Új CRF1100L Africa Twin és Africa Twin Adventure Sports érkezik az európai piacra

20YM Africa Twin and Africa Twin Adventure Sports
  • A Honda világszerte népszerű kalandmotorja nagyobb teljesítménnyel és még modernebb műszaki megoldásokkal folytatja pályafutását
  • Az új, 1084 cm3-es erőforrás teljesítménye 102 LE-re (+7%), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 105 Nm-re (+6%) nőtt, mégis könnyedén teljesíti az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normákat
  • A továbbfejlesztett motornak, váznak és lengőkarnak köszönhetően 5 kg-mal vált könnyebbé a modell, a tömeg/LE arány pedig 10%-kal lett kedvezőbb
  • A vadonatúj, 6,5”-os képátlójú, érintőképernyős Multiinformációs Kijelző használati értékét Apple CarPlay® alkalmazás és Bluetooth®-kapcsolat növeli
  • A vezetéstámogató eszközök rendszere négy előreprogramozott és két felhasználói üzemmódban használható. A beállítás a teljesítményleadást jellegét, a motorfék erejét, valamint a kipörgésgátló (HSTC), az egykerekezés-gátló és a kanyar-ABS működését is meghatározza
  • A HSTC, az új kanyar-ABS, valamint az első és hátsó kerék elemelkedését gátló rendszer (Wheelie Control és Rear Lift Control) működését hattengelyes helyzetérzékelő (IMU) teszi hatékonyabbá; a sebességrögzítő alapfelszereltség
  • A CRF1100L Africa Twin fejlesztésekor minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektettek a terepképességekre
  • A CRF1100L Adventure Sports készen áll az igazán hosszú túrákra, és immáron opciós Showa EERA felfüggesztéssel is megrendelhető
  • Az egyedülálló DCT váltó mindkét modellhez elérhető

Az Africa Twin még fejlettebbé vált. Könnyebb, erősebb és modernebb lett, mint az előző generáció, nem mellesleg formavilága is egyedibbé vált. A módosítások az alapmodellt és az Adventure Sports változatot egyaránt érintették, így mindkét modell hatékonyabb és látványosabb formában várja a kőkemény terepes kalandokat és a kontinenseket átszelő, villámgyors, aszfaltos túrákat.

Váz és erőforrás

Az új Africa Twin 2019 őszén érkezik Európába, méghozzá – a korábbi, 998 cm3-es helyett – 1084 cm3-es erőforrással, ami a 2020-ban életbe lépő Euro 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is megfelel. Az összlökettérfogat növelésén túl egyéb módosításokat is végrehajtottak a Honda mérnökei, változtattak például a szelepemelés mértékén, alumínium hengerperselyeket alkalmaztak és speciális szelepet építettek a kipufogórendszerbe. Lelkiismeretes munkájuk eredményeként a – 7500-as percenkénti főtengelyfordulatnál jelentkező – csúcsteljesítmény 102 LE-re (+7%) nőtt, a legnagyobb forgatónyomaték pedig 105 Nm-re gyarapodott (+6%, 6250 f./perc). Mindezek ellenére megmaradt a kifinomult járáskultúra és az egyenletes nyomatékleadás, sőt a jellegzetes motorhangról sem kell lemondania az új tulajdonosoknak.

A továbbfejlesztett motor új vázban kapott helyet, melyhez szintén új, csavarokkal rögzített, alumínium segédkeret kapcsolódik. Ugyancsak vadonatúj a lengővilla, ami a CRF450R krosszmotornál alkalmazott sémára épül, ezáltal pontosabb visszajelzéseket nyújt és a hátsó kerék tapadását is növeli.

Elektronikai rendszer és műszeregység

Az Africa Twin használatát vezetéstámogató eszközök teljes sora teszi biztonságosabbá és kényelmesebbé. Az egyebek mellett kipörgés- (HSTC) és egykerekezés-gátlót (Wheelie Control), sebességrögzítőt, automatikus vészvillogót (ESS) és kanyar-ABS-t magában foglaló rendszert hattengelyes helyzetérzékelővel, valamint elektronikus gázmarkolattal egészítették ki a Honda mérnökei, így páratlanul kifinomult és hatékony. Ezt bizonyítja az is, hogy hat menetüzemmód közül választhat a pilóta. Ebből kettőt saját maga programozhat, négy pedig előre beállított és különféle útviszonyokhoz igazodik (Tour, Urban, Gravel és Off-road).

A CRF1100L Africa Twinhez alapáron jár a 6,5”-os, érintőképernyős Multiinformációs Kijelző. Ez az ultramodern műszeregység – erős napsütésben is – könnyen leolvasható, logikus formában jeleníti meg az információkat, és mivel Apple Carplay® szoftverrel, valamint Bluetooth®-kapcsolattal is kiegészítették, üzenetek fogadására, hívások lebonyolítására és zenehallhatásra is alkalmas.

CRF1100L Africa Twin

A jobb terepképességek érdekében a Honda szakemberei még karcsúbbá tették az Africa Twin üzemanyagtartályát és ülését (-40 mm). Utóbbi magassága 850 és 870 között állítható, formája pedig tökéletesen passzol az átrajzolt, feltűnő, terepralis stílusban fogant idomzathoz.

Az alacsony szélvédőnek köszönhetően ülő és álló helyzetben egyaránt szabadon mozoghat előre-hátra a pilóta, a kisméretű kézvédő és olajteknő pedig éppúgy hozzájárul a kompakt felépítéshez, mint a 4 kg-mal kisebb tömeghez és a látványos megjelenéshez. A 10%-kal kedvezőbb súly/lóerő arány aszfalton és terepen is új szintre emelte a menetteljesítményeket.

CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Az igazán hosszú túrákra szánt CRF1100L Africa Twin Adventure Sports alapját az Africa Twin adja, de sokkal gazdagabb felszereltség jellemzi.

Nagyobb, 24,8 literes üzemanyagtartálya több mint 500 km-es hatótávolsággal, szélesebb fejidomja pedig hatékonyabb időjárás-védelemmel kecsegtet. Emellett fűthető markolat, öt fokozatban állítható magasságú szélvédő és 12 voltos elektromos aljzat fokozza a kényelmet és a használati értéket.

Szintén a pilótát hivatott segíteni a háromállású kanyarfényszóró, ami az íveken is kiváló látási viszonyokat garantál, és a feláras Showa EERA™ (Electronically Equipped Ride Adjustment) futómű.

Akárcsak a hajtáslánc, a Showa EERA™ felfüggesztés működése is elektronikus szabályozású. Míg előbbinél négy gyári és két felhasználói program közül választhat a pilóta, az Showa EERA™ három csillapítási karakterisztikát kínál fel, s mindig precízen dolgozik, hiszen hattengelyes helyzetérzékelőre és BFF rendszerű teleszkópokra épül.

Dupla kuplungos automatikus váltó

A Honda több mint 100 000 DCT-vel felszerelt motorkerékpárt adott el Európában mióta ez a különleges erőátvitel 2009-ben megjelent a VFR1200F-ben.

Azóta a rendszer sokat fejlődött, nem csoda, hogy az Africa Twin-vásárlók közel fele is DCT-vel rendeli meg motorját. Az új Africa Twin DCT váltója immáron az IMU értékeit is figyelembe veszi a kapcsolásoknál, így D és S üzemmódban is természetesebbnek hat a váltások időzítése.

Színválaszték

A CRF1100L Africa Twin Grand Prix Red és Matt Ballistic Black Metallic színben lesz elérhető, s mindkettőt feltűnő, piros segédvázzal varázsolják látványosabbá. Az Adventure Sports kivitel Pearl Glare White Tricolour és Darkness Black Metallic színösszeállításban kerül majd a szalonokba, előbbi a legendás XRV650-nek állít emléket.

A hatalmas sikert elkönyvelő Africa Twin 87 000 példányban kelt el 2016 óta. Átfogó – 21 szabadalmat magában foglaló – fejlesztésével motoros túrázók további ezreit teheti boldoggá a Honda, hiszen az új Africa Twin révén gondtalan, élményekkel teli, igazán nagyszabású túrák százaiban lehet részük.