban vagy fékezéskor nem mozdul el a helyéről az ülésben kucorgó eb (más kérdés, hogy a biztonsági öv csatjába rögzíthető, speciális autós hámmal mindig be kell kötni a kutyust). A szövetkárpitnak a hőérzete is kellemesebb, télen és nyáron egyaránt. Akkor tehát melyik az ideális? Maradjunk annyiban, hogy melyik nem: a velúr vagy plüss ülések a lehető legrosszabb választásnak számítanak – szerencse, hogy ilyenekkel elvétve találkozhatunk a modern autókban.

A sötétített üveg lelassítja az utastér felmelegedését – de vigyázat: ha a napon parkolunk, mindenképpen perceken belül katlanná válik az autó. Olyan sötétítést vagy fóliázást válasszunk, amely kiszűri az ultraibolya sugarakat; az ablakra tapasztható árnyékoló szövet ilyen szempontból nem sokat ér. A sík csomagtérpadló megkönnyíti a be- és kiszállást, valamint megakadályozza, hogy a kutya szállítódoboza, kennelje billegjen. Ugyanez a helyzet a második sori ülések háttámlájával: ha csak lépcsősen hajthatók le, az megnehezíti a dolgunkat.

Szintén az egyszerű be- és kiszállás érdekében érdemes olyan autót keresni, amelyben alacsonyan húzódik a csomagtér pereme. A kombik ebből a szempontból verhetetlenek, a szabadidőjárművek pedig hátrányosak – de ahogy látni fogjuk, azoknak is vannak elvitathatatlan előnyei. Ha a csomagtartó magasan kezdődik, vagy idős, esetleg ízületi problémákkal küzd a kutyánk, érdemes megfontolni egy kutyarámpa vásárlását. Fontos még, hogy biztosítani tudjuk a friss levegőt a kutyusnak, valamint – ha a csomagtartóban szállítjuk –, hogy megfelelő módon rögzíteni tudjuk a kutyaszállító kennelt, illetve a térelválasztó kutyarácsot.

Ezek után pedig lássuk az autotrader, a cnet és a rover.com közelmúltban megjelent összeállításai alapján, hogy kutyatartóknak milyen autót érdemes választani az egyes méretosztályokból?

Kisautó: Honda Jazz

Két szó: Magic Seats, azaz varázsülések. A Honda városi autóját nem csupán tágas csomagtartója teszi különlegessé, hanem hátsó üléssora is. Az ülőlap ugyanis függőlegesbe felhajtható, és mivel az üzemanyagtartály az első ülések alatt található, ilyenkor hatalmas, sík, mélyen húzódó padlót kapunk. Itt nemcsak kényelmesen elfér, de biztonságosan is utazhat a kutyánk, a be- és kiszállás pedig különösen egyszerű, hála a széles ajtónyílásnak és az alacsony küszöbnek.

Családi autó: Toyota Corolla kombi

A hatalmas csomagtartóban könnyedén elfér a kutya. A TNGA padlólemez mély tömegközéppontja miatt minimális oldaldőléssel vezethető, mégis kényelmes az autó, így nem kavarodik fel négylábú kedvencünk gyomra. És ha ráadásul valamelyik hibrid hajtáslánc mellett döntünk – a Corolla a világon elsőként két teljesítményszinten, 122 és 180 lóerővel kínál benzin-elektromos hajtást –, azzal a környezetet is kíméljük, ami a felelősségteljes állattartók kutya kötelessége.

Buszlimuzin: PSA kisbusz-család

Mostanában sok szó esik a többgyerekes családokról, de mi a helyzet a többkutyás családokkal? Ilyenkor csak a doboz formájú kisbuszok jöhetnek szóba – például a Peugeot Traveller/Citroën SpaceTourer/Toyota Proace Verso trió. Bár ezek haszonjárműként is elérhetők, műszakilag a PSA sokoldalú személyautó-padlólemezére, az EMP2 platformra épülnek, ami kényelmet és biztonságot szavatol, alacsony raktérpadló (és -küszöb) mellett. A leghosszabb kivitelben még három üléssor mögött is van hely (legalább 977 mm padlóhossz) egy túlméretes vagy két normál méretű kennel elhelyezésére. A felfelé nyíló, hatalmas hátsó ajtó esővédő előtetőként szolgál a kutyák be- és kiszállása során. A padló teljesen sík, az ülések kiszerelhetők, így átmenetileg akár kutyapajtásokat is tudunk fuvarozni, a tetőben kialakított szellőzőrostélyok pedig a belső tér legtávolabbi zugát is ellátják friss levegővel.

Kompakt szabadidőjármű: Toyota RAV4

Nem is gondolnánk, milyen apróságok dönthetnek a kutyáknál: a RAV4 alacsonyan húzódó övvonalának köszönhetően egészen mélyre nyithatók az oldalablakok, így egy nagyobb blöki akár anélkül lógathatja ki a fejét a szélbe, hogy feltápászkodna a fűthető hátsó ülésekről. Apropó, ülések: a szintetikus bőrkárpitozás különösen kutyabarát opció, könnyen tisztítható és nem olyan sérülékeny, mint a természetes bőr. A képet a teljes körű biztonsági és vezetőtámogató felszereltség teszi teljessé. Ugyan ezek nem közvetlenül az ebre vigyáznak, hanem a gazdájára, de a kutya napját is tönkreteheti egy baleset, szóval az a legjobb, ha mindenki épségben ér célba.

Terepjáró: Jeep Wrangler

Akár városban autózunk, akár vidéken, a levegő tele van izgalmas illatokkal! Nem véletlenül dugják ki az orrukat az ablakon a kutyusok – olyan ebről is hallottunk, aki emiatt megtanulta lehúzni az ablakot. Egy kabrió ebből a szempontból csodás élmény a kutyának, de annál is létezik jobb: a Jeep Wranglerben nemcsak a tető szerelhető le, hanem az ajtók is. Így minden más autónál intenzívebb illatélmény érheti a kutyát. Persze ilyenkor fokozottan ügyelni kell a kutya biztonságára: kötelező a korábban már említett hám (mivel a típusnak nincs értékelhető csomagtere, a kenneltől eltekintünk).

Környezetbarát autó: Toyota Mirai

A szakértők szerint a kutyáknak az embernél is többet kell inniuk: egy tízkilós blökinek naponta átlagosan legalább egy liter vízre van szüksége, intenzív testmozgás vagy utazás közben inkább többre. A Toyota Mirai az egyetlen olyan sorozatgyártású autó a világon, amely működése közben színtiszta vizet termel: a villanymotor működtetéséhez szükséges elektromos energiát ugyanis üzemanyagcellája segítségével, a fedélzeten tárolt hidrogénből állítja elő. A folyamat mellékterméke a víz, méghozzá meglehetősen sok: tíz kilométeren nagyjából hat liter. A pára formájában keletkező vizet menet közben egy tartályban gyűjti össze az autó, amit a műszerfalon található gombot megnyomva üríthetünk ki. Tegyük a nyílás alá a kutya ivótálját, és máris gondoskodtunk kedvencünk hidratálásáról, méghozzá fenntartható módon*.

* Ideális esetben a technológiai folyamat kristálytiszta vizet eredményez. A Toyota valójában mégsem ajánlja az üzemanyagcellában keletkező víz fogyasztását, mivel a levegőben előforduló szennyező anyagok miatt nem garantálható, hogy minden környezetben kellően tiszta lesz a folyadék.

Használt autó: Toyota Prius (2009-2015)

Ideális esetben senki nem olyan felelőtlen, hogy a nyári forróságban bent hagyja kutyáját a bezárt autóban. Más a helyzet egy hűvös tavaszi, őszi napon, holott ha tiszta az ég, ilyenkor is elég intenzív lehet a napsütés ahhoz, hogy a zárt utasteret túlságosan felmelegítse. A harmadik generációs Prius egyedülálló szolgáltatása volt az álló helyzeti szellőztetés, amit ötletes módon a tetőlemezbe beépített napelemek működtettek. Sőt: a távvezérelt állóhelyzeti klímaberendezésnek köszönhetően nemcsak szellőztetni, de hűteni is lehetett a parkoló autó utasterét – ez utóbbi funkciót egyébként a jelenlegi, negyedik generációs modell is tudja, a gyermekes és kutyás családok nagy örömére.

Fotók: Honda, Jeep, Mazda, Peugeot, Toyota, autotrader.com

Kiadta a Smarter Média Kommunikációs Ügynökség (http://news.smartermedia.hu)

Forrás: https://news.smartermedia.hu/nemzetkozi-hirek/ezek-legjobb-kutyas-autok-2019-ben

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:legjobb kutyás autók

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Légiutasok ezreinek életét veszélyeztetik a lézerek
Next Post: Magyarországon terjeszkedik a Rolls-Royce

kapcsolódó

  • Sokba került a BMW-nek a kartellmutyi Nyúz
  • Az Audi gyárai fokozatosan újraindulnak Európában Nyúz
  • Magyarország folytatni szeretné a Forma-1-es részvételt, és érdeklődik a Formula E iránt is Nyúz
  • Irány a vadon Nyúz
  • Pérez volt a leggyorsabb a szezon első szabadedzésén Nyúz
  • Barátaim, a járművek 8. – Nagy járművek az útépítésen Nyúz
2019. október
hKscpsv
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031 
« szept   nov »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Mindenki nyugodjon le a pi…ába! Idén is megrendezték a legnagyobb hazai MINI találkozót
  • Széles körű wellness program
  • Új elnökségi tagok a Jövő Mobilitása Szövetség élén
  • Bocsárdi Károly lett Magyarország legjobb kamionsofőrje
  • Világelső energetikai technológiát állított üzembe a Toyota
  • Csaknem 200 helyszínen várják a tudomány iránt érdeklődőket
  • A teljes felsőoktatást megmozgatták a BME Egyetemi Napok
  • Nemzetközi nagyágyúk beszélnek Budapesten a legfrissebb mesterséges intelligencia trendekről
  • Nem vesztettek népszerűségükből a minilakások
  • Díjeső a HONOR-nak Kínában
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.