Ezek a világ legőrültebb motorcseréi
Mini Cummins
Az amerikai Cummins pontosan száz éve fejleszt dízelmotorokat, nem csupán az autóipar számára. A szakma ismeri a cég nevét, de nem árt, ha olykor az utca embere is szembesül vele, pontosan mivel is foglalkozik a vállalat. 2010-ben ezért egy különleges projektbe vágott bele a cég: egy klasszikus, eredeti Minibe építették be egyik slágerterméküket, a 78 literes QSK78 erőforrást. Nem elírás történt: a 18 hengeres erőforrást 400 tonna teherbírású billencsekbe építik be, amelyek külszíni bányákban teljesítenek szolgálatot. A 3500 lóerős, 14 ezer Nm (!) nyomatékú motort 12 darab turbófeltöltő lélegezteti, a blokk saját tömege meghaladja a 10 tonnát. Érthető módon a Mini tömpe orrában nem találtak helyet a motornak, ezért a hátsó tengely elé építették azt be. A munka látványos, de van egy apró funkcionális hiányossága: a Cummins-féle Mini nem járóképes, látványnak azért nem utolsó.
Videó:
Pontiac Firebird Toyota Prius szívvel
Akár üzleti vállalkozássá is fejleszthetné folyamatban lévő projektjét az az Ohio állambeli mérnök, aki egy Toyota Prius hibrid hajtásláncát építette be veteránkorú sportautójába. A férfi még 1979-ben, friss diplomásként vásárolta meg az autót, és évtizedeken át használta. Amikor a Pontiac állapota kezdett menthetetlenné és vállalhatatlanná válni, ahelyett, hogy bontóba küldte volna, radikális műtétre szánta rá magát: fogott egy hétszemélyes Prius+ (a tengerentúlon Prius V) buszlimuzint, amely – mivel a két jármű nyomtávja és tengelytávja szinte pontosan megegyezik – nemcsak hajtásláncát, hanem komplett padlóját és futóművét is átadta a Firebirdnek. A 2016-ban útjára indított projekt még távolról sem ért véget, a tervek szerint 2020 második felére talán készen lesz az autó.
Rolls-Royce Phantom
Amikor a Rolls-Royce Phantom tulajdonosa mindössze 190 ezer kilométer után azzal szembesült, hogy autója hűtőhiba miatt megfőzte V12-es motorját, úgy döntött, valami megbízhatóbbal pótolja a német származású blokkot. A J&K Power műhelyt kérte fel a projekt végrehajtására, ők pedig magától értetődő természetességgel nyúltak a negyedik generációs Toyota Supra 2JZ-GTE erőforrásához.
A soros hathengeres blokk kovácsolt komponenseket kapott, valamint turbófeltöltőt, és kompresszort is szereltek rá. Töltőnyomástól függően 600-900 lóerő áll rendelkezésre, ami viszont a sebességváltó cseréjét is szükségessé tette. S ha már a problémás fődarabok cseréjénél tartottak, épített futóművet, valamint – nehogy megismétlődjön a korábbi eset – a Lexus RC F-ből származó hűtőrendszert szereltek az autóba.
Videó:
Toyota GT86/Subaru BRZ
A Toyobaru kupé mély tömegközéppontja, megfizethetősége és klasszikus arányai miatt közkedvelt átépítési alap. Négyturbós V12-es motortól kezdve a Ferrari-blokkig mindent építettek már bele, a legelvetemültebb átalakítás során azonban két darab motorkerékpár-motort szereltek be az eredeti négyhengeres boxer helyére. A 2.4 literes V8-assá összenőtt sziámi ikrek maximális fordulatszáma eléri a 12 000/percet, a csúcsteljesítmény 362 lóerő. A JUN Auto alkotásának gyakorlati értékét még az sem csökkenti, hogy a motor majdnem 8000/percnél éri csak el 267 Nm nyomatékcsúcsát.
Videók:
A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!