Hogy valódi high-tech élményt kapjon
100%-ban elektromos: DS 3 Crossback E-Tense
A DS 3 CROSSBACK-kel valóra válik a stílusos elektromos autó álma. A merész stílusú autó 2019 végétől már egy nagy teljesítményű, 100%-ban elektromos hajtású motorral is kapható lesz. Ez azt jelenti, hogy 300 km lesz az autó hatótávolsága (WLTP menetciklus, 2019-es előírások), ami 450 km-nek felel meg (NEDC menetciklus), és az akkumulátor 30 perc alatt 80%-os szintre tölthető fel. Az ígéretes teljesítmény mellett az autó változatlanul nagy helykínálatot biztosít, ami az akkumulátor platform alatti ötletes elhelyezésének köszönhető. A sima, zökkenőmentes, csendes működés és az autó dinamizmusa pedig rendkívüli vezetési élménnyel kecsegtet.
Már 2019 közepétől rendelhető lesz a nagy teljesítményű és könnyen kezelhető elektromos motor
Az DS 3 CROSSBACK elektromos hajtáslánca a következő elemekből áll:
- egy 100 kW-os/136 lóerős elektromos motor
- egy 50 kWh-s lítium-ion akkumulátor
- egy fékenergia-visszanyerő rendszer
- egy fedélzeti töltő, amely a piacon kapható minden töltőtípushoz használható (háztartási, fali és szupergyors töltő 100 kW-ig)
- egy szériában szerelt, nagy teljesítményű hőszivattyú, amely az akkumulátor optimális hőszabályozását, és az utastér hatékony termikus komfortját biztosítja.
Ennek eredményeként az autó a következő szolgáltatásokat nyújtja:
- WLTP menetciklus szerint mérve 300 km-es, az NEDC menetciklus szerint mérve pedig 450 km-es hatótávolság
- akár 20% energia a fékezésből generálva (városban)
- 260 Nm nyomaték
- gyorsulás: 0-50 km/h 3,3 sec és 0-100 km/h 8,7 sec alatt
- teljes feltöltés 5 óra alatt egy 11 kW-os, háromfázisú háztartási fali töltőről, és 80 %-os töltés 30 perc alatt egy 100 kW-os nyilvános gyorstöltőről
Nagy teljesítményű és hatékony erőforrások
A városi autónak született, ugyanakkor utazásra termett DS 3 CROSSBACK a 155 lóerős PureTech benzinmotor legújabb változatával van felszerelve, amely egy nyolcfokozatú EAT8 automata sebességváltóhoz kapcsolódik. Az új motor lendületességet és kitűnő vezetési élményt nyújt. Két másik, 130 és 100 lóerős PureTech motor teszi teljessé a benzinmotor kínálatot, melyek megfelelnek a legújabb Euro 6.3-as előírásoknak. Itt szeretnénk megjegyezni, hogy a PureTech 130 motor immár egymás után negyedszer nyerte el az Év motorja díjat. Már az autó piaci bevezetésétől kezdve két, 130 és 100 lóerős, Euro 6.2-es BlueHDi dízelmotor is szerepelni fog a kínálatban.
Innovatív megoldások
Új ikonhoz új innovációk dukálnak. Ennek szellemében a DS 3 CROSSBACK modellen a Matrix Beam (Glare Free high beam) technológiával készült full LED fényszórók legújabb generációja kerül bevezetésre. A DS MATRIX LED VISION fényszórókkal felszerelt gépkocsiban utazva a vezető tapasztalni fogja, hogy a fénynyaláb automatikusan igazodik az aktuális vezetési körülményekhez, hogy optimális világítást biztosítson. Így, városon kívül folyamatosan bekapcsolt távolsági fényszórókkal haladhat, anélkül, hogy elvakítaná a többi közlekedőt.
Amellett, hogy ezek a fényszórók nagyon látványosak, ebben a kategóriában soha nem látott biztonságot és vezetési kényelmet biztosítanak. A modern, korszerű technológiával készült DS MATRIX LED VISION fényszórók a DS 3 CROSSBACK egyedi megjelenéséhez is hozzájárulnak, ami a DS fontos stílusjegyei közé tartozik.
DS MATRIX LED VISION
A DS MATRIX LED VISION fényszórókon belül három LED modul található, melyek a tompított fény funkciót biztosítják, és egy MATRIX BEAM modul biztosítja a távolsági fény funkciót, amely maga is 15 önálló világító szegmensre van osztva. Ezek a szegmensek a szélvédő felső részén elhelyezett kamera által érzékelt közlekedési feltételektől függően folyamatosan ki-bekapcsolnak. Így, a vezető teljes fényszóróval vezethet, anélkül, hogy elvakítaná a többi vezetőt: például, az előtte haladó vagy keresztirányban közlekedő járműhöz közeledve, a fénynyaláb másik jármű környékét bevilágító része kialszik, hogy ne legyen zavaró számára, és követi a mozgását.
A világító szegmensek különálló, dinamikus vezérlése lehetővé teszi, hogy a fénynyaláb tökéletesen igazodjon a gépkocsi mozgási pályájához, és a kibocsátott fényerő is alkalmazkodjon az aktuális közlekedési helyzethez.
A mindenkor nyugodt vezetést biztosító DS DRIVE ASSIST, innovatív vezetést segítő rendszer utat nyit az önvezető funkcióval rendelkező autó megalkotása felé. A fedélzeti radarnak és kamerának köszönhetően a DS 3 CROSSBACK alkalmazkodik a közeledési feltételekhez: automatikusan követi a vezető által választott menetpályát a sávon belül, és automatikusan szabályozza az autó sebességét a biztonságos követési távolság betartása érdekében. Szükség esetén akár teljesen meg is állíthatja a gépkocsit. A vezető bármikor visszaveheti az irányítást az autó felett.
DS DRIVE ASSIST: vezetni, vagy vezetni hagyni
A DS 7 CROSSBACK modellen világpremierként bevezetett technológia már a DS 3 CROSSBACK-hez is rendelhető.
A DS DRIVE ASSIST az autó előtt haladó járműhöz igazodva
szabályozza a sebességet, és a kormányműre fejti ki hatását, hogy a vezető
választásának és vezetési szokásainak megfelelően, pontosan pozícionálja
az autót a forgalmi sávban. A rendszer, melyet 180 km/h sebességig lehet
használni (az egyes országok jogszabályi előírásaitól függően), a vezető
helyett vezérli a gépkocsi sebességét és iránytartását. Például a forgalmi dugókban
vagy autópályán rendkívül hasznos rendszer nyugodt vezetési élményt biztosít,
mivel a DS 3 CROSSBACK éberen figyeli az utat a vezető helyett.
A pár hónappal a bevezetést követően érkező DS PARK PILOT segítségével a DS 3 CROSSBACK automatikusan be tud parkolni, anélkül, hogy a vezetőnek bármilyen módon (kézzel vagy lábbal) be kellene avatkoznia a műveletbe. A rendszer egyszerűen, a parkolóhely mellett, illetve előtt elhaladva észleli a DS 3 CROSSBACK méretének megfelelő helyet. A rendszer 30 km/h sebességig működik. Ilyenkor a vezető a gépkocsi érintőképernyőjén jelzi, hogy a járdaszegélyre merőlegesen, vagy két gépkocsi közé szeretne beparkolni. Már csak egy teendője van: megnyomni, és nyomva tartani a Park gombot, és megtörténik a csoda!
Végül, a DS 3 CROSSBACK új lehetőségeket kínál: az autó nyitása és indítása a vezető okostelefonjával, a gépkocsi használatának átengedése a tulajdonos által kiválasztott személyek részére, anélkül, hogy oda kellene adnia nekik a kulcsot stb. Ezek a „megálmodott” funkciók a MyDS alkalmazáson keresztül, a DS SMART ACCESS funkció segítségével valósággá válnak a DS 3 CROSSBACK-ben. Ez a szolgáltatás a bevezetéskor csak néhány Európai országban érhető el, haznánkban egyelőre nem.
DS SMART ACCESS: Lépjen túl a kulcson!
A DS SMART ACCESS funkció igazi társ a mindennapi közlekedésben, melynek segítségével a vezető a MyDS alkalmazáson keresztül ki tudja nyitni, és el tudja indítani a DS 3 CROSSBACK-jét. A Bluetooth átviteli protokollra támaszkodva a rendszer a GSM-hálózat nélkül is működik, ami egyedülálló a piacon. Mivel gyakran előfordul, hogy egy autót többen használnak, ez az újítás azt is lehetővé teszi, hogy a tulajdonos úgy engedje át a gépkocsi használatát másnak, hogy nem szükséges átadnia annak kulcsát. A funkció egyidejűleg akár öt személy részére teszi lehetővé az autó használatának átengedését. Az autó tulajdonosának arra is lehetősége van, hogy minden egyes személynek korlátozott vagy korlátlan időre engedélyezze a gépkocsi kinyitását és elindítását.
Magas szintű biztonság
Mivel a biztonság nem alku tárgya, a DS 3 CROSSBACK olyan korszerű berendezéseket kínál, mint például a vészfékező rendszer (Active Safety Brake), amely még éjszaka is képes érzékelni a gyalogosokat és a kerékpárosokat, ami újdonságnak számít ebben a szegmensben. Ehhez a funkcióhoz a gépkocsi egy legújabb generációs radarral van felszerelve, amely lehetővé teszi a fékrendszer működési tartományainak kiterjesztését. Vészhelyzetben az autó a vezető jóváhagyása nélkül is tud fékezni, nappali és éjszakai vezetésnél egyaránt.
A DS 3 CROSSBACK felépítésének tervezésénél központi szerepet kapott az utasok védelme. Ezt a célt szolgálja az övvonal magassága, az ajtók vastagsága, és legfőképp az autóba beépített nyolc légzsák. Az aktív biztonság szempontjából számos vezetést segítő rendszer (ADAS) rendelhető az autóhoz: sávtartást segítő rendszer, sebességkorlátozó táblafelismerő funkció stb. A biztonság terén a DS 3 CROSSBACK új referenciát teremt a kategóriájában.
Active Safety Brake: új generációs vészfékező rendszer, amely éjszaka és nappal is működik
A legújabb generációs radarérzékelőknek köszönhetőn, amelyek a gépkocsi előtti területet figyelik, a DS 3 CROSSBACK-hez kínált vészfékező rendszer nappali közlekedésnél érzékeli az autóval azonos irányba haladó vagy álló járműveket. Emellett azonban az ugyanazon forgalmi sávon belül közlekedő kerékpárosokat és főként a gyalogosokat is érzékeli nappal és éjszaka egyaránt. Ez nagy előrelépést jelent a gyalogosok biztonsága érdekében! Így, ha a gépkocsi veszélyesen közel kerül az akadályhoz, a rendszer először vizuálisan, majd vizuális és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt. Amennyiben a vezető nem reagál a figyelmeztetésekre, működésbe lép az automata fékrendszer: a sebességtől függően fékez a vezető helyett, hogy elkerüljön egy ütközést, illetve hogy maximálisan lelassítsa a gépkocsit. A rendszer 5 km/h sebesség felett automatikusan működésbe lép, és 140 km/h sebességig működik. Vészfékezés esetén a vezető a gázpedál megnyomásával bármikor visszaveheti az irányítást az autó felett.
Korszerű technológiákkal felszerelt, teljesen digitális vezetőhely
A modern és egyben intuitív módon kezelhető digitális műszercsoporton a vezető a legördülő menüből tetszés szerint kiválaszthatja a megjeleníteni kívánt, vezetéssel kapcsolatos információkat. Ehhez öt különböző, személyre szabható megjelenítési mód közül választhat.
A head-up display rendszer egy átlátszó lapra, színesben vetíti ki a vezető látóterébe a vezetéssel kapcsolatos legfontosabb információkat: a sebességet, a sebességszabályozó/-korlátozóra vonatkozó információkat, a táblafelismerő rendszer által leolvasott sebességkorlátozási értéket, a vezetést segítő rendszerekkel kapcsolatos információkat és a navigációs adatokat.
Végezetül pedig egy nagyméretű, 10,3”-os, nagyfelbontású érintőképernyő (ebben a szegmensben a legnagyobb – amelyre tükrözni lehet az okostelefon képernyőjét, és amelyen meg lehet jeleníteni a navigáció adatait – teszi teljessé az egységet. Az érintőképernyő a kezelőpanel felső részén van elhelyezve, hogy a vezető jól lássa az információkat.
A sokoldalú, 100%-ban high-tech, stílusos, magas technológiai tartalmú DS 3 CROSSBACK-et egy cél vezérli: hogy piacvezető legyen!