Tegnap még vicc volt, ma már lehet, hogy egy újabb valós terv
Hiánypótló haszonjárművecske a Toyotától
A Toyota Yaris projektfelelősei megirigyelték a márka pickupjainak sikerét, és megépítették a piac legkompaktabb platós járgányát.
Makacs tény: a Toyota rendelkezik a legtöbb szabadalommal az autóiparban[1]. Míg más autógyártók formatervezői, mérnökei és termékstratégái szabadidejükben édesdeden szunyókálnak vagy ropit rágcsálnak, a Toyota szakemberei álmukban is ontják az ötleteket, szüntelenül új piaci réseket, megoldásra váró problémákat (vagy éppen problémára váró megoldásokat) keresve.
Így született meg a márka legújabb terméke, a Yaris Adventure. Az április elsején leleplezett modellváltozat a méltán népszerű Yaris legkiválóbb tulajdonságait (könnyű manőverezhetőség, csekély tömeg, szerény üzemanyag-fogyasztás, cuki dizájn) ötvözi a márka strapabíró, megbízható hírnevét megalapozó termékcsalád, a platós kisteherautók erényeivel.
A városi kisautókkal szembeni két leggyakoribb panasz a hátsó üléssor viszonylag szűk helykínálata, illetve a kis csomagtartó, ami kifejezetten csalódást kelthet azokban, akik a használati utasítást el nem olvasva nagycsaládos használatra vásárolják meg azokat. A Yaris Adventure mindkét aggályra frappáns megoldást kínál: 133 centiméter hosszú platója ugyanennyi kilogrammal terhelhető, hátsó üléssora viszont egyáltalán nincs, és ezzel örökre elejét veszi minden panaszkodásnak. Ezek a paraméterek egyben arra is garanciát jelentenek, hogy az autó tulajdonosát nem fogják örökké azzal nyaggatni a barátaik, hogy segítsenek nekik költözködni, hiszen őszintén, mi férhetne el egy ilyen méretű platón? De tényleg…
A kategóriateremtő Yaris Adventure megjelenésével a Toyota újabb tucatnyi elsőséget zsebelhet be, hiszen közvetlen versenytársak híján a harcias megjelenésű kisautó minden paramétere a legjobbnak számít az egyszemélyes szegmensben. Habár az új generációs RAV4 fejlett összkerékhajtását nem kapta meg, nagy testvérétől megörökölt valami ennél is sokkal fontosabbat: a hatszögletű hűtőmaszkot, ami a hitelesség és a vélt terepalkalmasság legfontosabb ismérve. A Yaris Adventure egy másik téren is világújdonságnak számít: ez az első olyan autó, amelyet fejlesztése során olyan alapos teszteknek vetettek alá, hogy a Toyota egyáltalán nem kínál hozzá garanciát, hiszen tutira soha nem fog elromlani.
Az Észak-Amerikában bemutatott Yaris Adventure vélhetően nagy népszerűségnek fog örvendeni a Tacoma és Tundra pickupok vásárlóinak körében, akik mindig is szerettek volna egy stílusos kulcstartót full size teherautójukhoz. A modell európai forgalmazása egyelőre kérdéses, pedig a hibrid hajtáslánccal alighanem a C-HR népszerűségével vetekedő életmódjárműnek bizonyulna, amelyre bárki büszke lehet. De innen is van tovább; egy Yaris GRMN Adventure a világ első törpe-sport-pickupjaként írhatna autóipari történelmet…
Fotó: Toyota USA
[1] becsszóra