Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A Toyota Hiace egymillió kilométert teljesített Kelet-Magyarországon

Posted on 2019-07-112019-07-11 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Nem egészen 12 év alatt érte el az egymillió kilométeres futásteljesítményt Balogh István Toyota Hiace-e. Az eredeti elképzelések szerint már rég le kellett volna cserélni az autót, ám az szó szerint pótolhatatlannak bizonyult.

Július 5-én fontos esemény helyszíne volt a debreceni Road Service Kft. Toyota márkaszervize: egymillió kilométeres kötelező szervizt végeztek egy nyújtott karosszériás Hiace-en. Az autót 12 éve náluk vásárolta és azóta is odahordja tulajdonosa, aki elmesélte a haszonjármű történetét.


Amikor Balogh István vállalkozása 2007-ben kinőtte addig használt furgonját, a cégvezető csupán két dologban volt biztos: jóval tágasabb és jóval megbízhatóbb haszonjárműre lesz szükségük. „Nyáron grillkellékeket, lámpaolajat, télen tüzelési segédanyagokat forgalmazunk. Ezek szezonális termékek; amikor menni kell, hatalmas a hajtás – ilyenkor akár heti 2500-3000 kilométert is megy a Hiace, mindezt Kelet-Magyarország útjain. Pont ezért megengedhetetlen, hogy cserben hagyjon bennünket az autó. A korábbi években Carinát használtam, és úgy gondolkodtam, az áruszállító nyilván annál is megbízhatóbb lesz” – emlékszik vissza a kezdetekre Balogh István.


Vásárláskor eredetileg a dupla üléssoros, hatszemélyes kivitelt szemelték ki, ám időközben megváltozott a szabályozás, így a nyújtott kivitelű, nagyobb teljesítményű (117 LE) 2.5 literes motorral szerelt verzió mellett döntöttek. Szerencsésnek bizonyult a választás: a dupla oldalsó tolóajtón, valamint a hátsó ajtón keresztül rakodva remekül szeparálhatók az áruk. A tágas raktér, az erős motor és a debreceni Road Service Kft. Toyota márkaszervizében beszereltetett klímaberendezés ideális munkaeszközzé tette a Hiace-t, amelyet tulajdonosa eredetileg öt-hat évre, félmillió kilométeres futásteljesítményre tervezett.


„Ahogy nőtt a napi árumennyiség, úgy vált egyre szűkebbé az autó. Muszáj lett volna váltani – de mire? Az évek során egy-egy nagyobb megrendelést bérelt furgonnal teljesítettünk. Kipróbáltam jóformán a teljes kínálatot, és nem nyűgözött le, amit tapasztaltam. Az egyébként szép, tágas, új autóknak már a rövid bevetéseken előjöttek a gyengéik, így legtöbbször megváltás volt a nap végén visszaülni a Hiace-be, amely ugyan sem új, sem tágas nem volt, viszont a legkevésbé sem látszott meg rajta a kor, és soha nem állt meg alattunk.”


Ezért István meghozta az egyetlen ésszerű döntést: megtartotta a Toyotát, és vett egy utánfutót. Ezt széltében és magasságában pontosan a Hiace-hoz méretezték, így sem a kilátás, sem a légellenállás nem romlott érdemben. „Beletelt körülbelül két évbe, mire megtanultam minden helyzetben tökéletesen manőverezni a vontatmánnyal. Így már praktikusabbnak is bizonyult a megoldás, mintha egy nagyobb autót vettünk volna. Télen jellemzően elég a Hiace raktere, nem kell az utánfutó, így viszont a hideg hónapokban pont befér a fűtött garázsba a kocsi. Ezért nem volt akadálya annak, hogy hetente lemossuk az alvázáról a sót – nyilván ez is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy néhány felületi folttól eltekintve jóformán korróziómentes a karosszéria” – mondja István, aki szerint az autó remek állapota három tényezőnek köszönhető.


„Az egyik az alapkonstrukció: nem véletlen, hogy a nemzetközi fórumokon rendre olvasni másfél millió kilométeres, problémamentes példányokról; több tulajdonos állítása szerint kétmillió kilométer körül kezdődnek a gondok olajfolyással, rozsdásodással, addig még van néhány közös évünk. Az ülésekre már újonnan üléshuzatot tettem, és az ülőlapon egyszer javítottuk a szivacsot, de a háttámla az eredeti, és semmi baja. A kormány kopott, de nem kellett hozzányúlni. Pedálgumit talán kétszer cseréltünk. A futóműalkatrészek egy része még a gyárilag beépített, a motort nem kellett javítani, sőt, még az izzítógyertyák és az indítómotor is eredeti.


A másik a szerviz. A kezdetektől a Road Service-be hordom az autót. 12 éve ugyanazok az emberek foglalkoznak az autóval, fáradtságot nem ismerve járnak a kisebb problémák végére, ahelyett, hogy a könnyebbik utat választanák. Nemcsak rendkívül kedvesek és korrektek, hanem nagyvonalúak is velem a szerviz munkatársai. A rendkívüli alkalomra tekintettel a szerviz átvállalta az átvizsgálás, a szerviz, valamint a szükséges alkatrészek teljes költségét, valamint a tolóajtó egymillió kilométert kiszolgáló görgőjének cseréjét is ajándékba kaptam. Nem véletlen, hogy még most, bőven a garanciális időn túl továbbra is hozzájuk járok.


És persze a legvégén ott van a sofőr is: a Hiace-t kizárólag én vezettem, defenzíven, türelmesen haladok vele, bármikor lemondok az elsőbbségemről, ha úgy hozza a helyzet. Kétmillió kilométert vezettem életemben, felismerem a sofőrtípusokat, mikor ki hogy fog reagálni. Egyetlen egyszer volt balesetünk, lámpánál hátulról belém jöttek, és beletoltak az előttem állóba.”


És hogy hogyan tovább? A tulajdonos szerint félmillió problémamentes kilométer még egészen biztosan benne van a Hiace-ben. Addig pedig talán a Toyota kínálatában is megjelenik egy, a Proace-nél is nagyobb, tágasabb autó, amely fájdalommentesen nyugdíjazhatná a mindent kibíró nyújtott Hiace-t…

Műszaki adatok
Típus Toyota Hiace Panel Van Long
Motor
Motor típusa 2.5 D-4D
Hengerek száma soros négyhengeres
Szelepvezérlés 16 szelepes DOHC
Lökettérfogat (cm3) 2494
Furat x löket (mm) 92,0 x 93,8
Sűrítési viszony 17,3:1
Max. teljesítmény (LE/perc) 117/3600
Max. forgatónyomaték (Nm/perc) 294/1600-2400

Erőátvitel
Sebességváltó ötfokozatú kézi
Hajtott kerekek hátsó

Menetteljesítmények
Végsebesség (km/h) 151
Gyorsulás 0-100 km/h 18,6
Fogyasztás, vegyes ciklus szerint l/100 km 8,7
CO2-emisszió, vegyes ciklus szerint (g/km) 224

Futómű és fékek
Fékek e/h Belső hűtésű tárcsa/dob
Futómű e/h Kettős keresztlengőkaros/csatolt lengőkaros
Méretek és tömegek
Teljes hosszúság (mm) 5240
Teljes szélesség (mm) 1800
Teljes magasság (mm) 1995
Raktér hosszúsága (mm) 2780
Raktér szélessége (mm) 1650
Raktér magassága (mm) 1420
Üzemanyagtartály kapacitása (l) 75
Megengedett legnagyobb össztömeg (kg) 3000
Menetkész tömeg (kg) 1830
Legnagyobb vontatható tömeg (kg) 2000

Fotók: Road Service Kft.

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:Toyota Hiace

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Divat és rock ‘n’ roll
Next Post: Van képünk hozzá (19.07.11.) – De Tomaso P72

kapcsolódó

  • Folytatódott a taxisták demonstrációja a tarifaemelésért Budapesten Nyúz
  • Már többe kerül az éjszakai repülés Budapest felett a légitársaságoknak Nyúz
  • Pszichedelikus Porsche Nyúz
  • Lezárult a Fairway Danube projekt Nyúz
  • Mi a teendő vadgázolás esetén? Videóban mutatjuk Nyúz
  • Intelligens drónok segíthetik a jövő repülőtereit Nyúz
2019. július
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« jún   aug »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Megérkezett Magyarországra az új DS 3 (Exkluzív podcastokkal!)
  • Vérbeli terepjárókat villantott a Lexus a Tokio Outdoor Show-n
  • Közel 65 ezer használtautó cserélt gazdát februárban
  • A Geely kínai járműgyártó rekordbevétellel zárta 2022-t
  • Összetett fejlesztési programot hajt végre a Pécsi Gázautó Kft.
  • A tükörképüket támadó madarak védelmére hívják fel a figyelmet a természetvédők
  • Ismét a Process Solutions az első a könyvelő cégek rangsorában
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.