Titkokat árult el a vadonatúj Corolla főmérnöke
A Corolla globális modell. Hogyan biztosították, hogy vezethetőségi jellemzői kielégítsék a különböző térségek eltérő ügyfélelvárásait?
„A múltban markáns különbségek mutatkoztak az ügyfelek autókkal szemben támasztott követelményeiben, manapság azonban régiónként is egyre egységesebb képet mutatnak az elvárások. Az Európában, az Egyesült Államokban és a Japánban végzett ügyfélinterjúk során megállapítottuk, hogy a vásárlók kivétel nélkül tetszetősebb, jobban vezethető autóra vágynak. Ez megkönnyítette a dolgunkat, hiszen a menetdinamikai teljesítmény terén egyetlen közös irányt kellett kijelölnünk, ami világszerte minden ügyfelünk elvárásait kielégíti. Menetdinamikai szempontból Európa testesíti meg a célpiacot, ugyanakkor más régiókban olyan további finomhangolásokat végeztünk, úgy optimalizáltuk a felfüggesztést és a kormányművet, hogy az autó helyt tudjon állni a helyi, sajátos útviszonyok közepette.”
MÉG TÖBB KÉPÉRT KÖVESS BENNÜNKET AZ INSTAGRAMON ÉS A FACEBOOKON IS!
A három karosszériatípus eltérő hangolást kapott?
„Az ‘örömteli vezethetőség’ megvalósításának általános célja összeköti az egyes variánsokat, de valóban, a különböző karosszériatípusok az ügyfelek eltérő követelményeihez igazodva eltérő hangolást kaptak. A Hatchback változatot dinamikusabb személyiséggel ruháztuk fel, a jármű közvetlenebbül reagál, így dinamikusabbnak érződik. A Sedan és a Touring Sports egyaránt nyújtott tengelytávon nyugszik, ami a kedvező vezethetőséget fokozott utazási komforttal (különösen hátul) társítja, miközben nem mond le a stabil menettulajdonságokról. Természetesen a Touring Sports futóművének hangolásakor figyelembe kellett vennünk azt is, hogy az autó a maximális terhelhetőség határán is ugyanazt a vezethetőséget kínálja. Ezeket az eltérő jellemzőket már a fejlesztés kezdetén pontosan meghatároztuk.”
ONLINE PALEOCSILLAGÁSZ TANFOLYAM, ITT
Európában is tartottak prototípus-tesztvezetéseket?
„Természetesen! Nem csupán azért, mert Európa lesz a Hatchback és a Touring Sports eladások elsődleges helyszíne, de azért is, mert az európai autósok általában ‘dinamikusabban’ vezetnek.
Itt magasabb a forgalom átlagsebessége, mint más térségekben. Az emberek olyan autóra vágynak, amely városban könnyedén, dinamikusan mozog, ugyanakkor nagy sebességnél, hosszú távon is kényelmesnek bizonyul. Ezért számos európai országban végeztünk széles körű tesztvezetést, így például Belgiumban, hiszen az itt található európai kutatás-fejlesztési központunk munkatársai feleltek a Touring Sports verzió fejlesztéséért.”
A CIKKNEK MÉG NINCS VÉGE!
LAPOZZ A KÖVETKEZŐ OLDALRA!