A Lexus és a Toyota is tarolt a Playboy Év Autója gálán
Egy férfi számára az autó nem csupán a közlekedés, hanem az önkifejezés eszköze is, miközben egyszerre egyfajta büszkeség forrása. Éppen ezért övezi minden évben fokozott figyelem a Playboy Év Autója díjátadóját, ahol idén is kiemelkedően jól szerepelt a Toyota és a Lexus.
Míg tavaly a Lexus LC szupersportkupé a ’Modern ikon’ kategóriában zsebelhette be Playboy szakmai zsűrije által odaítélt díjat, addig idén a világ legzöldebb luxusautógyártójának másik erőgépe, a vadonatúj Lexus RC F Track Edition büszkélkedhet a ’Legmenőbb frissülés’ címmel. A Toyota ugyanakkor a második egymást követő évben hozta el a ’Legmerészebb újdonság’ címet: míg ez tavaly a környezetbarát hibrid elektromos autózást minden korábbinál népszerűbbé tévő C-HR-nek jutott, addig idén a 17 év után feltámadó ikonikus sportautólegenda, a Supra lett ezzel a címmel gazdagabb. Ha ez nem volna elég, idén egy új kategóriában is diadalmaskodott a Toyota: a vadonatúj Toyota Corolla Touring Sports a ’Hibrid Power’ közönségdíját hozta el.
Lexus RC F Track Edition – a Legmenőbb frissülés, Playboy Car of the Year 2019
Ami a Toyota számára a Supra, az a Lexus számára az RC F: a márka legendás sportautóhagyományainak megtestesülése. A limitált szériás Lexus RC F Track Edition sportkupé egyszerre nyers erőt és kifinomultságot sugárzó, versenypályán nemesített vonalai senkit nem hagynak hidegen. A valódi versenyautók szellemiségét hordozó modell látványa azonnal megdobogtatja azok szívét akik értékelni tudják a kompromisszumoktól mentes teljesítményt és a korlátokat nem ismerő kifinomultságot. Az RC F Track Edition tervezésekor fontos szempont volt, hogy a teljesítményfanatikusok a menetkörülmények lehető legszélesebb spektrumában tudják kihasználni az autó képességeit. Éppen ezért az első és hátsó szénszálas légterelőknek nem csupán a látványa lenyűgöző: elengedhetetlen szerepük van a súly és a légellenállás csökkentésében és a leszorítóerő növelésében. Az RC F Track Edition szíve az 5 literes V8-as, 32 szelepes, 644 lóerős alumínium motorblokk, amely a 8 fokozatú Sport Direct Shift kormánykapcsolókkal is ellátott automata sebességváltó segítségével elemi erővel, 4,3 másodperc alatt repíti 100 km/órás sebességre a Lexus ikonikus sportautóját, míg a meggyőző fékerőről a Brembo karbon-kerámia féktárcsák gondoskodnak.
Toyota GR Supra – a Legmerészebb újdonság, Playboy Car of the Year 2019
A több, mint négy évtizedes hagyományokra visszatekintő sportautólegenda 17 év után feltámadó vadonatúj, ötödik generációja. A versenypályákon is otthonosan mozgó új Toyota GR Supra a Toyota sportautóhagyományainak esszenciája: a modell 3,0 literes, soros, hathengeres motorja mindent tud, amivel felpörgetheti egy autós szívverését. A kettős megfúvású turbótöltő, a precíz közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a változó szelepvezérlés 340 lóerőt és 500 Nm forgatónyomatékot hoz ki a blokkból, ami 4,3 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órára, a végsebesség pedig 250 km/óra. Idén, az autó bevezetésének első évében mindössze 900 szerencsés európai vásárlóhoz érkezik meg a vadonatúj Toyota GR Supra. Ők lesznek az elsők, akik kiélvezhetik ezt a letisztult, vérbeli sportkocsit, emellett pedig Supra-tulajdonosként számos különleges előnyben részesülnek majd – nem véletlen hogy az első éves allokáció percek alatt gazdára talált.
Toyota Corolla Touring Sports Selection Hybrid 2.0 – Hibrid power közönségdíj, Playboy Car of the Year 2019
A világ legépszerűbb, több mint öt évtizedes múltra és 47 millió eladott példányra visszatekintő személyautójának legújabb, tizenkettedik generációja mindhárom karosszériaváltozata (az ötajtós Hatchback, a négyajtós Sedan és a kombi Touring Sports) látványos formát kapott. Elődjéhez képest arányai is változtak, a Touring Sports hossza hat centivel 4,65 méterre nőtt, a tengelytávot pedig tíz centivel 2,7 méteresre nyújtották, hogy még több legyen benne a hely. A kombi csomagtartója alapesetben 598 liter. Az autó karosszériája 60 százalékkal merevebb lett, a súlypontja egy centivel került lejjebb. A sportos vezethetőségéhez az is hozzájárul, hogy új multilink hátsó futóművet és állítható lengéscsillapítást is kaphat. Talán még fontosabb, hogy a vadonatúj Toyota Corolla a világ első autója amely két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással is elérhető. A Touring Sports kivitelhez a világ legfejlettebb, negyedik generációs hibrid elektromos hajtásából kétféle választható: az ultra-takarékos 1,8 literes, 122 lóerős és a sportos, 2.0 literes, 180 lóerős kivitel, utóbbi lett a Hibrid power kategória jelöltje. Az eddigi eredmények szerint az ügyfelek több mint 50%-ban környezetbarát hibrid kivitelben választják a vadonatúj Corollát.