Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Elektromos helyett a hibridet válaszd, ha szíveden viseled a környezetet

Posted on 2019-06-262019-06-25 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Ha szíveden viseled a környezet sorsát, villanyautó helyett járj hibriddel!
A fenntartható mobilitás örök kérdése: villanyautó vagy hibrid? Egy globális elemzés szerint az utóbbiakkal jobb eredményeket érhetünk el a CO2-kibocsátás csökkentése terén – sőt, talán egyáltalán nincs is szükségünk villanyautókra.

Adott mennyiségű akkumulátor hibridekben történő felhasználásával sokkal nagyobb mértékben csökkenthető a CO2-kibocsátás, mint ha ugyanannyi akkucellát tisztán elektromos járművekbe építenének be – erre jutott a károsanyag-kibocsátás elemzésére szakosodott Emissions Analytics.
A környezet nem vár: azonnal csökkentenünk kell az emberi társadalom CO2-kibocsátását. Ebből a közlekedésnek is ki kell vennie a részét, ám nem mindegy, hogyan – és főleg mikor.
„A nyugati világban jellemzően 12 éves ciklusokban cserélődik le a járműpark” – kezdi az Emissions Analytics észak-amerikai és európai piacokat elemző tanulmányának ismertetését Nick Molden, a szervezet vezérigazgatója. „Ezért nem várhatunk az abszolút megoldásokra: minél gyorsabban, minél nagyobb számban kell eredményeket elérnünk ahhoz, hogy döntéseink rövid távon is pozitív hatást gyakorolhassanak a környezetre.”
„Mivel az elektromos autók fogyasztói elfogadottsága és a töltő infrastruktúra fejlettsége ma még jellemzően alacsony – mintha mindkét tényező a másiktól várná, hogy lendületet adjon neki –, túl sokáig tart, amíg akkumulátoros villanyautókkal (BEV) elérhető a megfelelő mértékű CO2-csökkentés. Ha pedig ehhez azt is hozzávesszük, hogy az akkumulátor-gyártók jelenleg korlátozott mennyiségben képesek csak kiszolgálni az autóipart, egyértelműnek látszik a válasz: villanyautók helyett hibridekkel érhetünk el átütő eredményt.”
A szervezet mild, öntöltő és plug-in hibrideket, valamint villanyautókat vizsgált Európában és Észak-Amerikában. Saját szabványosított tesztciklusuk alapján végezték a méréseket: arra voltak kíváncsiak, hogy egységnyi akkumulátor-kapacitásra, egységnyi távolságra milyen mértékű CO2-csökkentés jut az egyes technológiák esetében, figyelembe véve a globális akkumulátorkínálat korlátait.
Az így kapott g/km/kWh érték a mild hibridek esetében volt a legmagasabb, a tisztán elektromos autók esetében pedig a legalacsonyabb. Előbbieknél kilowatt-óránként 73,9 g/km-rel lehet csökkenteni a CO2-kibocsátást, míg a villanyautókkal egységnyi kWh-ként csupán 3,5 g/km CO2-csökkentés érhető el. A vizsgálatban az öntöltő hibridek végeztek a második helyen, 50,5 g/km-rel. Logikusnak látszik párhuzamot vonni az akkumulátor mérete és a hatásfok között: bár egyenes arányosságot feltételezhetnénk a kettő között, a gyakorlatban ez pont fordítva van.
„A tisztán elektromos autók akkumulátorcsomagjai aránytalanul nagyok. Gyártóik ezzel biztosítják, hogy akár nagyobb távolságokat is képesek legyenek megtenni, ugyanakkor ez a fajta felhasználás egyáltalán nem jellemző rájuk a való világban. Mivel pedig az akkumulátoripar korlátozott mennyiségben képes kiszolgálni az autóipart, ez olyan pazarlást jelent, ami nem orvosolható más csatornákon.”
A felmérés eredményeit tovább élezné, ha figyelembe vennék az elektromos áram előállításának és szállításának költségét, illetve az üzemanyag finomításával és szállításával járó költségeket: a tanulmány erre sajnos vállalkozott, ám megemlítik, hogy korábbi vizsgálatok szerint az előbbinek jóval kedvezőtlenebb a CO2-egyenlege.
„A villamosítás ígéretes elképzelés a gépjárművek károsanyag-kibocsátásának csökkentésére. Paradox módon azonban éppen a sokak által tökéletesnek kikiáltott, tisztán elektromos hajtású járművek azok, amelyek a legkevésbé hatékonyak a CO2-csökkentés azonnali, mérhető mérséklésében. Ha figyelembe vesszük a beszállítói láncban felmerülő nehézségeket és a technológia fogyasztói elfogadását, nem ajánlhatjuk teljes szívvel, hogy valaki tisztán elektromos autóval igyekezzen csökkenteni szénlábnyomát” – összegezte a tanulmány tanulságait Nick Molden.
Molden szerint két ténylegesen járható út áll előttünk: az egyik a benzinmotorok kiváltása dízelmotorokkal, majd utóbbiak full hibriddé történő átalakítása, azonban ennek költsége nagyon magas és társadalmi elfogadottsága is erősen kérdéses; a másik a benzinmotorok mild hibrid rendszerekkel történő felszerelése, következő lépésként pedig ezek full hibriddé való bővítése. Végeredményben mindkét megoldás 34 százalékkal kedvezőbb CO2-kibocsátást eredményezne a jelenleginél. Ez azért fontos, mert az EU 2030-ra a CO2-kibocsátás 37,5 százalékos csökkentését írta elő – azaz ha semmi mást nem tennénk, csak módszeresen átalakítanánk minden autót öntöltő hibriddé, már azzal csaknem teljes egészében elérhetővé válna a hosszú távú emissziós cél – anélkül, hogy az akkumulátoros villanyautókra hagyatkoznánk!
„Az volna az ideális megoldás, ha az autóipar azonnal átállna a hibridekre” – osztja meg szakmai véleményét Nick Molden. „Ezt követően még egy évtized állna rendelkezésükre ahhoz, hogy a technológia, a töltőinfrastruktúra és az akkumulátorellátás tökéletesítésével előkészítsék az akkumulátoros villanyautók alkalmazását. Ugyanakkor addigra nagyon is elképzelhető, hogy a megújuló energiaforrások elterjedése és árcsökkenése versenyképessé teszi a hidrogén üzemanyagcellák alkalmazását, mely esetben teljesen megkerülhetők volnának az akkumulátorok gyártásával kapcsolatos aggályok, és várhatóan még alacsonyabb CO2-kibocsátást lehetne elérni.”
Az Emissions Analytics elemzése egy további fontos szempontot is figyelmen kívül hagy: a dízelmotorok valóban alacsony CO2-emisszióját ugyanis laboratóriumban nem, de a közutakon gyakorlatilag semmissé teszi, hogy a technológia egyéb egészségkárosító anyagokat, nitrogén-oxidokat és koromrészecskéket is kibocsát. Nem véletlenül törli módszeresen európai modellpalettájáról a dízelmotorokat a Toyota, és helyettesíti azokat öntöltő full hibrid hajtáslánccal.
Az új generációs RAV4 mellett az új Corolla és az új Camry sem kapható már dízelmotorral; helyettük full hibrid technológia biztosítja a csekély üzemanyag-fogyasztást és a megnyugtatóan kedvező CO2-kibocsátást. A Toyota európai eladásaiban világszinten páratlanul magas, 46 százalékos arányban képviseltetik magukat a hibridek; a technológiát annak idején elsőként bevezető vállalat tavaly 18 százalékkal több hibridet adott el Európa-szerte, mint egy évvel korábban. Az Óvilágban húsz, világszerte negyven különböző Toyota és Lexus modellt hajt hibrid technológia, ezzel abszolút vezető helyen áll a cégcsoport a világban, ahogy a két márka által eddig eladott összesen 13,7 millió darab hibrid gépkocsi is világrekordnak számít. Nem véletlen, hogy a vevőknek a Toyota jut eszébe a felelősségteljes, környezetbarát közlekedésről: miközben Európában több mint húsz autómárka kilencvennél is több részben vagy teljesen elektromos modellje közül válogathatnának, a zöld eladások 70 százalékát mégis a Toyota és a Lexus jegyzi.
A Toyota a hidrogén üzemanyagcellás (FECV) technológia fejlesztésében és elterjesztésében is piacvezető szerepet tölt be: várakozásaik szerint a 2020-as években a jelenlegi háromezerről akár harmincezerre is ugorhatnak az FCEV járművek éves eladási számai, amint megjelenik a piacon az úttörő Toyota Mirai üzemanyagcellás szedán második generációja, valamint az annak hajtásláncát alkalmazó, további típusok.
Emellett a tisztán elektromos hajtástechnológiák új generációján is dolgozik a Toyota: a szabványosított akkumulátor koncepció és a forradalmi szilárdtest-akkumulátorok fejlesztése új alapokra helyezheti, és a Toyota reményei szerint élhetővé és elérhetővé teszi az emissziómentes közlekedést.
Mindezen szerteágazó fejlesztéseknek és kutatásoknak köszönhetően a cégcsoport az eredetileg tervezett 2030 helyett már öt évvel korábban, 2025-re elérheti ambiciózus célkitűzését, vagyis, hogy évente ötmillió darab részben vagy teljesen elektromos gépkocsit értékesítsen ügyfeleinek, és ezek egyötöde teljesen emissziómentes (akkumulátoros vagy hidrogén üzemanyagcellás) legyen.
Fotók: Toyota, Lexus,
Táblázatok: Emissions Analytics

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:hibrid

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Elsőkerék-hajtású driftautót épített a Toyota
Next Post: Van képünk hozzá (19.06.26.) – Ford Mustang Bullitt

kapcsolódó

  • A Baltikum legnagyobb légikarbantartó cége kezdi el használni az AerinX hi-tech repülőgép átvizsgáló rendszerét Nyúz
  • Több mint háromszorosára nőtt a légitársaságok forgalma az egy évvel korábbihoz képest Nyúz
  • Toyota GR86 “Drift Meets Drone” (Videó) Nyúz
  • Eltűnhet-e egy légi jármű a radarok szeme elől? Nyúz
  • Hahó, GYÖKEREK! Piros = Tilos! Nyúz
  • HungaroControl podcast ajánló Nyúz
2019. június
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« máj   júl »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Az év legrangosabb salakmotoros versenye lesz pünkösdhétfőn Debrecenben
  • Pótlóbuszok járnak Balatonkenese és Balatonfüred között jövő keddtől péntekig
  • A magyarországi Bosch csoport éves árbevétele 32 százalékkal nőtt tavaly
  • Újra elérhető a Tokaji Borongoló napijegy és ismét jár a Tokajbusz
  • A Duesenberg SJ nyerte a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 „BMW Group Trophy – Best of Show” kitüntetését
  • Rembrandt a londoni National Gallery és az amszterdami Rijksmuseum kiállítása
  • Dubai ideális helyszín a szellemi tulajdon bejegyzéséhez
  • Háromnapos időutazás Szegeden
  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI”
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján…
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált
  • Mi lehet a titok az Avalonban?
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken 2023-05-28
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél 2023-05-27
  • Mikrozöld termelőket ellenőriztek a Szupermenta tesztprogramban 2023-05-25
  • A tesztidőszak tapasztalatai alapján… 2023-05-24
  • A tesztelők idén nagyobb figyelmet fordítottak az alternatív vendéglátóhelyekre 2023-05-23

RSS PodCars RSS

  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Mazda 6 20 TH Anniversary

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • Az év legrangosabb salakmotoros versenye lesz pünkösdhétfőn Debrecenben 2023-05-28
  • Pótlóbuszok járnak Balatonkenese és Balatonfüred között jövő keddtől péntekig 2023-05-28
  • A magyarországi Bosch csoport éves árbevétele 32 százalékkal nőtt tavaly 2023-05-28
  • Újra elérhető a Tokaji Borongoló napijegy és ismét jár a Tokajbusz 2023-05-28
  • A Duesenberg SJ nyerte a Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 „BMW Group Trophy – Best of Show” kitüntetését 2023-05-28

RSS Gasztroll RSS

  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait 2023-05-29
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő 2023-05-29
  • Új, családias SPAR-üzlet nyílt Budapesten, a Fehérvári úton 2023-05-28
  • Nyár elején rendezik meg a gourmet fesztivált 2023-05-27
  • Mi lehet a titok az Avalonban? 2023-05-26

RSS Mi az a blogger RSS

  • Rembrandt a londoni National Gallery és az amszterdami Rijksmuseum kiállítása 2023-05-29
  • Dubai ideális helyszín a szellemi tulajdon bejegyzéséhez 2023-05-29
  • Háromnapos időutazás Szegeden 2023-05-28
  • Az Acer az új Predator Triton 16-tal bővíti prémium játékportfólióját 2023-05-28
  • A „VERY BIG” virális sikerei után G.Zsoltit nem érdekli más, csak a „JÓNI” 2023-05-28

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.