Nincs mese! És nincsenek véletlenek se’

A LEGBIZTONSÁGOSABB FLOTTAAUTÓ LEHET A TOYOTA CAMRY

A 15 év után visszatérő Toyota Camry az első visszajelzések alapján tarolhat a hazai vállalati közép- és felsővezetők körében, ami semmiképp sem elhanyagolható szempont, tekintve hogy a felső-középkategóriás szegmens magyarországi értékesítéseinek 87%-át a vállalati flották jegyzik. A vállalati vásárlók körében az elmúlt években az üzemben tartási költségek (TCO) mellett egyre nagyobb hangsúly kerül az autók biztonságára is globális autópiacon a felső-közép kategória királyának számító Camry pedig e tekintetben is egyedülállót nyújt. A vadonatúj Camry-ben ugyanis az utasok biztonságát és a gyalogosok gázolásvédelmét elősegítő fokozott passzív biztonsági megoldások mellett minden felszereltségi szinten alapfelszerelésként kapott helyet az aktív biztonsági rendszerek egyedülállóan széles tárházát kínáló Toyota Safety Sense rendszer. Ez a rendszer olyan technológiákat kínál mint az Ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) gyalogosfelismerő funkcióval, a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika (ACC), a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), az automatikus távolságifény-vezérlés (AHB) és jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA), vagy épp a Hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM).

A vadonatúj Toyota Camry a kategóriában egyedülállóan gazdag alapfelszereltséggel érkezik, ennek pedig része a passzív biztonsági megoldások mellett a high-tech aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák egészen elképesztően széles tárháza. Ez még kedveltebb választássá teheti a 15 év után visszatérő legendás modellt a vállalati közép- és felsővezetők és a magánügyfelek körében egyaránt.

EGYEDÜLÁLLÓ AKTÍV BIZTONSÁG

Az új Camry Hybrid ‘Toyota Safety Sense’ rendszere aktív biztonsági technológiákat tömörítve a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni azok következményeit. További vezetőtámogató és biztonsági funkciók: hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti autonóm vészfékrendszerrel (RCTB) kiegészített holttérfigyelő rendszer (BSM), elindulás-szabályozó rendszer (DSC), intelligens első és hátsó akadályelkerülő radar (ICS), parkolást segítő segédvonalakkal felszerelt tolatókamera, valamint fékvezérlő és kipörgésgátló rendszerek teljes arzenálja.

Toyota Safety Sense

A kamerát és milliméteres hullámhosszú radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Toyota Safety Sense rendszer a következő funkciókat tartalmazza: ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, a teljes sebességtartományban működő adaptív sebességtartó automatika(ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), automatikus távolsági világítás (AHB), valamint jelzőtábla-felismerő rendszer (RSA.) A 10 és 180 km/óra közötti sebességtartományban üzemképes, ütközést megelőző biztonsági rendszer (PCS) észleli a Camry előtt haladó járműveket, és csökkenti a ráfutásos ütközés kockázatát. Amennyiben fennáll az ütközés veszélye, a rendszer hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, hogy fékezzen. A PCS ezzel egy időben előkészíti a fékrendszert, hogy amint a vezető a fékre lép, a lehető legnagyobb fékerőt tudja biztosítani. Amennyiben a vezető nem reagál kellő időben, a rendszer automatikusan fékezni kezd, és mintegy 40 km/órával csökkenti a sebességet, vagy akár teljesen megállítja a gépkocsit, ezzel elkerülve az ütközést vagy mérsékelve annak következményeit. A rendszer a potenciális gyalogosgázolás veszélyét is képes felismerni. Ilyenkor 10-50 km/óra sebességkülönbség esetén üzembe lép az automatikus vészfékrendszer, amely mintegy 30 km/órával képes mérsékelni a jármű sebességét. A teljes sebességtartományban üzemelő adaptív sebességtartó automatika rendszer segít a vezetőnek a biztonságos követési távolság tartásában. A berendezés észleli az elöl haladó járműveket, és megállapítja azok sebességét. Az ACC ezt követően úgy módosítja a Camry sebességét (egy adott tartományon belül), hogy fenntartsa a két jármű közötti, biztonságos követési távolságot. Azáltal, hogy az előre tekintő kamerát és a milliméteres hullámhosszon működő radart egyaránt alkalmazva észleli a sávba besoroló, vagy éppen azt elhagyó járműveket, az ACC képes finoman lassításokkal és gyorsításokkal tartani a kívánt sebességet.

A rendszer emellett képes a kis sebességű járműkövetésre, valamint a teljes megállás utáni újraindulásra kb. 0-40 km/óra között. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer a sávfelfestéseket figyeli, és segít elkerülni a forgalmi sáv véletlen elhagyásából adódó baleseteket, frontális ütközéseket. Amennyiben a jármű anélkül kezdi elhagyni a sávot, hogy a vezető aktiválta volna az irányjelzőket, az LDA hang- és fényjelzéssel figyelmeztető a vezetőt, és a kormányszervón keresztül kormányerőt kifejtve segít a megfelelő sávban tartja a gépkocsit. Az automatikus távolsági világítás éjszaka is kiváló látási viszonyokat szavatol. A rendszer észleli a szembejövő gépkocsik fényszóróját, illetve az előttünk azonos irányban haladó gépkocsik hátsó helyzetjelzőjét, és automatikusan úgy vált át a távolsági és tompított világítás között, hogy ne vakítsa el a másik autó vezetőjét. A rendszer révén gyakrabban használhatjuk a távolsági fényt, ami lehetővé teszi, hogy korábban észleljük a gyalogosokat és akadályokat. A jelzőtábla-felismerő rendszer folyamatosan tájékoztatja a vezetőt, még akkor is, ha véletlenül elkerülte a figyelmüket egy közúti jelzőtábla. A rendszer felismeri a sebességkorlátozásokat és az előzni tilos jelzéseket, majd az információt megjeleníti a vezető előtti műszeregységben elhelyezett TFT multiinformációs kijelzőn. Amennyiben a vezető túllépi a sebességkorlátozást, fény- és hangjelzés figyelmezteti őt erre. A Toyota Safety Sense rendszer csökkenti a baleset kockázatát, így az azzal felszerelt gépjárművek alacsonyabb biztosítási költségeknek vagy kedvezőbb biztosítási besorolásnak örvendhetnek.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Oldalak: 1 2 3