Nincs mese! És nincsenek véletlenek se’

MEGGYŐZŐ PASSZÍV BIZTONSÁG

Ütéselnyelő karosszéria

Az új Camry Hybrid karosszéria-szerkezetét úgy tervezték meg, hogy hatékonyan nyelje el az elölről, oldalról és hátulról érkező ütéseket, és az ütközési energiát eloszlatva megakadályozza a nagy szilárdságú utascella deformálódását. A frontális ütközés energiáját több útvonalon vezeti el, köszönhetően a hossztartó alatt kialakított másodlagos elülső vázelemnek. Ezzel egyrészt nagyobb mértékben nyelhető el a kezdeti ütközési energia, másrészt hatékonyabbá tehető az energia elnyelése és eloszlatása a karosszéria egészén. A karosszéria kialakításánál fogva képes elnyelni a súlyos oldalirányú ütközések során ébredő erőhatásokat. Ez az anyaghasználat és a kialakítás terén bevezetett, olyan fejlesztéseknek köszönhető, mint a nagy szakítószilárdságú acél alkalmazása az első ajtó övvonalában, a nagyobb átmérőjű ütközéselnyelő rudazatok alkalmazása az első és hátsó oldalajtókban, vagy a tető keresztmerevítéseinél alkalmazott, nagyszilárdságú acéllemezek. A nagy szilárdságú utascellán belül a B-oszlop felső szakaszának kialakítása csillapítja az utas fejét az utastéri felületek felől érő, másodlagos erőhatásokat. Az első és hátsó ajtópanelek szerkezete hasonlóképpen mérsékli a hát alsó szakaszának az autó oldalfalához történő csapódásából eredő sérüléseit. A jármű hátsó szerkezete megerősített hátsó lökhárítóelemeket, nagy szilárdságú acélból készített küszöbbelsőt, belső küszöbmerevítéseket, valamint hátsó hossztartókat alkalmaz, így fokozza tovább a Camry eleve kiváló utasvédelmi teljesítményét ráfutásos ütközés során.

Magas szintű gyalogosvédelem

A motorházfedél újonnan kifejlesztett „úszó sziget” belső szerkezete, valamint a szélvédő tövének ütéselnyelő szerkezete első osztályú gyalogosvédelmet kínál. A motorházfedél “úszó sziget” belső szerkezete az ütközés kezdetekor segít csökkenteni a tehetetlenségi gyorsulási erőket, míg a szélvédő energiaelnyelő töve a fejsérüléseket enyhíti.

Kimagasló utasvédelem

Az új Camry Hybrid vezető- és utasoldali elülső légzsákokat, vezetőoldali térdlégzsákot, első oldallégzsákokat, valamint az utastér teljes hosszában húzódó függönylégzsákokat kínál. Mind az öt ülésen hárompontos automata biztonsági övek (ELR) találhatók. Az ELR-rendszer reteszeli a biztonsági övet, amennyiben arra a meghatározott terhelést meghaladó erő hat. A vezető- és utasoldali biztonsági öveket övelőfeszítővel, valamint överő-határolóval is felszerelték.