Történetének legsikeresebb esztendejében a Lexus

2019 a világ vezető környezetbarát luxusautómárkája, a Magyarországon 99%-ban öntöltő hibrid elektromos modelleket értékesítő Lexus történetének eddigi legsikeresebb éve: a már tavaly is rekordértékesítéséket produkáló japán prémium márka január és május között 297107 új járművet értékesített világszerte, ami 8%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest.

A Lexus idén Európában három új modellel, az RC sportkupé és az kontinensen most először bemutatkozó ES felsőkategóriás luxuslimuzin legújabb generációval, valamint az vadonatúj, elődmodell nélküli UX kompakt crossoverrel erősítette kínálatát, amelyek mind hozzájárultak a márka látványos sikereihez. Májusban a márka a kontinensen 7325 új autót értékesített, ami 11%-os növekedés az előző év azonos időszakához képest, globálisan ugyanakkor még jobban sikerült a hónap: a 62.516 gazdára találó új modell 21%-os bővülést jelent. Ez májusi rekordot jelent a Lexus számára globális szinten, valamint Kanadában, Európában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Kínában, Koreában, Ausztráliában és Latin-Amerikában egyaránt.
A prémium kategóriában a környezetbarát autózás szinonimájának tekintett Lexus ugyanakkor a január és május közötti időszakot tekintve is hól szerepelt: a márka az év első öt hónapjában világszerte 297107 járművet értékesített (+8% 2018. január-májushoz képest), míg Európában .33.351 új Lexus talált gazdára (+5%). Ez értékesítési rekordot jelent az év első öt hónapjára vetítve a Lexus számára globális szinten, valamint Kanadában, Európában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Kínában, Koreában, Ausztráliában és Latin-Amerikában egyaránt. Európában a leggyorsabban növekvő piacok Görögország (+105%), az Adria régió (+49%), Svájc (+44%) és Olaszország (+36%) voltak, más régiókban Szaúd-Arábia a leggyorsabban növekvő piac (+53%), amit Korea (+31%) és Dél-Afrika (+21%) követ.
Európában továbbra is az 9783 darabba továbbra is az NX crossover a legkelendőbb Lexus modell (9783 db), amit az RX crossover (6964 db) és mindössze április óta kapható és így nagyszerű rajtott vett UX (6600 db) követ. A világszintű eladásokhoz hasonlóan Európában is az ES eladásai növekedtek a legnagyobb mértékben (+376%). Globális szinten az RX a legkelendőbb modell (76.555 darab, +4%), amit az ES követ (74.584 darab), ami a márka számára globálisan a legerősebb növekedést produkálta (+54%). Az UX globális eladásai már most elérték a 29.610-es darabszámot.
Az európai Lexus hibrid elektromos értékesítés 17%-al, 23.132 darabra nőtt, ami az európai eladások 69%-át jelenti. A hibridek globális szintű értékesítése 34%.al, 101.184 darabra nőtt, ami a globális eladások 34%-át teszi ki.
Magyarországon a Lexus az év első 5 hónapjában 11,9%-al növelte értékesítéseit, a márka legnépszerűbb modellje itthon is az NX volt (100 db), amit az RX (84 db), a vadonatúj ES (49 db) és a vadonatúj UX (32 db) követ.