Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

A Toyota beindítja az eredeti alkatrészek gyártását a klasszikus Suprákhoz

Posted on 2019-05-252019-05-25 By Troll aki István

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Egyre népszerűbbek a gyűjtők és a rajongók körében a harmadik és negyedik generációs Toyota Suprák, ezért a gyár úgy döntött, újra elkezd alkatrészeket gyártani a keresett sportmodellhez.

Amikor idén januárban valaki több mint 120 ezer dollárt (35 millió forint) fizetett egy szinte tökéletes állapotban lévő, 1994-es (korai negyedik generációs) Toyota Supráért, senki nem akarta elhinni. Aztán amikor két hónappal később egy ugyanilyen évjáratú modell bő ötvenezer dollárral többért, 50,4 millió forintnak megfelelő összegért talált gazdára a Sotheby’s aukcióján, már egyértelmű volt: nem egyszeri megingásról, egy lelkes amatőr fatális tévedéséről van szó. Bizony, ma már ennyit érnek ezek a 25. életévükben járó Toyota sportautók.

Márpedig aki egy új autó árának többszörösét hajlandó kifizetni egy youngtimerért, annak igénye és lehetősége is van arra, hogy a legkiválóbb minőségi alkatrészekkel tartsa azt karban. Ezért a Toyota sportrészlege beindítja veterán alkatrészprogramját – ezt személyesen Tomojama Sigeki, a Gazoo Racing vezetője jelentette be az új GR Supra japán piaci premierjén.

„Egykor lovakkal közlekedtünk; mára teljesen felváltották őket az autók. A versenylovak azonban tovább élnek, és világszerte rengetegen vannak, akik rajonganak a lovakért” – kommentálta a hírt Sigeki-szan, aki maga is Supra-tulajdonos. „Egyetemes emberi vágy, hogy szabadon, gyorsan, könnyedén mozoghassunk, ahogy kedvünk tartja. Ezeket a géneket át kell adnunk a következő generációk számára. A Toyota Gazoo Racing feladata gondoskodni arról, hogy az autózás a következő száz évben is izgalmas élmény maradjon.”

A GR Heritage Parts projektről egyelőre annyit árultak el, hogy az A70-es (1986-1993) és A80-as (1993-2002) Supra szériákkal indulnak; a pontos alkatrészlista még nem ismert, de Sigeki-szan megígérte, hogy mindent megtesznek azért, hogy kielégítsék a tulajdonosok igényeit. Feltételezhető, hogy a sérülésnek, kopásnak leginkább kitett komponensek szerepelnek majd a listán: szíjak, szűrők, kerekek, váltógombok, kilincsek és kapcsolók, valamint lökhárítók és lámpatestek. Mivel a Supra A80 a tuningipar nagy kedvence, egyre kevesebb az eredeti állapotban megőrzött modell, ezért logikus ötlet volna „visszaalakító készleteket” gyártani. Így azok számára is értékessé válna az autó, akik nem utcai sportautóra, hanem egy klasszikus hangulatú, ikonikus youngtimer modellre vágynak.

Egy biztos: Tomojama Sigeki nem tartozik közéjük. Saját, hófehér A80-asát TRD aerodinamikai csomaggal szerelte fel, háromliteres, soros hathengeres motorja pedig a japán belpiacon szokásos 280 lóerő helyett több mint kétszer ennyit ad le. Az viszont biztos, hogy a folyamatos, megbízható alkatrészellátás személyes ügy a számára: „Csodálatos autó az új GR Supra, de az A80-astól soha az életben nem fogok megválni” – árulta el a premieren részt vevő újságíróknak.

Fotók: Toyota, japanesenostalgiccar.com

Share this post:

Share on X (Twitter) Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Nyúz Tags:eredeti alkatrész, Supra, Toyota, Toyota Supra

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Hogy valódi high-tech élményt kapjon
Next Post: Az Audi a közlekedési lámpákkal közös hálózatba kapcsolja autóit Európában

kapcsolódó

  • Néhány éven belül további késések, járatkimaradások lesznek elérhetőek Nyúz
  • A történelemben először csökkent az elektromos autók eladása Nyúz
  • A ferihegyi repülőtér utasforgalma júliusban elérte a járvány előtti szint 80 százalékát Nyúz
  • Ez se mese, vagy tréfa! Magyar terv nyerte a limitált Mini dizájnra kiírt pályázatot Nyúz
  • Verstappen volt a leggyorsabb az első szabadedzésen Nyúz
  • A Moody´s rontotta globális autóeladási várakozását Nyúz
2019. május
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« ápr   jún »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Mindenki nyugodjon le a pi…ába! Idén is megrendezték a legnagyobb hazai MINI találkozót
  • Széles körű wellness program
  • Új elnökségi tagok a Jövő Mobilitása Szövetség élén
  • Bocsárdi Károly lett Magyarország legjobb kamionsofőrje
  • Világelső energetikai technológiát állított üzembe a Toyota
  • Csaknem 200 helyszínen várják a tudomány iránt érdeklődőket
  • A teljes felsőoktatást megmozgatták a BME Egyetemi Napok
  • Nemzetközi nagyágyúk beszélnek Budapesten a legfrissebb mesterséges intelligencia trendekről
  • Nem vesztettek népszerűségükből a minilakások
  • Díjeső a HONOR-nak Kínában
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • 5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Bosch és a Vodafone
  • A Suzuki V-Strom 800DE az „Alpen Masters 2023” tesztgyőztese
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Mi kerüljön az iskolai kulcsba?
  • Harminc különböző ízű és formájú kürtőskalácsot lehet megkóstolni az Állatkertben
  • Ezért lehet fontos segítség a konyhában egy okosmérleg
  • Varázslat a tányérokon
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A születése óta vak Karvai Sándor megszelidítette az Acer ES 5 elektromos rollert
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A plug-in Priusszal is ismerkedtünkToyota Prius
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

In memoriam Zsiska Ferenc

IMEDIA

NMHH

MTI

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.