Két „fontos” autót nevezett a Renault
A Renault Hungária Kft. két autót jelölt az Év Magyar Autója versenyben. Az új, immár ötödik generációjába lépő Cliót a Magyarország Autója 2020 díjra jelölték, a hamarosan érkező, teljesen megújított Zoét pedig az Év Zöldautója 2020 díjra nevezték.
Clio
A hazai piacon jelenleg szegmensét vezető Renault Clio Európa egyik legnépszerűbb kisautója, amelynek immár több mint 15 milliót példánya talált gazdára. Az 1990-ben piacra dobott Clio világszerte a Renault-csoport legtöbbet értékesített modellje, sőt a legnépszerűbb francia autó az egész világon. A Clio minden más autótípusnál kedveltebb a franciák körében, ráadásul 2013 óta Európában a B szegmens élén áll. Méreteit tekintve a teljesen megújult Clio 12 milliméterrel rövidebb (hossza 4050 milliméter, szélessége 1798 milliméter), de belül tágasabb. Az autó 8 milliméterrel alacsonyabb, (magassága 1440 milliméter), míg a légterelő végénél a karosszériát 48 milliméterrel lesüllyesztették a jobb légellenállásért és sportosságért. Az ötödik generációs, CMF-B platformra épülő Clio külseje illeszkedik az Espace és a Talisman által kijelölt formanyelvhez, leginkább egy kicsinyített Mégane-ra hasonlít. Utasterét teljesen áttervezték, a korábbi modellből semmit sem hagytak benne, miközben lényegesen javult az anyag- és összeszerelési minőség. A Clio benzines és dízelmotorok teljes kínálatát sorolja, a teljesítményskála 65-től 130 lóerőig mozog. Mellettük a Renault-csoporton belül először, egy E-Tech-nek nevezett hibrid motort is kínálnak 2020-tól.
Zoe
Az európai autópiac egyik legkelendőbb és legfontosabb villanyautója teljesen megújult. Bár formavilága hasonlít elődjére, szinte minden alkatrészét kicserélték. Az eleve elektromos autónak tervezett Zoe új fényszórókkal és új lökhárítókkal veteti észre magát, utastere az új Clióból lehet ismerős, már alapáron két hatalmas digitális képernyővel tájékoztatja a vezetőt. Az anyagminőség sokat javult, a borítások egy része újrahasznosított alapanyagokból készült. Javult a villanyautó praktikuma, több a tárolóhely, a középkonzol aljára vezeték nélküli telefontöltő és két USB csatlakozó került, amiből a hátul utazók is kapnak kettőt. Számos vezetősegéddel szerelték fel, nem hiányzik a repertoárból a sávtartó, a ráfutásgátló, a táblafelismerő, a parkolósegéd és az automatikus távfényvezérlés sem. A korábbi széria 80 kW-os (109 lóerős) villanymotorja mellett az új Zoe elérhető 100 kW-os (136 lóerős) elektromotorral is, amellyel 10 másodpercen belüli százas sprintet ígér a gyártó. Az akkumulátor kapacitása nőtt, a Zoe alá 52 kilowattórás lítiumion-akkumulátort építettek, amivel 390 kilométer a hatótávolság a WLTP szabvány szerint.