Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Goodyear gumikon a Holdon

Posted on 2019-07-192019-07-19 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

A holdraszállás 50 évét ünnepeljük

  • Amikor 1969. július 20-án először lépett ember a Holdra, az emberiség addig elérhetetlennek gondolt határokat lépett át.
  • A Goodyear a NASA-val 1969-ben fogott bele a holdjáró abroncsok kifejlesztésébe. A legelső jármű a Hold felszínén két levegő nélküli Goodyear XLT (Experimental Lunar Tires) abroncson futott az 1971-es Apollo 14 küldetés során.

Egy pár gumiabroncs a Goodyear-nek, hatalmas ugrás a mobilitás jövőjének: majdnem 50 évvel ezelőtt a Goodyear levegő nélküli XLT abroncsai voltak az elsők, melyek guminyomot hagytak a Hold felszínén. Az 1950-es és ’60-as évek intenzív fejlesztéssel teltek a Goodyear életében, a vállalat szorosan együttműködött a kor úttörő kutatóival a felfedezések előmozdításán. A Goodyear azóta sem hagyott fel az innovációval, és a mai napig a legmodernebb technológiát képviselő abroncsokkal járul hozzá önmaga és a mobilitás megújításához.

A Goodyear 1898-as alapítása óta – amikor még lovaskocsi-abroncsok és patkóalátétek is szerepeltek termékpalettáján – technológiai ugrások sorával járult hozzá a mobilitás jövőjének alakításához, és számos úttörő kutatóval dolgozott együtt. 1969-ben ez a partner a NASA volt. Az amerikai űrkutatási ügynökség a Goodyear-t választotta ki azoknak a levegő nélküli gumiknak a kifejlesztésére, amelyekkel felszerelték az űrhajósok által gyűjtött kőzetmintákat szállító eszközt.

A Modularized Equipment Transporter (MET) egy két keréken guruló kézikocsi volt, mellyel az asztronauták a felszerelést és a gyűjtött mintákat szállították a Hold felszínén az Apollo 14 küldetés során. Megrakodva a MET nagyjából 75 kg-ot nyomott, és legfeljebb 4 km/h sebességgel húzták. Kerekei sima gumiból készültek, belső tömlőjüket pedig nitrogénnel töltötték fel. Hogy könnyebb legyen a kocsit a Hold puha talaján és a sziklákon át húzni, a kerekeket úgy tervezték, hogy a gördülési ellenállása megfelelően alacsony legyen.

A mérföldkő egy igen intenzív fejlesztésekkel telt időszak csúcspontja volt a Goodyear életében. 1965-ben Craig Breedlove rakétameghajtású autója, a Spirit of America Goodyear abroncsokkal felszerelve állította be az új szárazföldi sebességrekordot. 1977-ben a cég megváltoztatta azt, ahogyan a fogyasztók az abroncsokra tekintenek: az első négy évszakos gumi, a Tiempo révén egész évben ugyanazon a szetten autózhattak.

Az elmúlt 120 év során a Goodyear fejlesztései újraértelmezték az abroncsteljesítményt, gazdagították az emberek vezetési élményét és egyre kijjebb tolták a mobilitás határait. A Goodyear ma is nélkülözhetetlen szereplője korunk folyton változó mobilitásának, melynek középpontjában a flották, az önvezető, hálózatba kapcsolt és elektromos járművek (Fleets, Autonomous, Connected and Electric, FACE) állnak. Ennek bizonyítékaként a vállalat évről évre olyan jövőbe mutató koncepciókat mutat be a Genfi Nemzetközi Autószalonon, mint az Eagle 360, az Oxygene és az AERO.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Goodyear, holdraszállás, kamu, mese

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Az év első felében csökkent az újautó piac az EU-ban
Next Post: Kétezernél is több mérnökhallgató a Formula Student East zalaegerszegi versenyén

kapcsolódó

  • A Wizz Air csatlakozott a kibocsátásmentes légi közlekedésért szövetséghez Nyúz
  • Élénk a kisgépes forgalom Magyarországon Nyúz
  • Jubileumi kiadással érkezik Genfbe a Fiat Nyúz
  • Sainzé a második Nyúz
  • Nevezték a DS 3 Crossback szabadidő-autót is Nyúz
  • A hivatalos Hyundai közlemény is megérkezett Michelisz Norbiék fantasztikus sikeréről Nyúz
2019. július
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« jún   aug »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Újra a TOP10-ben Kovács Bálint az IDM második versenyhétvégéjén
  • Ez már a XXI. század – A Hősök tere környékén is korszerűbbé vált az utastájékoztatás
  • A Continental veszprémi telephelye az idén elérte az egymilliárd legyártott szenzort
  • A Toyota a karbonsemlegességet és a motorsport örökséget állítja középpontba a Le Mans-i centenáriumon
  • Baleset miatt lezárták az M7-est a Balaton felé Martonvásárnál
  • 2022-es rekordárbevétel, beruházások, online fejlesztések a Praktikernél
  • Saját rendezésű videóval jelentkezett az idén 15 éves Paddy and the Rats
  • Az SZFE a Magyar Mozgókép Fesztiválon
  • Sorsdöntő változások a vállalkozói szegmensben
  • Orbánék már szervezik, mit, hogyan, mikor lophatnak el az uniós elnökség alatt
  • Dróntaxikat teszteltek Izraelben
  • Irodát nyitott Budapesten az Amazon Web Services – tesztelhetnek az ügyfelek
  • Versenykörülmények között teszteli folyékony hidrogén hajtású technológiáját a Toyota
  • Fél évnyi tesztelés után országszerte minden SPAR-ban és INTERSPAR-ban elérhető a Munch-ételmentés
  • Már több mint 21 ezer regisztrált felhasználó töltötte ki a teszteket
  • Idén a nyári emlékek ihletik a Debrecziner Gourmet Fesztivál fogásait
  • Szigorúan ellenőrzi a magyar hatóság az ukrán gabonát
  • Katasztrófahelyzetben ingyen ételt és italt kínáló automatákat telepítettek
  • Átadták a Szentkirályi Magyarország Kft. új PET-palackozó gyártósorát
  • Megújuló forrásból származó magyar fából készül a Westend új ételudvara a Hello Wood tervei alapján
  • Anita és Sanyi a Hypermotion RUNKIE 16” (“klasszikus”) rollerrel támad
  • A Ssangyong Rextonnal is megismerkedtek
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • E-Tech Renault Captur
  • Rextonról röviden
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.