Nincs mese! És nincsenek véletlenek se’

Hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti autonóm vészfék funkcióval (RCTB) felszerelt holttérfigyelő rendszer (BSM)

A BSM-rendszer hátrafelé tekintő, milliméteres hullámhosszon működő radarral észleli a Camry holtterében elhelyezkedő, illetve a szomszédos sávokban nagy sebességgel közeledő járműveket. A rendszer a megfelelő oldali külső visszapillantó tükörben felvillantja a BSM ikont, így figyelmeztetve a vezetőt a felmerülő helyzetre. Amennyiben ezzel egyidőben működik az irányjelző, a BMS ikon villogni kezd. Az RCTB-rendszer a BSM-rendszer radarjait felhasználva figyelmezteti a parkolóhelyről kitolató vezetőt, ha oldalról olyan gépjármű közeledik, amelyet sem a tolatókamera nem mutat, sem a külső visszapillantó tükrökben nem látható. Közeledő jármű észlelésekor a rendszer a külső tükrökben villogtatni kezdi a BSM ikonokat, figyelmeztető hangjelzést ad, valamint jelzi, hogy melyik irányból érkezik gépjármű. Amennyiben az érzékelők úgy ítélik meg, hogy fennáll az ütközés valós veszélye, működésbe hozzál a fékvezérlő rendszert, amely képes mérsékelni az ütközés által okozott károk és sérülések mértékét.

Intelligens akadályelkerülő radar (ICS) és hátsó keresztirányú forgalomfelügyeleti autonóm vészfék funkcióval

Az intelligens akadályelkerülő radar (ICS) egyszerűvé és biztonságossá teszi a szűk parkolóhelyeken történő, kis sebességű manőverezést. A Camry Hybrid orrán, farán, valamint első és hátsó sarkain elhelyezett nyolc érzékelő észleli a jármű körül tartózkodó tárgyakat. Amennyiben a vezető túlságosan megközelíti ezeket, az ICS rendszer hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, és ha az nem korrigál, a fékek automatikus működtetésével segít elkerülni a bajt.

Elindulás-szabályozó rendszer (DSC)

Az elindulás-szabályozó rendszer (DSC) megakadályozza, hogy a sebességváltó kezelésekor akaratlanul vagy hirtelen megugorjon az autó. Ilyenkor csökkenti a hajtáslánc teljesítményét, és figyelmezteti a vezetőt, így tartva a jármű sebességét és gyorsulását az előre meghatározott érték alatt. Ha például a vezető a gázpedálra lép, miközben parkoló fokozatból előremenetbe kapcsolja a sebességváltót, a rendszer automatikusan csökkenti a teljesítmény-leadást, így előzve meg az akaratlan gyorsítást.

Fékvezérlő rendszer

A fékvezérlő rendszer fejlett féktechnológiák és funkciók széles körét alkalmazva gondoskodik a fokozott biztonságról, teljesítményről és menetstabilitásról. Ezek között említhetjük az elektronikus fékerőelosztással (EBD) és vészfékrásegítéssel (BA) szerelt blokkolásgátló fékrendszert (ABS); a kipörgésgátló (TRC) és menetstabilizáló (VSC) rendszereket, valamint a visszagurulásgátlót (HAC). Az EBD minden helyzetben az útviszonyoknak és a jármű terhelésének megfelelő, leghatékonyabb fékerőt juttatja minden egyes kerékre. Az ABS megakadályozza a kerekek blokkolását, ezáltal kanyarban és fékezés során egyaránt biztosítja a jármű stabilitását. A BA-rendszer felismeri a hirtelen vészfékezés szándékát, és amennyiben a vezető nem kellő erővel nyomja le a pedált, automatikusan megnöveli a féknyomást. A TRC a kerekek által az útra átvitt erő mértékét felügyeli és szabályozza. Amennyiben a rendszer úgy észleli, hogy egy vagy több kerék kipörög, azonnal meghatározza, hogyan tudná a leghatékonyabban helyreállítani az adott kerék stabilitását, akár a kipörgés határán lévő kerékre jutó motorteljesítmény mérséklésével, vagy szélsőségesebb esetekben, az adott kerék átmeneti megfékezésével.

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!