Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Az év első felében csökkent az újautó piac az EU-ban

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb jelentése szerint az EU újautó piaca 2019 első félévében 3,1%-al csökkent az előző év azonos időszakához képest, a Lexus prémium márkát is jegyző, és az idei évben valóságos környezetbarát hibrid elektromos modellinváziót bemutató Toyota ugyanakkor egyikre volt azon kevés autógyártó csoportnak, amely az elmúlt időszakban is növekedni tudott.

2019 első félévében a tavalyi év azonos időszakához képest 3,1%-al csökkent az új autók iránti kereslet az Európai Unióban, ahol összesen 8,2 millió járművet regisztráltak az év első hat hónapjában. Németország kivételével (+0,5%) az EU legnagyobb piacain eddig enyhe visszaesés volt tapasztalható. Magyarország az első félévben tapasztalható 5,4%-os növekedéssel az EU harmadik legdinamikusabban bővülő piaca volt: a kimagaslóan jól teljesítő litván (47,1%-os növekedés) és román (+19,2%) piacot leszámítva a legtöbb piacon csökkenés volt megfigyelhető.

Mindössze négy autógyártó volt, amely az enyhén visszaeső európai piacon növelni tudta értékesítéseit, ezek egyike volt a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota, amely 399.256 új autó (372.654 Toyota és 26.602 Lexus) értékesítésével, 0,3%-os növekedést ért el. Ezzel a japán autógyártó 0,2 százalékponttal, 4,9%-ra növelte piaci részesedését az EU újautó piacán.

A Toyota és prémium márkája, a Lexus EU-n belüli értékesítéseinek több mint 50%-át tették ki a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellek. A hibrid Toyota és Lexus modellek 18%-os erősödését nagyban elősegítette a két márka zöld modellinváziója: vadonatúj generációval jelentkezett ugyanis a Toyota RAV4 (90% feletti hibrid arány), a Toyota Corolla (50% feletti hibrid arány), a Toyota Camry (100% hibrid arány), a Lexus RC (100% hibrid arány) valamint a Lexus ES (100% hibrid arány), és megérkezett az elődmodell nélküli vadonatúj Lexus UX crossover is (90% feletti hibrid arány). Az új modellekkel együtt a Toyota és a Lexus immáron mintegy 20 környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellt kínál az EU-ban.