Ezek a világ legőrültebb motorcseréi

Toyota Hilux V8
Amerikában hatalmas divatja van a sport-teherautóknak, a Toyota mégsem ott, hanem Dél-Afrikában készítette el első nagyteljesítményű pickupját. Amikor a helyi Hilux gyár 2015-ben elérte az egymilliós darabszámot, egy egyedi variánst építettek az elpusztíthatatlan platósból: futóművét a számtalan terepralin diadalmaskodó verseny Hiluxból emelték át, motorját pedig a Lexus IS F-ből. A 449 lóerős V8-as a Dakar-specifikációknak megfelelő szívócsonkot, kábelezést és kipufogórendszert kapott. Szintén versenykivitelűek a hatalmas fékek, viszont „elfelejtették” beépíteni a versenyautóknál kötelező szűkítőt, így a sportblokk korlátozás nélkül kiélheti fordulatszám-éhségét. Ki tudja, milyen menetteljesítményekre volna képes a Hilux, ha nem hagyják meg a dízelmotorhoz tervezett, eredeti sebességváltót és hátsó differenciálművet. Így végsebessége nem haladja meg a 150 km/h-t, viszont azt olyan gyorsan és könnyedén éri el, mintha ez volna a világ legtermészetesebb dolga.
Videó:

Volvo PV444
A klasszikus kocka-Volvók vélt és valós robusztusságuk miatt közkedvelt alanyai a motorcseréknek; se szeri, se száma a Lamborghini, Corvette vagy Viper motorokkal épített 200-asoknak. Egy fokkal stílusosabb, ha valaki egy ritkább, lágyabb vonalvezetésű Volvóhoz nyúl, mint ennek a PV444-esnek a gazdája, Stig Arne Solheim. A norvég driftőrült egy negyedik generációs Toyota Suprából származó, de 3.4 literre növelt lökettérfogatú 2JZ-GTE blokkot emelt be az 1953-as gyártású karosszériába. Az egyedi tervezésű és gyártású alkatrészeknek, valamint a túlméretezett turbónak köszönhetően a soros hathengeres motor 800 lóerőt ad le, maximális forgatónyomatéka 1000 Nm.
Videó:

https://youtu.be/-z8jMAckgBk?t=389

ZIL-130
A szovjet ipar legendás gyümölcse nem tipikus átépítési alap, ám ez nem akadályozta meg elborult orosz tunerek egy csoportját abban, hogy dragstert építsenek az egykori lomha teherautóból. A hatliteres V8-as motor helyébe egy BMW X5M módosított hajtásláncát építették be, és ha már szétszedték az autót, a bajor sportterepjáró futóművét is felhasználták. A 4.4 literes V8-as turbómotor teljesítménye valahol 700 lóerő körül jár, az összkerékhajtású, automata sebességváltós szörny alighanem az egyik leghatásosabb sleeper (azaz valós képességeit unalmas megjelenéssel leplező jármű) a világon.
Ebben a videóban például egy Ford Mustanggal és egy Nissan Skyline-nal versenyzik az átalakított ZIL:

Fotók: Toyota, Lexus, AcademeG, engineswapdepot.com, japanbullet.com, motor1.com, speedhunters.com