Skip to content

trollverda.hu

Az autózás troll oldala

  • Kezdőlap
  • * Nyúz
  • * NapP képe
  • * Troll aki István
  • Toggle search form

Hangjegyek és lóerők

Posted on 2019-03-272019-03-27 By Troll aki István

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp

Amikor egy zongoragyár autót épít

Mi köti össze a Toyotát és a Fordot, a Lexust és a Volvót? És hogy jön a képbe egy apró brit sportautó-gyártó? Áttekintjük, milyen csodálatos dolgok születtek, amikor a Yamaha belecsobbant az autóipar óceánjába.

Motorkerékpárjairól, hajómotorjairól, no meg billentyűs hangszereiről mindenki ismeri a Yamahát. Neve a zene világában olyan, mint Roger Federeré a teniszben; kikerülhetetlen. Azzal azonban csak a beavatottak vannak tisztában, hogy a japán vállalat az autóiparban is szerencsét próbált: több, mára legendássá vált projektben vett részt fejlesztési partnerként és beszállítóként. Több mint ötven éve annak, hogy a Yamaha mérnökei először ültek le közös tervezőasztalhoz egy autógyártó szakembereivel. A mai napig több mint hárommillió autómotort gyártottak le, többségükben sportos, de nem hivalkodó modellekhez. Egyszer-egyszer azonban olyan projektek kerültek az asztalra, amelyekre vélhetően hosszú évtizedek múlva is izzadó tenyérrel, gyorsuló pulzussal emlékezünk majd vissza. Ezeket a modelleket tekintjük át összeállításunkban.

A történet 1959-ben kezdődött, amikor a Yamaha motorkerékpárgyár két mérnököt küldött Európába, hogy tanulmányozzák az óvilág fejlett ipari országainak technológiáját. A szakemberek két alapvető felismeréssel tértek haza: a nagyipari termelés terén (ekkor még) hatalmas volt Európa előnye Japánnal szemben, viszont esélyt láttak a kitörésre az olyan kisüzemi, alacsony darabszámú, exkluzív járművek fejlesztésében és gyártásában, ahol az egyén szakértelme érvényesülhet. A mérnökök hazatérve rögtön munkához láttak, és hamarosan elkészítették a világ első, teljesen alumínium szerkezetű motorját. Ezzel a kétliteres erőforrással hajtott YX-30 prototípusok 232 km/h végsebességre voltak képesek. Eljött az idő, hogy frissen tökéletesített tudásukat piaci körülmények között hasznosítsák.

Toyota 2000GT (1967-1970)

A világ első japán szupersportkocsija, manapság rendkívül komoly gyűjtői értékkel rendelkező japán gépkocsi, a Toyota 2000GT szó szerint a Yamahának köszönheti a létezését, hiszen nemcsak a motorfejlesztést, hanem magának a járműnek a gyártását is ők végezték, alig száz kilométernyire a Toyota főhadiszállásától. Az üvegszálas karosszériapanelek kialakításánál a Yamaha hajótest-gyártó szakértelmét, a beltér fa szerelvényeinek míves kidolgozásánál a hangszerkészítés terén szerzett gyakorlatot kamatoztatták. A lényeg persze a motor volt. A Crown szedán 2.0 literes, soros hathengeres blokkjához tervezett, vadonatúj DOHC hengerfej pörgős, erőszakos motorrá tette az erőforrást, amely így tökéletesen illett a Yamaha szerkezetét a Toyota saját dizájnere, Nozaki Szatoru által megrajzolt karosszériával társító, könnyű, áramvonalas járműhöz. A 2000GT-ből mindössze 351 darab készült, kevesebb, mint egy harmaduk (115 darab) hagyta el Japánt. Havonta nyolc autó készült, teljes egészében kézi munkával.

Itt meghallgatható a 2000 GT hangja:

Lökettérfogat (cm3) 1998
Teljesítmény (LE) 150
Forgatónyomaték (Nm) 130
H x Sz x M (mm) 4175 x 1600 x 1160
Tömeg (kg) 1120

A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!

Share this post:

Share on Twitter Share on Facebook Share on Pinterest Share on LinkedIn Share on Reddit Share on WhatsApp
Pages: 1 2 3
Nyúz Tags:2000GT, Altezza, Altezza RS200, autó, car, Ford, Ford Taurus, Ford Taurus SHO, hangjegyek, jármű, kocsi, Lexus, Lexus LFA, LFA, lóerők, M600, Noble, Noble M600, OX99-11, RS200, SHO, Taurus, Taurus SHO, Toyota, Toyota 2000GT, Toyota Altezza, Toyota Altezza RS200, V8, Volvo, Volvo XC90, Volvo XC90 V8, XC90, XC90 V8, Yamaha, Yamaha OX99-11

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Csillagjós (19.03.27.)
Next Post: Forgalommal szemben az autópályán nem egészséges (Videó)

kapcsolódó

  • A Gran Turismo Sport játékosokra még élethűbb élmények várnak Nyúz
  • Gasly maradhat és jövőre is az Alpha Taurinál versenyez a Forma-1-ben Nyúz
  • Az USA-ban már kétszeres áron kínálják az új Toyota Suprákat Nyúz
  • Porsche-motor hajtja a hot rod Bogárt Nyúz
  • Az ‘önfékező bevásárló kocsi’ segítségével a szülők nyugodtabban vásárolhatnak a szupermarketekben Nyúz
  • Harcászati repülőgyakorlat kezdődik Kecskeméten Nyúz
2019. március
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« febr   ápr »
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • YouTube
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A WAE Technologies új szerkezeti akkumulátor bevezetése
  • A tej segít az Indi 500 diadalhoz?
  • Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak
  • Fotókon a MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás
  • A WAE Technologies a The Electric Mine-on járt
  • Hogy aludjunk jól kánikulában?
  • Grazzy x Cold Gee x Bari – PROJECT G
  • Lang Györgyitől június 13-án búcsúznak
  • 2023-ban újra hódít a naturális lakberendezési stílusban
  • Szórakoztató kalóriaégetés
  • Második alkalommal tesztelnek elektromos buszt Békéscsabán a Zöld Busz Programban
  • UV-C fertőtlenítő robotot teszteének
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Tavaly 9 százalékkal emelkedhetett az élelmiszeripari beruházások összértéke
  • Az élelmiszeripar fejlesztésére a kormány 750 milliárd forint uniós forrást fordít
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Többen ki vannak akadva, hogy megbilincseltek egy piroson áthajtó hisztis pi…-t! És, ha ezt a f…t elcsapja egy autó, akkor ki a hibás?! Megmondó
  • Védőfelszerelések nélkül fertőtlenítik az autómegosztó járműveit! Megmondó
  • Baleset-megelőzés, mi?! Lóf…t!!! Megmondó
  • Troll aki István rácsodálkozása a Mercedes A osztályra Megmondó
  • SMS-ezés helett a fogalmakat kellene ismerni és gondolkodni kellene, baszd meg!!! Megmondó
  • Takarítsd le az autót, mielőtt elindulsz Megmondó
  • Troll aki István komoly és fontos üzenete Megmondó

RSS Begurulva RSS

  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket 2023-05-26
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle 2023-05-25
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ 2023-05-24
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta… 2023-05-19
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett 2023-05-12

RSS Teszt a lelke mindennek RSS

  • Második alkalommal tesztelnek elektromos buszt Békéscsabán a Zöld Busz Programban 2023-05-31
  • UV-C fertőtlenítő robotot teszteének 2023-05-31
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken 2023-05-30
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent 2023-05-30
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben 2023-05-29

RSS PodCars RSS

  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben

RSS Egyszer már láttam autót RSS

  • A WAE Technologies új szerkezeti akkumulátor bevezetése 2023-05-31
  • A tej segít az Indi 500 diadalhoz? 2023-05-31
  • Integrált metrórendszert biztosít az Alstom Kolozsvárnak 2023-05-31
  • Fotókon a MINI John Cooper Works 1to6 Edition különkiadás 2023-05-30
  • A WAE Technologies a The Electric Mine-on járt 2023-05-30

RSS Gasztroll RSS

  • Tavaly 9 százalékkal emelkedhetett az élelmiszeripari beruházások összértéke 2023-05-31
  • Az élelmiszeripar fejlesztésére a kormány 750 milliárd forint uniós forrást fordít 2023-05-31
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack 2023-05-30
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint 2023-05-30
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon 2023-05-29

RSS Mi az a blogger RSS

  • Hogy aludjunk jól kánikulában? 2023-05-31
  • Grazzy x Cold Gee x Bari – PROJECT G 2023-05-31
  • Lang Györgyitől június 13-án búcsúznak 2023-05-31
  • 2023-ban újra hódít a naturális lakberendezési stílusban 2023-05-31
  • Szórakoztató kalóriaégetés 2023-05-31

Címkék

#maradjotthon autósport betegség BKK Budapest Airport Carlos Sainz Jr. Charles Leclerc COVID-19 COVID-19 koronavírus Covid-19-tüdőgyulladás egészség F1 ferihegyi repülőtér Forma-1 Formula one gusztustalan Hamilton gyomorforgató Hamilton Hamilton hisztiző Hamilton járvány koronavírus koronavírus-járvány kór kórság közlekedés Leclerc Lewis Hamilton Lexus Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Max Verstappen megelőzés mutyi nyavajgó Hamilton picsogó Hamilton Pérez rasszista Hamilton repülőtér Sainz Jr. sport technikai sport Toyota Verstappen veszély visszataszító Hamilton vérlázító Hamilton

In memoriam Zsiska Ferenc

MTI

IMEDIA

NMHH

Copyright © 2023 trollverda.hu.

Powered by PressBook News WordPress theme

A weboldalon a minőségi felhasználói élmény érdekében sütiket használunk.

Részletek

trollverda.hu
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.

Feltétlenül szükséges sütik

A feltétlenül szükséges sütiket mindig engedélyezni kell, hogy elmenthessük a beállításokat a sütik további kezeléséhez.

Amennyiben ez a süti nem kerül engedélyezésre, akkor nem tudjuk elmenteni a kiválasztott beállításokat, ami azt eredményezi, hogy minden egyes látogatás alkalmával ismételten el kell végezni a sütik engedélyezésének műveletét.