A Toyota beindítja az eredeti alkatrészek gyártását a klasszikus Suprákhoz

Egyre népszerűbbek a gyűjtők és a rajongók körében a harmadik és negyedik generációs Toyota Suprák, ezért a gyár úgy döntött, újra elkezd alkatrészeket gyártani a keresett sportmodellhez.

Amikor idén januárban valaki több mint 120 ezer dollárt (35 millió forint) fizetett egy szinte tökéletes állapotban lévő, 1994-es (korai negyedik generációs) Toyota Supráért, senki nem akarta elhinni. Aztán amikor két hónappal később egy ugyanilyen évjáratú modell bő ötvenezer dollárral többért, 50,4 millió forintnak megfelelő összegért talált gazdára a Sotheby’s aukcióján, már egyértelmű volt: nem egyszeri megingásról, egy lelkes amatőr fatális tévedéséről van szó. Bizony, ma már ennyit érnek ezek a 25. életévükben járó Toyota sportautók.

Márpedig aki egy új autó árának többszörösét hajlandó kifizetni egy youngtimerért, annak igénye és lehetősége is van arra, hogy a legkiválóbb minőségi alkatrészekkel tartsa azt karban. Ezért a Toyota sportrészlege beindítja veterán alkatrészprogramját – ezt személyesen Tomojama Sigeki, a Gazoo Racing vezetője jelentette be az új GR Supra japán piaci premierjén.

„Egykor lovakkal közlekedtünk; mára teljesen felváltották őket az autók. A versenylovak azonban tovább élnek, és világszerte rengetegen vannak, akik rajonganak a lovakért” – kommentálta a hírt Sigeki-szan, aki maga is Supra-tulajdonos. „Egyetemes emberi vágy, hogy szabadon, gyorsan, könnyedén mozoghassunk, ahogy kedvünk tartja. Ezeket a géneket át kell adnunk a következő generációk számára. A Toyota Gazoo Racing feladata gondoskodni arról, hogy az autózás a következő száz évben is izgalmas élmény maradjon.”

A GR Heritage Parts projektről egyelőre annyit árultak el, hogy az A70-es (1986-1993) és A80-as (1993-2002) Supra szériákkal indulnak; a pontos alkatrészlista még nem ismert, de Sigeki-szan megígérte, hogy mindent megtesznek azért, hogy kielégítsék a tulajdonosok igényeit. Feltételezhető, hogy a sérülésnek, kopásnak leginkább kitett komponensek szerepelnek majd a listán: szíjak, szűrők, kerekek, váltógombok, kilincsek és kapcsolók, valamint lökhárítók és lámpatestek. Mivel a Supra A80 a tuningipar nagy kedvence, egyre kevesebb az eredeti állapotban megőrzött modell, ezért logikus ötlet volna „visszaalakító készleteket” gyártani. Így azok számára is értékessé válna az autó, akik nem utcai sportautóra, hanem egy klasszikus hangulatú, ikonikus youngtimer modellre vágynak.

Egy biztos: Tomojama Sigeki nem tartozik közéjük. Saját, hófehér A80-asát TRD aerodinamikai csomaggal szerelte fel, háromliteres, soros hathengeres motorja pedig a japán belpiacon szokásos 280 lóerő helyett több mint kétszer ennyit ad le. Az viszont biztos, hogy a folyamatos, megbízható alkatrészellátás személyes ügy a számára: „Csodálatos autó az új GR Supra, de az A80-astól soha az életben nem fogok megválni” – árulta el a premieren részt vevő újságíróknak.

Fotók: Toyota, japanesenostalgiccar.com